10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Vandefilm

Keyboard by logic pro

Hallo allemaal,

Dit is meer een vraag voor de muzikanten onder ons. Ik wil een goedkoop keyboardje om te gebruiken bij logic pro. Ik heb een piano voor het betere werk dus het keyboard zal ik alleen gebruiken de achtergrondgeluiden etc. Budget ligt rond de 100 euro. Weet iemand een goed keyboard met midi (want dat heb ik dan nodig).
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]De vraag betreft niet het systeem OS X, maar randapparatuur. Daarom verplaatst naar het juiste subforum.[/mod]

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet er heeeeeel veel.

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Synthesizer/einfache-Masterkeyboards/cat-SYNTH-SYNMASEIN

Onder de 100 euro is je keus best behoorlijk ruim.

Bijdrager
    Ruben

Ik gebruik voor het “echte werk” het klavier in mijn GEM WX2 of mijn Akai SynthStation49, maar voor de afwerking zoals riedeltjes tussendoor of het proberen van verschillende patches (wat jij volgens mij zoekt) heb ik altijd veel plezier van mijn Ion Discoverer Keyboard. Dat is een mini klavier wat wel aanslaggevoelig is en gewoon voor de MacBook kan liggen. Dit keyboard is qua hardware exact gelijk aan de Akai LPK25.

Ik heb ‘m voor €50 bij bol.com gekocht, maar daar is ‘ie niet meer leverbaar. Maar volgens mij heb ik ‘m ook een keer voor €40 zien liggen bij de Kijkshop of Dixons. Reuze handig zo’n mini klavier. Ik neem ‘m ook wel eens mee in mijn rugzak als ik ergens anders met muziek bezig wil zijn. Het klavier werkt ook nog eens op de iPad via de Camera Connection Kit. Stukken prettiger dan spelen op een touchscreen, wat natuurlijk gewoon niet werkt als je serieus een deuntje wilt spelen.

http://www.iononline.nl/discover-keyboard-usb.html
    http://www.informatique.nl/518328/ion-discover-keyboard-plug-play-piano.html

Edit: Zie nu pas dat je een keyboard met MIDI zoekt, dat heeft deze dus niet. Is uitsluitend via USB te gebruiken. Waarom wil je er persé MIDI op als ik vragen mag?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik overigens mijn iPad daar regelmatig voor.

Bijvoorbeeld Pianist Pro kan uitstekend als MIDI keyboard fungeren.
    Je mist dan natuurlijk wel elke aanslag-gevoeligheid.

Zowel via USB (Camera Connection Kit), als via WiFi kan deze app MIDI aansturen.

Bijdrager
    Ruben
    KarelWillem op 08 januari 2013

Ik gebruik overigens mijn iPad daar regelmatig voor.

LOL, schrijf ik net dat je op een touchscreen niet serieus kunt spelen, komt hij aanzetten met de iPad tip. Meningen verschillen duidelijk (en gelukkig).:-)

Bijdrager
    KarelWillem

Dat gaf ik dan ook duidelijk aan.:lol:

Ruben op 08 januari 2013

…Zie nu pas dat je een keyboard met MIDI zoekt, dat heeft deze dus niet. Is uitsluitend via USB te gebruiken….

Vanzelfsprekend heeft deze MIDI.
    Het verloopt allen via USB, en niet via een MIDI connector.

Bijdrager
    Ruben

Tja, aan één kant heb je gelijk. Ik ben nog enigszins “old-skool” (bouwjaar 1968) en stam dus uit de tijd dat MIDI bedacht is en nog stond voor een 5-pin DIN stekker om synthesizers aan elkaar te koppelen of aan mijn Atari ST destijds. Maar “tegenwoordig” staat MIDI inderdaad meer voor de digitale communicatie tussen muziek-instrumenten en computers, of dat nu over de bekende 5-pin DIN stekker gaat of over USB.

Dus inderdaad, het Discoverer Keyboard heeft wel MIDI, maar alleen via een mini-USB connector.:-)

Bijdrager
    Vandefilm

Bedankt voor de reacties! Ik ga er, wanneer ik vanavond tijd heb, eens even goed voor zitten.

Bijdrager
    rapplew

Heb hier een roland A-500S liggen (staan)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.