7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    BasvanS

Keyboard Backlight MacBook Pro Early 2009 (A1297) Defect

Helaas functioneert de achtergrond verlichting van mijn keyboard niet meer. Ik heb de NVRAM en SMC al gereset en dit zonder resultaat, verder heb ik op op internet al wat gezocht naar Tutorials om keyboard te vervangen en er zo achter te kopen welke Ribbon cable verantwoordelijk is voor de aansturing van het backlight.

De sensor heb ik ‘uitgeschakeld’ in de het settings menu en ik kan nu met FN + F5 of F6 gewoon de helderheid van de backlight aanpassen, er gebeurd alleen helaas niks. Kan iemand misschien in een overzichtelijk plaatste aangeven wat de verantwoordelijke connectoren zijn, ik heb namelijk gevonden dat een loszittende kabel vaak de oorzaak is van dit probleem.

Zijn er verder nog andere dingen die ik kan proberen?

Bijdrager
    Yost

Misschien staat er iets op ifixit.com?

Bijdrager
    BasvanS

Nee helaas, al gekeken, er staat niks over de Keyboard, het backlight of het trackpad op ifixit.com. De Logic board van de andere modellen komen ook niet overeen met de 17 inch versie dus ik kom niks verder.

Bijdrager
    Yost
    Bijdrager
    BasvanS

Een zeer nuttige link maar helaas zit het kabeltje gewoon goed op zijn plek. Wat kan er nou stuk gaan aan en paar ledjes? P.S Na het verweideren en opnieuw aansluiten ook weer even de SMC gereset, geen resultaat.

Bijdrager
    Yost

Erg vervelend voor je. Ik ben geen expert, dus ik kan alleen maar gissen. Als de kabel goed vastzit, kan het nog steeds een kabelbreuk zijn. Of misschien is er wel iets kapot aan de kant waar de kabel uitkomt bij de led’s. Het kan ook zijn dat de aansturing op het logicboard kapot is. Wel eens vocht geknoeid op je trackpad wat naar binnen is gedropen?

Misschien kun je iets vinden met Apple Hardware Test? http://support.apple.com/kb/ht1509
    Of anders naar de Genius Bar in Amsterdam of naar MacRepair in Amsterdam gaan. Beide doen gratis een onderzoek. Bij de meeste APR’s ben je onderzoekskosten kwijt.

Succes!

Bijdrager
    BasvanS

D indrukken tijdes het booten werkt niet, nog andere manier om in de Hardware test te komen, ik draai 10.8.4. Misschien heeft dit te maken met de Fusion drive die ik draai?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.