11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iLaRo

keyboard advies.

Hallo daar, U allen.

Ik heb gezocht in de zoekfunctie, maar weinig gevonden.

Het volgende : Ik ben op zoek naar een keyboard USB om aan mijn PoBo te hangen op mijn bureau.
    Maar er zijn zoveel verschillende.
    Wat zijn jullie ervaringen met de tactile, ice, apple pro, apple nieuw, of de apple extended FCP versie. (zijn die echt handig en de €109,- waard)

Ik heb nu al een shuttle express en een logitec wheel.

ik kan ze wel vinden op het net maar de meningen lopen nogal uiteen.
    Iedere fabrikant vind die van hem het beste. Maar nu de gebruikers.

Dus mijn vraag aan jullie: Welke raden jullie me aan/af en waarom.

Het is voor thuis, dus BT versie vind ik overbodig.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Zora la rousse

Ik heb zelf een Apple USB Keyboard van een G3 aan mijn iBook hangen. Het aantal toetsen is beperkt, maar ze staan bekend als zeer degelijk. Zeker de moeite om tweedehands te pakken te krijgen.

Bijdrager
    fistkikker

ik heb een apple pro keyboard aan mijn 12′ pobo. op zich een erg prettig keyboard 9maar ik mis vaak de shift toets0. daardoor komen er minder hoofdletters en leestekens in mijn tekst 9maar wel cijfers waar bijv. haakjes hadden moeten komen0. beetje irri soms, maar wel mee te leven.

Bijdrager
    Oupro

Ik heb een Macally iKey aan mijn iBook hangen. Op zich niet zo’n heel erg bijzonder toetsenbord. Wel typt hij ontzettend lekker. Ik kan er echt geen genoeg van krijgen. Er zijn namelijk maar weinig toetsenborden die ik lekker vind typen.

Op een pc heb ik eerlijk gezegd nog nooit een goed toetsenbord gezien. En op Macjes kom ik ze ook niet vaak tegen. Heb nu overigens aan mijn Quadra ook een heerlijk toetsenbord hangen. Trouwens als ik echt eerlijk ben vind ik die Pro toetsenborden van Apple helemaal niet zo fijn. Ze zien er leuk uit en zijn beter dan de gemiddelde pc-toetsenborden, maar geheel prettig vind ik ze niet.

Nee, geef mij maar mijn iKey. De aanslag van dat ding is echt heerlijk.

Oh ja, wat ook wel grappig is om te weten. Destijds was ik op zoek naar een toetsenbord voor mijn iBook. En heb toen het eerste toetsenbord gekocht wat binnen mijn budget viel wat ik tegenkwam. Ik had besloten niet al te veel uit te geven. En die iKey was de eerste die ik tegen kwam.

Bijdrager
    Timdeh

Ik heb een Logitech Navigator aan mijn Powermac.
    Volume regeling – EJECT – Itunes controle – ….. alles werkt:)

Bijdrager
    Zout

Ik heb de MacAlly ICEkey. Is een laptop toetsenbord maar dan uitgebreid, echt geniaal!!!! 40 euro voor betaald. Ik kan het echt iedereen aanraden, heb mijn pro keyboard inmiddels verkocht.

Bijdrager
    Dega

@zout, dat toetsenbord wilde ik ook net gaan kopen, lijkt me een mooi ding!
    Waar heb jij m voor 40e geregeld ?

grtz.//Dega

Bijdrager
    Richie79

Heb net de MacAlly Icekey bekeken op hun site, ziet er erg goed uit ja. Waar kun je die bestellen in Nederland ?

Gevonden, je kunt hem kopen bij Mailamac.nl alleen komen er nog verzend kosten bij. Staat alleen geen foto bij dus hoop dat het de goeie is

Bijdrager
    Richie79

Heb vanmiddag de Macally Icekey Keyboard gehaald voor me powerbook en hij werkt geweldig:) Vrij slanke keyboard met aan beide kanten een usb aansluiting voor bijv. je muis en hij typt erg lekker licht. Zeker aan te raden voor de genen die een keyboard zoeken.

Bijdrager
    Dega

Yes! Heb me er vorige week ook een aangeschaft bij Apple Center Rdam, voor 44e.
    Hij typt erg fijn en licht en is nog het best te vergelijken met een laptop toetsenbord.

Bijdrager
    candykane

Ik heb meerdere logitech’s sets gehad en dat vind ik de beste plus ze kleuren mooi bij een titanium/aluminium powerbook en krijgt er een palmrest bij
    de goed koopste logitech wireless set is 32,50 bij de media markt op de doos staat niets over mac compatible maar gewoon drivers downloaden en werken!
    trouwens alle microsoft keyboards en muizen werken ook , dus als je iets onverwoestbaar zoekt!
    Apple vind ik maar dure en niet erg fijn werkende hardware

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.