17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Dmitry

Keuzemenu verschijnt niet bij opstarten!

Hallo,

Ik zal me in de eerste instantie even voorstellen. Ik ben Dimitri 15jaar en woon in Utrecht mijn hobby’s zijn producen,designen/ontwerpen en draaien(deejay).

Ik ben nu ongeveer een maand eigenaar van een iMac met intel processor.De overstap van Windows naar Mac ging vrij snel, toch heb ik nog enkele software wat echt alleen draait op Windows. Windows geïnstalleerd (via bootcamp)en heb nooit problemen ondervonden, ik gebruikte altijd de functie Alt om dus de keuze te kunnen maken tussen Windows en Macintosh. Nu heb ik dus 1maal in systeemvoorkeuren gezeten om te veranderen dat de Mac standaard zonder alt te gebruiken op Macintosh opstart… Ik start mijn Mac op krijg ik een raar symbool wat langzaam over mijn beeldscherm beweegt, dat symbool zag er ongeveer als volgt uit: een cirkel in het midden links op 10 voor 2 een = en onder een = en nog een of ander streepje. Ik heb toen mijn mac afgesloten en mn mac startte weer netjes op maar dan niet op windows maar op mac, mooi dat wilde ik dus!
    Vervolgens wil ik op windows maar dat wilde niet lukken de alt functie werkt niet tijdens het opstarten, hij gaat vrolijk opstarten op macintosh, dit nog 4maal geprobeerd maar dit herhaalde zich. Eenmaal op Mac weer naar systeemvoorkeuren gegaan en gekozen voor Schijfbeheer(ofzo?) en dan windows gekozen en op herstarten, Nu startte hij op met Windows maar de alt functie werkte niet meer… Nu als ik mijn Mac op start krijg ik alleen een grijs scherm.

Ik raak even helemaal in de war, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Dimitri

Bijdrager
    Yaris

Was dit het symbool?

Bijdrager
    Yaris

Dat is het symbool van FireWire.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Inderdaad: firewire.
    Wat ik mij afvraag: waar precies kan je de alt-functie uitschakelen bij opstarten en waarom zou je dat überhaupt willen doen?

Sleutelbeheerder
    Night

Toch maar wat kleiner gemaakt, Yaris?:p

Bijdrager
    Yaris

Klein is fijn, Night.

Bijdrager
    1984
    Dmitry op 20 maart 2011

Ik raak even helemaal in de war, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Dimitri Zelf draai ik geen Windows op mijn Mac en kan je ook niet helpen, maar misschien dat Apple je een beetje op weg kan helpen.
    http://www.apple.com/nl/support/bootcamp/

http://support.apple.com/kb/HT3777?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Dmitry

Hartelijk dank allemaal, ik ga het allemaal even uitproberen en bekijken!

@Hansi2124 ik denk dat er een vergissing is? ik heb dat niet gezegd en wil dat in ieder geval niet. :);)

en wat is firewire?

Bijdrager
    Yaris

FireWire zorgt voor een snelle datatransfer naar andere gegevensdragers. Je hebt een FireWirepoort met het logo hierboven op je iMac.

Bijdrager
    Dmitry

in mijn systeem vak staat geen optie Bootcamp? wat nu @ Windows

Bijdrager
    Dmitry

en waarom stond dat firewire symbool groot op mn scherm met niks anders daaromheen?

Bijdrager
    1984
    Dmitry op 20 maart 2011

in mijn systeem vak staat geen optie Bootcamp? wat nu @ Windows

http://manuals.info.apple.com/nl_NL/Boot_Camp_Installatie_10.6.pdf

Bijdrager
    Dmitry

@1984 @ windows, ik denk dat ik al weet wat het probleem is. Tenminste van het bootcamp gebeuren @ windows. Ik moet de bestanden nog installeren voor windows van mac.

Bijdrager
    Hansi2124
    Dmitry op 20 maart 2011

@Hansi2124
    ik denk dat er een vergissing is? ik heb dat niet gezegd en wil dat in ieder geval niet. :);)

Het staat er toch echt:

Dmitry op 20 maart 2011

Nu heb ik dus 1maal in systeemvoorkeuren gezeten om te veranderen dat de Mac standaard zonder alt te gebruiken op Macintosh opstart

Maar gelukkig dat je weet dat je nog moet installeren en het probleem eigenlijk opgelost is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Hansi2124 op 20 maart 2011

Wat ik mij afvraag: waar precies kan je de alt-functie uitschakelen bij opstarten en waarom zou je dat überhaupt willen doen?

Dat is ook niet gebeurt, en kan ook niet. De TS heeft ‘gewoon’ de Mac partitie geselecteerd in systeemvoorkeuren – > “opstartschijf”.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat begrijp ik nu ook, aangezien er nog helemaal niets te kiezen viel;-)

Bijdrager
    Dmitry

Hartelijk dank allemaal het is me gelukt! Ik heb via Windows onder bootcamp weer Mac geselecteerd en zodoende doet alles het weer! top!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.