14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    leopard

Keuze tussen VLC Videoland of MPlayerX

Ik heb weldra mijn nieuwe MacBook Air 13 inch met 8 gb geheugen.
    Welk zou het beste zijn om filmpjes af te spelen en dergelijke, VLC van Videolan of MPlayer dat momenteel op mijn iMac staat.

http://mplayerx.org
    http://www.videolan.org/vlc/

Bijdrager
    gielhendriks

VLC. Ik heb nog nooit een filmpje niet af kunnen spelen met VLC.

Bijdrager
    Appletosh

VLC

Bijdrager
    sedikit

Je hoeft toch niet per se te kiezen? Ik heb er wel meer staan op mijn iMac. Gebruik ze afwisselend, voor zoals het uitkomt. Je kunt zelfs soms zonder: film(pje) selecteren/spatiebalk. MPlayerX gebruik ik ook veel voor een snelle “inkijk”, omdat je met de “→”-toets snel kunt doorspoelen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik gebruik zelf altijd MPlayerX… niet zozeer omdat de één films beter afspeelt dan de rest, maar vooral omdat ik de interface wat mooier vindt:) Qua afspeelmogelijkheden bieden ze allebij ongeveer precies hetzelfde voor de gemiddelde gebruiker:)

Bijdrager
    computer space

XBMC
    VLC is leuk voor een snelle preview, maar buggy, traag, zwaar op de processor. XBMC is de beste player. Beetje groot programma, maar wel een super speler. Ook de enige waar je de hele tijd door de timeline kunt zappen zonder crash. Probeer in VLC de slider maar eens 3-4 keer te verplaatsen. Begint ie behoorlijk neurotisch te worden als het programma al niet crasht.

Bijdrager
    deSpaanseRente

mplayerx

Bijdrager
    poing

VLC:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    computer op 06 juni 2013

XBMC
    VLC is leuk voor een snelle preview, maar buggy, traag, zwaar op de processor. XBMC is de beste player. Beetje groot programma, maar wel een super speler. Ook de enige waar je de hele tijd door de timeline kunt zappen zonder crash. Probeer in VLC de slider maar eens 3-4 keer te verplaatsen. Begint ie behoorlijk neurotisch te worden als het programma al niet crasht.

Geen van de zaken die jij opnoemt heb ik ooit last van gehad bij VLC, dus niet te snel oordelen dus.

Moderator
    Night

Ik ook niet:o en ik gebruik VLC toch dagelijks, met alle gangbare video formaten…

Bijdrager
    computer space

VLC is een sloot trager dan XBMC met 1080p MKV’s met deftige bitrates. Met YiFYrommel gaat het nog wel, maar de serieuzere rips die moet je gewoon afspelen in VLC en er dan afblijven. Niet gaan zappen. XBMC blijft altijd vlot reageren. Nooit strandballen, nooit crashes en nooit de fans op hoge toeren.
    Misschien komt het door de oude bak (Mini 2009, wel met 7200 toeren schijf), maar verschil is heel groot.
    Op de nieuwe Mini met SSD en 16Gb is VLC ook rap, maar goed, dat mag ook wel met 10x de power van een mediaspeler die het ook kan.
    Mijn Rapberry Pi met XMBC reageert nog beter dan VLC. En dat is echt een traag ding.

Bijdrager
    Gerd

Gebruik VLC ook dagelijks met allerlei gangbare videoformaten, en tevens 1080p MKV’s met ‘deftige’ bitrates.. nooit problemen, strandballen of fans op hoge toeren.. en dat op een niet al te nieuwe MacBook Pro uit 2010..

En MPlayerx is ook een prima programma hoor. Heb ze ook allebei geïnstalleerd.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    computer op 06 juni 2013

VLC is een sloot trager dan XBMC met 1080p MKV’s met deftige bitrates. Met YiFYrommel gaat het nog wel, maar de serieuzere rips die moet je gewoon afspelen in VLC en er dan afblijven. Niet gaan zappen.

Ik heb hier aardig wat blu-ray rips die best wel wat vergen, maar ik snap niet waar jij ‘fans op hoge toeren’ vandaan haalt want een video afspelen is helemaal niet overdreven CPU intensief op mijn iMac quad core i7 uit 2009. (Maar ja jij hebt het maar steeds over de Mac mini…)
    Ik heb hier b.v. een 1080p Blu-ray van Immortals en ik zap mij rot hoor maar crashen ho maar. In ieder geval werkt VLC hier bij mij al jaren prima en zo te zien ben jij tot nu toe de enige die er erg negatief over is.

Wellicht is het bij jou een combinatie van factoren dat VLC kuren vertoond en niet VLC op zich.

Bijdrager
    Sanjeev

Ik gebruik sinds kort Mplayerx, omdat bij mijn macbook retina gebruikt hij de Intel videokaart en VLC gebruikt standaard de wat zwaardere videokaart en verbruikt wat meer processorkracht en batterij.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.