5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jurr

Keuze nieuwe rMBP

Hoi!

Ik ben van plan om de nieuwe MBP te kopen. Heb nu een pc maar wil graag overstappen, mac OS lijkt me super fijn en ben al jaren zeer content met mijn iPhone en iPad. Groter dan 13 inch vind ik niet nodig. Ik gebruik mijn computer eigenlijk alleen om te internetten, tekstverwerken en films kijken.

Wat denken jullie welke versie van de nieuwe rMBP voor mij voldoende zal zijn. Ik wil er wel een paar jaar mee vooruit kunnen. Is 4gb geheugen voldoende? Heb nu 6gb in men hp laptop zitten dus 4 gb klinkt(is) dan minder en ben eerder geneigd voor 8 of zelfs 16gb te gaan. Of is dit niet nodig? Aangezien je zelf geen ram kan upgraden wil ik wel de juiste keuze maken.:)

Jullie advies is welkom!

Bijdrager
    Vluggie

Ik heb inmiddels een jaar een rMBP 15 inch met 8 GB en quad core 2.0 Ghz processor

Snel zat voor films kijken internetten etc.
    Imovie films bewerken gaat prima, maar heb geen ervaring met zwaardere filmsbewerkprogramma’s.

Ik heb nooit het idee dat ik snelheid tekort kom. Dit komt volgens mij ook door de SSD drive.

4gb lijkt me voor jou doeleinden dan wel voldoende, maar als je toch films wil gaan bewerken, zou ik meer RAM nemen.

Bijdrager
    RWK

Als ik jou was zou ik niet het instapmodel aanschaffen, maar het model ernaast. Heeft 8GB aan werkgeheugen en ook nog eens 256GB SSD. Nu maakt het niet uit of je teveel koopt maar later kan je toch meer gebruik maken van de power in je Pro Retina.

Bijdrager
    Nic

Het middelste model, zonder twijfel.
    Waarschijnlijk heeft je HP een echte videokaart, terwijl de rMBP zijn werkgeheugen deelt met de videokaart. Als je een beetje bezig bent heb je dan in essentie slechts 3GB werkgeheugen terwijl de andere GB richting de Intel Iris graphics gaat. Ik zou dus sowieso voor de 8GB gaan.
    16GB is voor de 13″, en hoe je voorspelt ‘m te gaan gebruiken dan weer wat overkill.

Bijdrager
    Jurr

Dank voor jullie reacties! Ik denk dat ik inderdaad voor het middelste model ga:D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.