9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    robindonne

keuze maken bij optie uitschakelen.

hallo medemaccers ik had een klein vraagje
    Ik ben een zgn Switcher
    Ben sinds een maand bijna helemaal clean van windows en gebruik steeds meer de mac.
    Nu vroeg ik me af hoe ik bijv na het aanklikken van Zet uit……. ,onder het appeltje , direct naar mijn keuze kan gaan met behulp van de pijltjes-toetsen.
    Als ik met windows voor zo’n keuze kwam te staan dan kon ik met de pijltjestoets naar de goede keuze gaan en dan de enter knop indrukken , op deze manier hoefde ik niet steeds eerst met de muis de juiste keuze te maken.

Ook wilde ik bij deze gelijk vragen hoe ik de knop “HOME” op mijn toetsenbord vind.
    Ik bedoel de knop “Home ” die naast de knop “END” zit op mijn pc toetsenbord.
    Deze knoppen gebruik ik vooral om naar het begin en eind te gaan van een stuk tekst.

Sorry voor de onduidelijke vraagstelling…Ik begreep halverwege het typen al niets meer van mijn eigen vragen.

Alvast bedankt voor de reacties!!!!

Robin Visser

Moderator
    unSOUND

Als je in het menu ( onder het appeltje ) op “zet uit” klikt met de alt toets ingedrukt, gaat hij gelijk uit zonder verdere vraag.

Om binnen keuzes te switchen kun je anders de tab en shift toets inschakelen, zie daarvoor ook dit topic: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=90289

appeltje + pijl omhoog is HOME
    appeltje + pijl omlaag is END
    alt + pijl links is per woord terug
    appeltje + pijl links is naar het begin van de regel
    alt + pijl rechts is per woord verder
    appeltje + pijl rechts is naar het einde van de regel

En als je bij al deze opties ook nog de shift indrukt werkt het als een selectie.

Bijdrager
    Pier

Waarom moelijk doen met pijltjes?
    Sluimer = s
    Annuleer = appel(command) punt
    Zet uit = enter
    Herstart weet ik ff niet, gebruik ik nooit.

Moderator
    unSOUND
    ”Pier”

Omdat hij 2 aparte vragen stelt… eentje over het afsluiten, en eentje over tekst tijdens het typen… mijn stukje met de pijltjes ging dus over het typen…

Bijdrager
    Pier

Ik bedoelde ook eigenlijk alleen in het ‘zet uit’ venster.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Pier”

Sluimer = s
    Annuleer = appel(command) punt
    Zet uit = enter
    Herstart weet ik ff niet, gebruik ik nooit.

Ik ben ook een siwtcher, alweer 2 jaar geleden. Ik mis die pijltjes mogelijkheid ook. Gewoon even met links of rechts en hop, op enter hengsten en de actie wordt uitgevoerd, welke opties er ook stonden. Dat vind ik veel makkelijk te onthouden dan ‘appel + punt’ voor annuleren.

Andere toetsen, zoals appel+p, appel+q e.d. gebruik ik wel.

Moderator
    unSOUND
    ”mvdenberg”

Ik ben ook een siwtcher, alweer 2 jaar geleden. Ik mis die pijltjes mogelijkheid ook.

Al in dat topic gekeken waar ik naar link in mijn eerste post ? :|

Bijdrager
    robindonne

ja jongens goeiemorgen en hartstikke bedankt voor de tip.
    Idd na die instelling te wijzigen muis en toetsenb….werkt het super.
    Ik dacht ,nadat ik mijn keuze had gemaakt door de blauwe rand op het juiste knopje te zetten , gewoon even op enter te drukken maar dat werkt idd niet, je moet echt die spatie gebruiken.

Heel erg bedankt voor het advies.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”unSOUND”
    ”mvdenberg”

Ik ben ook een siwtcher, alweer 2 jaar geleden. Ik mis die pijltjes mogelijkheid ook.

Al in dat topic gekeken waar ik naar link in mijn eerste post ? :|

Nee dat had ik nog niet gedaan :oops:
    Ik heb het net bekeken, maar het dringt niet helemaal tot me door (ik ben nog niet helemaal beter.) Ik zal er morgen eens beter naar kijken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.