11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Nexoez

Keuze laptop is moeilijker dan verwacht..

Beste,

Na een jaartje werken, heb ik besloten dat het werkleven nog niet aan mij besteed is. Ik heb besloten Toegepaste Informatica: Applicatieontwikkeling & Netwerkbeheer te volgen aan de KATHO in Kortrijk. Nu, ik ben sinds 4 jaar Mac gewoon. Maar natuurlijk werken ze allemaal met windows. Gezien er ook een prijsverschil is tussen de Macbook die ik nodig heb, en een gewone laptop van een merk, het scheelt toch een €800. Nu moet ik gewoon terug overtuigd raken om een MacBook Pro te kopen. Nu vroeg ik me af: Stel dat ik een MacBook Pro koop, en met bootcamp Win7 er op zet. Kan ik dan werkelijk ALLE settings bereiken? En kan ik dan ook zoals normaal de BIOS bereiken? Ik weet nu niet of er mensen zijn die programmeren, maar is het ook mogelijk om windows code op mac te programmeren?

Groetjes

Bijdrager
    EmuuuH
    Bijdrager
    Hailstorm

Volgens mij heeft een MacBook Pro geen BIOS zoals een Windows-laptop. De Mac gebruikt een Extensible Firmware Interface (EFI).

Voor de rest kun je in Windows hetzelfde rommelen als op een Dell/Toshiba/Acer/Sony/…:cool:

Bijdrager
    TheBigZ
    Nexoez op 01 september 2011

Nu moet ik gewoon terug overtuigd raken om een MacBook Pro te kopen.

Koop een Sony Vaio S en plak er zo’n witte Apple sticker op.

Serieus: met jouw bagage (opleiding, Mac ervaring) moet je toch zelf wel zo’n keuze kunnen maken?

Bijdrager
    Soedjono84

Of een Compaq.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is helemaal niet moeilijk.

Heb je het geld er voor (over); koop een MacBook (Pro).

Heb je het geld er niet voor (over); koop om het even wat, maar dan zo goedkoop mogelijk.

Bijdrager
    Afroman

Waarom wil je/gebruik je een Mac als het eigenlijk helemaal niet in je job past?

Bijdrager
    Nexoez

Gebruiksgemak Afroman, enneuuh, TheBigZ.. Sorry dat er op dit forum vragen gepost worden.. Ik begin pas met de opleiding toegpaste informatica. whatever.. Ik heb mn diploma Geluidstechnieken behaald, en altijd met mac gewerkt.. Nu heb ik toch eentje besteld. Komt Lion daar ontertussen al standaard bij? Of is dat nog steeds met dat up to date programma?

Bijdrager
    1984
    Nexoez op 03 september 2011

Nu heb ik toch eentje besteld. Komt Lion daar ontertussen al standaard bij? Of is dat nog steeds met dat up to date programma?

ligt eraan waar je hem en welke je hebt gekocht, als het goed is staat het vermeld

Software in de verpakking

Mac OS X v10.6 Snow Leopard (inclusief iTunes, Time Machine, Quick Look, Spaces, Spotlight, Dashboard, Mail, iChat, Safari, Address Book, QuickTime, iCal, DVD Player, Photo Booth, Front Row, Xcode Developer Tools)

Gratis upgrade naar Mac OS X Lion!

iLife ’11 (inclusief iPhoto, iMovie, iDVD, iWeb, GarageBand)

http://www.a-mac.nl/amac/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,1133/category_id,1/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/

Bijdrager
    Afroman

Gebruiksgemak Afroman,

Snap ik. Je kan niet in de BIOS komen omdat Apple met EFi werkt(zoas Hailstorm dat prima heeft uitgelegd) maar als je via bootcamp windows draait heb je wel toegang tot een volledige Windows.

Bijdrager
    TheBigZ
    Nexoez op 03 september 2011

Nu heb ik toch eentje besteld.

Goed zo. Veel plezier ermee alvast. En natuurlijk mag je hier alles vragen. Het was eigenlijk vooral het stukje “ik moet overtuigd worden om een Mac te kopen” wat minder goed viel. Je bent hier niet bij de Jehova’s.:wink:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.