9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Saabs

Keuze in betaalmethode in App Store

Dag allemaal,

Met een Apple account die krediet heeft van een Gift Card en de kredietkaart gegevens beschikbaar van zijn, kan ik daarmee bij de aankoop van een App kiezen hoe ik ermee betaal?
    Want nu, als je een App koopt, gaat het meteen van je krediet af. Maar ik zou graag met mijn kredietkaart een App kopen, kan dat?

Alvast bedankt.:smile:

Bijdrager
    BasiX

Nee, Apple kiest eerst voor het tegoed dat nog op het account staat. Als dat op is zal automatisch worden overgeschakeld op de creditcard.

Ik vraag me echter af waarom je per se met je creditcard wil betalen als je nog gewoon tegoed op je account hebt staan.

Bijdrager
    Saabs

Omdat via een kredietkaart, je bepaalde aankopen kan laten afschrijven via het bedrijf waar je werkt. Zoals een OS, Mountain Lion bijvoorbeeld.

Bijdrager
    LighScan

Maak even een 2de account aan, is toch niet zo’n groot probleem? Ik begrijp wel dat het wat omslachtig is, maar helaas… Ik heb het systeem niet ontworpen.

Als je een Gmail-account heb, hoef je zelfs geen ander e-mailadres te gebruiken. Dan kan je het trucje:

gebruikersnaam+applestore@gmail.com gebruiken:)

Bijdrager
    Ir.Bob

@LighScan
    Maar dan moet je wel voor iedere update inloggen met die AppleID.

Dan lijkt het me persoonlijk minder omslachtig om een keer een declaratie in te dienen bij het bedrijf waar je werkt.

Bijdrager
    Saabs

En wat als ik een extra ID aanmaak, ML koop en dan via USB op elke Mac zet. Zit ik dan nog altijd vast aan die ID voor updates?

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je updates wil installeren vanaf de Mac App Store vraagt hij altijd om in te loggen met je Apple ID. Volgens mij kun je dan kiezen welk Apple ID je gebruikt. Schiet me maar dood als het niet zo is.

Bijdrager
    Ir.Bob

Boude uitspraak Nick, ik zal je leven sparen, maar bij mij is dat toch echt niet zo. Alleen bij een nieuwe aankoop wordt bij mij om een wachtwoord gevraagd.

Bijdrager
    LighScan

Bij gebeurt het exact zoals Niiiickk beschrijft hoor :sealed:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.