22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    JapserP

Keuze Beats

Ik zit met een dilemma! Ik wil graag een Beats kopen, gewoon omdat het kan. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Solo HD, alleen over 7 weken worden we verblijd met de nieuwe Mixr. Dusss, ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen! Ik kan wachten, al wil ik dat liever niet, of de Solo HD. En hoeveel verschil zit er tussen de beide koptelefoons?

Als jullie naar jezelf kijken, wat zou jij doen?

Bijdrager
    Dykee

Ik heb nu zo’n anderhalf jaar de Beats Solo, die voor mij voldoende geluid leveren. De Mixr zal meer gericht zijn op DJ-ing, en daar zal het geluid dan ook beter van zijn. Maar als je dat niet zoveel uitmaakt kan je beter de Solo HD kopen, dat scheelt je zo’n 120 euro. Waar wil je de beats voor gaan gebruiken? Als je veel onderweg bent zou ik kiezen voor de Solo’s, maar als je veel thuis gebruik maakt ervan kan je beter de Mixr of de Studio kiezen.

Bijdrager
    Philip Kotler

Ik heb nu ook zo’n anderhalf jaar de Solo’s. Twee weken geleden in Parijs geweest en raad eens, de Mixr was daar al te koop bij de fnac. (soort mediamarkt) en als beats-fan meteen gaan testen.

Zelf vond ik het handig dat je (als bijv. DJ) een oorklep weg kan draaien, en ze zijn makkelijk mee te nemen.
    Net als de Pro’s, echter voelen de Mixr een beetje fragiel aan..
    Ook zit de Mixr (vind ik) veel minder lekker dan de Solo (HD) op je hoofd en vind ik ze er ook niet echt mooi uit zien.. De oorkleppen zijn wat minder comfortabel en de kussentjes zijn wat minder dik dan bij de Solo’s.
    Qua geluid, vond ik de Mixr ook niet veel beter dan de studio’s natuurlijk betaal je €80 meer t.o.v. een Solo HD maar dat zit hem denk ik meer in het feit dat je de oorkleppen kan draaien en de audio input in links of recht kan zetten.
    Natuurlijk zijn de studio’s ook erg goed, alleen vind ik deze te zwaar en bulky je moet er bijvoorbeeld ook batterijen in doen en dat merk je qua gewicht.. daarnaast zijn ze ook erg groot vind ik maar dat is smaak.
    Ik zou gewoon als ik jou was voor de Solo HD gaan, en +€80,- in je zak steken.

Voor prijzen zie: http://www.beatsbydre.com/products/showproducts.aspx?startBanner=1

Bijdrager
    jesper211232

Ik heb zelf Pro en Solo gehad.

De Solo HD is handiger om gewoon bij je te dragen, en muziek te luisteren vanaf je telefoon/ipod.

En als je gaat mixen, is fijner om een Pro te hebben (lijkt mezelf) heeft zeer goede noise isolation, je kan 1 oor weg draaien, en de kwalitiet muziek die er uit komt is wel wat beter dan de Solo HD.
    Maar de Pro is wel wat zwaarder, en robuster.

Edit: ik dacht dat je het over Solo HD en Pro

Bijdrager
    RemcoG

Ik ben niet zo’n fan van beats…
    Het is een soort boom, lage tonen zijn goed (maar soms ook erg moddy ligt aan je muziek stijl) maar zodra je naar boven gaat word het minder!

Voor dj zou ik zeggen ga voor een AIAIAI-TMA1 of HD25 van senheisser!
    Maar dat is mijn menig, ik geef toe de beats zien er goed uit, maar het is een stuk plastic…

Ik zou zeggen kijk eventjes alle reviews!

Bijdrager
    Ryvion

Ik zou het niet doen. Wat ga je dan doen met je Solo’s als je de Mixr hebt?

Bijdrager
    Philip Kotler

TS heeft geen Solo’s, hij twijfelt alleen om deze, of de Mixr, te kopen. :sarcastic:

Bijdrager
    Mc55

De AIAIAI TMA-1 kan ik je aanraden. Het design vind ik persoonlijk mooier als die van de beats. Ze zijn heel licht maar toch robuust. En het geluid is geweldig.

Bijdrager
    Emielgroendijk

Als je het gwn voor thuis ofzo gebruikt zou ik geen beats kopen. Naar mijn mening betaal je behoorlijk veel voor het design. Ze zien er geweldig uit enzo maar een sennheisser lijkt me beter.

Bijdrager
    JapserP

En Beats Wireless? Heeft iemand die?

Bijdrager
    Philip Kotler

Beats Wireless zou ik niet doen, zijn ook nog niet te koop in Nederland. De geluidskwaliteit schijnt minder te zijn dan van de Solo (HD) en ook deze zijn weer wat zwaarder.. Daarnaast komt je muziek het meest tot zijn recht via een draadje dan via Bluetooth en Bluetooth trekt je accu van je iPhone (o.i.d.) sneller leeg.

Echter is draadloos natuurlijk wel lekker, je zit niet met een snoertje vast wat zo zijn beperkingen kan hebben. Maar, de microfoon is bij de wireless nauwelijks te gebruiken aangezien die in een van de oorkleppen zit en bij de Solo (HD) in het snoer. Bij de wireless zul je dus moeilijk te verstaan zijn. Zelf vind ik dat een afknapper aangezien ik ook met m’n Beats wil kunnen bellen.
    Daarnaast zijn deze ook weer wat duurder (in Amerika ±$100 t.o.v. Solo HD).

Ik zou gewoon die Solo HD nemen, als je erg graag beats wil. Naar mijn idee, de Beats die het beste waar voor je geld geven en het makkelijkst mee te nemen zijn. (wanneer je kijkt naar on-ear headphones)

Inactief
    Anoniem

De Beats Wireless is gewoon bij Apple te koop.

Bijdrager
    Philip Kotler

@ diotav
    Mijn fout, wist niet dat ze al te koop waren aangezien er weinig reviews over te vinden waren en ze (nog) niet op de beats by dre website staan.

Bijdrager
    JapserP

En Marshall Major FX?

Bijdrager
    Philip Kotler

Misschien kan je beter gaan testen bij BCC / Mediamarkt / oid ?
    Vaak kan je gewoon je mp3 aansluiten en dan beslissen.:grin:

Bijdrager
    Froggle

Heb de Solo HD nu een paar weken. Och, wat een heerlijke koptelefoon is het. Zit lekker, makkelijk mee te nemen en het geluid is lekker. Het is een smak geld, maar dan heb je wel mooi spul.

Bijdrager
    Rees

True that Froggle. Ik gebruik zelfs de microfoon heel vaak om te bellen en om spraakopdrachten uit te voeren.

Bijdrager
    Mick-23

Ik ben ben lekker aan het wachten op de Mixr’s !

Bijdrager
    Shmoo

En dan zie je deze…..

Pfffffff… Deze zijn wel stoer als ik eerlijk ben. Vooral omdat het Beats logo minder opvalt tussen het drukke patroon.

Bijdrager
    SvS

Huidige serie is mooi, vind ik ook. Zit ook niet slecht.

Inactief
    Anoniem

Sow, 7 jaar oud topic even gebumped ??

Bijdrager
    Shmoo

Had het maar geen topic moeten worden. Als je een oud topic bent is de kans aanwezig dat je gebumped kan worden.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.