29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    flierefluiter

Keukenmachine 'Apple-like' design

Ha Forumvrienden,

Onlangs is de tweede geboren en die is nu bijna toe aan de vaste hapjes. Hiervoor hebben we kennelijk (volgens mijn vrouw) een keukenmachine nodig om alle groente en fruit te mixen en pureren enzo.

Nu moet er dus een keukenmachine komen. Ik wil echter niet zo’n lelijk ding op het keukenblad maar liever iets wat ook nog enigszins mooi en strak oogt.

Jullie zijn mijn forumvrienden en hebben allemaal een voorliefde voor Apple producten obv de functionaliteiten en/of het design. Vooral dat laatste (gevoel voor design) hoop ik aan te spreken.

Wie heeft er een goede tip voor een keukenmachine die een ‘Apple-like’ design heeft?

Enige randvoorwaarden zijn dat het betaalbaar moet zijn en op een keukenblad moet passen…

Thanx alvast voor iedereen die een tip heeft.

Gr.
    Flierefluiter

Bijdrager
    OMT-fan

“Apple-like” is natuurlijk net zo subjectief als je maar wilt, net zoals “betaalbaar”
    Verder staan hier nogal wat verschillende apparaten getoon:

https://knibble.nl/keukenmachine/bosch/pagina-5

Bijdrager
    Melle

Goh, voor mij is dat toch wel vrij duidelijk. Apple design achtig en Apple betaalbaar: dat wil(de) zeggen: slim, strak, form folllows function, hoge afwerkingdgraad, mooie materialen en qua betaalbaarheid: duurder dan de rest, maar te verantwoorden.

Daar dat ik schreef: wilde… want bij Apple anno post 2016 wordt dat steeds moeilijker en moeilijker…

Bijdrager
    Melle

Ahja & ontopic – ik ken weinig van de keukenrobot – ik geloof echt de de beste keukenrobot eentje is die je gebruikt en dan terug in de kast zet… geloof niet in de zaken, na een tijd zal je zien dat je dat amper kog gebruikt… maximaal wekelijks bv…. en dan steek je dat beter in een kast.

Enige wat hier om het aanrecht mag staan is onze koffiezet – een moccamaster – prachtig apparaat.

Bijdrager
    pruus

Ik zou zeggen kijk hier eens:FONQ. En wellicht wordt het tijd om weer retro te gaan. Even weg van alle aluminium.

Bijdrager
    hatolex

Of rij naar het kookpunt in rotterdam, staan er misschien wel 100 opgesteld.

En nee dit is geen spam, de enige band die heb is die van klant.

Bijdrager
    Baas

Ik vind voor dit soort klusjes een staafmixer handiger, vooral omdat die makkelijker schoon te maken is.

Bijdrager
    mtooster

Pureren? Helemaal niet nodig.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Rapley-methode

(wel een goede slab kopen)

Bijdrager
    bartvdv

De eerste heeft dus niks gekregen. Lijkt mij ook niet echt eerlijk.

Bijdrager
    Brombeer

Nu moet er dus een keukenmachine komen. Ik wil echter niet zo’n lelijk ding op het keukenblad maar liever iets wat ook nog enigszins mooi en strak oogt.

Er bestaat een hele scene rond de Braun KM3-serie, die ook slijtage-onderdelen namaakt.

Wil je toch iets nieuws, dan heb je MagiMix en Kenwood. Als je geld teveel hebt de Artisan-spullen van KitchenAid.
    We hebben hier in de keuken een middenmodel magimix staan (4200xl) en als ik echt hem nodig heb, ben ik er erg blij mee, maar verder stof ik hem meer af dan dat ik hem gebruik. Een kromgebogen vork is immers veel minder vaat (en die doen we hier nog in een teiltje met de hand).

@mtooster Ha, dus die manier waarop een vriendin van mij haar spruit zo succesvol heeft leren eten heeft een naam.
    @flierefluiter: je wilt natuurlijk het beste voor je kind, maar laat je niet bang of wat wijs maken door een voedselindustrie die haar bestaansrecht vooral ontleent aan het knoeien met eten en dat in een potje gestopt voor veel geld weer verkoopt.

Verder moet je de keuken als een werkplaats benaderen, het is een atelier waar je het eten bereidt en waar het gereedschap functioneel en toegankelijk moet zijn. En dat betekent dat je verder moet kijken dan een keukenboulevardfolder, die je vooral zoveel mogelijk kastjes wil verkopen. Bij demonstraties vind ik het interessantste gedeelte dan ook het opruimen en schoonmaken aan het eind…

Bijdrager
    T-sec

Apple is in de tijd van Steve Jobs een periode geïnspireerd geweest door de ontwerpen van Braun producten.
    In jouw optiek is Braun misschien daarom een Apple verantwoordelijke keuze, anders gewoon voor strak gaan zoals MOA, Bodum, etc.

Bijdrager
    Shmoo

Waren die Braun’s (familie) niet fout tijdens de oorlog?

Bijdrager
    bebitoes

Als ervaren vader zeg ik, koop een mooie staafmixer en eventueel een blender. Die keukenmachine eindigt na 3 x in de bijkeuken of garage.

Er is overigens een keukenmachine die ook kan warm houden of verwarmen, dat is weer handig voor het zelf bierbrouwen, Je hebt tenslotte als pappa een eigen hobby nodig. http://foodt.be/2fWn4xa

Bijdrager
    Shmoo

Je moet gewoon deze kopen.

Die komt namelijk in dezelfde kleur weer de luier in. Kun je het zo weer in het potje gieten en terugbrengen naar de supermarkt.

Bijdrager
    ocramarco
    Brombeer op 14 december 2016

@flierefluiter: je wilt natuurlijk het beste voor je kind, maar laat je niet bang of wat wijs maken door een voedselindustrie die haar bestaansrecht vooral ontleent aan het knoeien met eten en dat in een potje gestopt voor veel geld weer verkoopt.

Klinkt als een verloren strijd met ze vrouw;)

Verder moet je de keuken als een werkplaats benaderen, het is een atelier waar je het eten bereidt en waar het gereedschap functioneel en toegankelijk moet zijn. En dat betekent dat je verder moet kijken dan een keukenboulevardfolder, die je vooral zoveel mogelijk kastjes wil verkopen. Bij demonstraties vind ik het interessantste gedeelte dan ook het opruimen en schoonmaken aan het eind…

Juist zo is het. Koop een makkelijke staafmixer die handig is en makkelijk schoon te maken is en schuif hem daarna zo in de la!

Bijdrager
    Brombeer

@ocramarco Zijn vrouw of mijn vrömmesj?

Mijn moeder kon geen weerstand bieden aan standwerkers die met allerlei zogenaamd revolutionaire rasp- en snijspeeltjes op de markt stonden. Na haar dood hebben we in de kelder een hele buffetla vol van die ellende gevonden, veelal nog op het originele kartonnetje. De plaatselijke rommelmarkt kon er dat jaar een aparte kraam mee inrichten. Met een ruime snijplank, drie verschillende keukenmessen en een wetsteen kan ik bijna alles aan en het is ook minimaal gepiel met schoonmaken. En als het opkloppen wat teveel wordt, heb ik deze nog.

Shmoo op 14 december 2016

Waren die Braun’s (familie) niet fout tijdens de oorlog?

Dat was Werner von. Die maakte de V1 en V2. En hij was niet zozeer fout, als wel ignorant: het maakte hem niet uit wie hem faciliteerde, als hij maar raketten kon maken. De Amerikanen hebben zijn hoofd na de oorlog helemaal leeggezogen.

Bijdrager
    Shmoo

Eva Braun, de vriendin van Hitler was dat geen familie van dit concern? Ik heb dat namelijk wel altijd gedacht.

Bijdrager
    Fritzer

Ik sluit me ook aan bij een aantal eerdere posts. Koop een staafmixer; na gebruik snel opgeruimd en in de kast. Niks strakker dan een leeg keukenblad. Ook meteen geld bespaard; kun je dat geld mooi bijleggen op een mooi espresso apparaat;-)

Bijdrager
    Brombeer

En dat espressoapparaat zet je dan maar op een stoel om het aanrecht vrij te houden?

@shmoo: omdat iemand Braun heet, hoeft die nog niet in een bruin hemd rond te lopen. Er zijn meer hondjes die fikkie heten.

Bijdrager
    ocramarco

@ocramarco Zijn vrouw of mijn vrömmesj?.

Excuus zijn vrouw bedoelde ik;)

Die V1 en V2 waren wel revolutionair overigens.

Als je elke willikeurige naam of bedrijf er bij sleept dat hij/zij het bedrijf fout is kan je nog wel even doorgaan. Heelveel mensen hebben er simpel veel geld aan verdiend.

Bijdrager
    flierefluiter

Aan allen; bedankt voor de reacties en de tips.

Uit alle tips lees ik door mijn oogharen het volgende:

1. koop niets maar pureer met een vork
    2. koop een staafmixer, want snel schoon en makkelijk opgeruimd
    3. tips met linkjes naar mooie keukenmachines

Bedankt daarvoor.

1 en 2 gaan hem helaas niet worden, want mijn vrouw heeft al haar zinnen gezet op een keuken machine. Maar bedankt voor het constructief meedenken allemaal.

ik ga eens even rustig neuzen in de aangeboden linkjes….

Bijdrager
    GoeieDag

Dan zou ik je vrouw toch maar eens ompraten. Tenzij je een heel groot keuken-werkblad hebt. Want zo’n keukenmachine neemt veel ruimte in, en als je ‘m elke keer weer moet uit- en weer inpakken, ben je er snel mee klaar (niet). Bovendien is het wel een groot ding om een mini-hapje klaar te maken.
    Een staafmixer kun je zo in een la leggen, en ligt dus altijd voor het grijpen. Bovendien kun je dat mixen vaak ook doen in het bakje/potje waar de kleine uit eet. Allemaal gemak dus, tegen substantieel mindere kosten.

En een staafmixer is ook onontbeerlijk om heerlijke soepen te maken (vooral dat, maar ook meer).

Bijdrager
    wverveer

wij hadden iets van een beaba apparaat..ook goed en simpel

nu een nutribullet, en ik ook erg content mee..alles gaat erin, snel en makkelijk en ook makkelijk schoon

Bijdrager
    KarelWillem

Dat gaat lastig worden.

Waar vind je een keukenmachine die in vergelijk met vorig jaar 400 euro duurder is geworden, minder lang met z’n accu doet én een Touch Bar heeft?

Ik vind de Kenwood kMix serie wel mooi.
    En verkrijgbaar in veel kekke kleurtjes.

http://www.kenwoodworld.com/nl-nl/producten/kmix-keukenpaparatuur/kmix-keukenmachine

Bijdrager
    Shmoo

Als het toch die kant op gaat.

http://www.smeg.com

Bijdrager
    KarelWillem

Je kan ook overdrijven met je retro-look.

Anyway… keus genoeg aan hip-uitziende machientjes.

Een heel andere keus zijn de machines van Magimix. Dat is ook erg goed spul.

Bijdrager
    Brombeer
    ocramarco op 14 december 2016

Klinkt als een verloren strijd met ze vrouw;)

flierefluiter op 15 december 2016

… want mijn vrouw heeft al haar zinnen gezet op een keuken machine.

Je hebt warempel gelijk gekregen.

Dan een volgende tip aan flierefluiter: kijk eens rond op de tweedehandsmarkt.
    Onze magimix (zie plaatje van KW) hebben we tweedehands gekocht van een stel dat hem voor hun gebruik te groot vond. z.g.a.n. en dat voor 200 piek geloof ik, nieuw zijn ze bijna 400, dat was ons te gortig.

Er stond daar ook nog zo’n luxe KitchenAid-Artisan in de hoek van het aanrecht, dus toen bleek dat de verkoopster een beetje dezelfde voedselbenadering had als wij konden we haar vragen in hoeverre ze het ene of het andere apparaat gebruikte.
    In de VS zijn die KitchenAids een stuk goedkoper dan hier, maar dan heb je nog dingen als tax, transport, garantie en 110 Volt.

En wat houd je tegen om in de tussentijd een oude vork tussen twee houtjes in de bankschroef te klemmen en krom te buigen?

Edit: Zo’n Magimix 4200XL komt met een box aan accessoires en samen neemt dat precies een A3 aan aanrechtoppervlak in.

Bijdrager
    GoeieDag

Wij hebben ook nog een ‘mini-keukenmachine’ in gebruik. Heel handig voor kleine hoeveelheden, kruiden, én babyhapjes.
    Is makkelijk op te bergen en daarmee weer even snel te gebruiken, makkelijk in gebruik, en kost maar een paar tientjes.

Bijdrager
    Ganymedus

Ik zou goed nadenken wat je nodig hebt. Aan de hand van je huidige eisen loop je de winkel uit met een te duur en zinloos product. Een magimix mini en een staafmixer kunnen in jou geval ruimschoots voldoende zijn.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.