6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Kernel_task en WindowServer??

Hoy allemaal,

Ik heb een iMac G5 20″, dus 1,8Ghz, met 1GB ram, de meeste gegevens en installatiesoftware staat op mijn Firewire hd die 85% van de tijd uit staat, dus ik heb nog een dikke 90Gig vrij op mijn hd!

Op dit moment staat mijn iMac al wel een dik weekje achteréén aan, ’s nachts meestal volledig of beeldscherm in sluimer
    En nu staat open: Finder, safari, mail,adium, flash en iCal en ik heb bij mijn systeemgeheugen nog 328,82MB beschikbaar, en 251MB inactief…

Mijn processor bolt rustig door op gemiddeld 13-18%

Maar ik vind dat ik zo weinig ram gebeugen beschikbaar heb!
    Kernel_task slikt 96MB, en ik weet niet wat het is, en WindowServer slikt 50MB, en ik weet ook niet wat het is!

Bijdrager
    Oppie

Mag het systeem ook wat geheugen gebruiken? Geen paniek, hier lezen!

Bijdrager
    Buzz

Kernel_task is de kern van je besturingssysteem. Het regelt de communicatie van alle hard- en software. WindowServer zorgt voor de grafische omgeving.

Je hebt trouwens naar eigen zeggen zo’n 580 MB niet in gebruik. Je kan dus nog heel wat extra dingen doen op je computer, zonder de grenzen van je geheugen tegen te komen. Kortom, je iMac is een beetje aan het gapen, en wacht tot je hem iets meer uitdagends laat doen.

Bijdrager
    DEform

Aaaah, Buzz_D, ik dacht wel dat het zo iets zou zijn! Bedankt voor je antwoord!!
    Oppie, ook bedankt voor je link!

Bijdrager
    Sad

Lichtelijk offtopic maar een leuke test:

Tiep eens de letter “E” in in Acquisition, en download alles wat hij kan vinden. (10.000 items ofzo). Wacht dan 20 minuten en zie… je Mac heeft het zwaar moeilijk en je geheugen en processor belasting zitten compleet vol!

Bijdrager
    DEform

Ja ik ken nog mensen waarvan hun mac helemaal vol zit als acquisition draait! Een vriend met een pb 1,5Ghz 15″, als die acquisition opzet, en ook al maar 1 ding download, zit zijn processor op 100%, 90% van zijn 768mb ram vol, en dan draait de ventilator zelfs!

Maar bij mij heeft dit echt geen effect, ik heb ooit tientallen mp3’s tegelijk open staan, en dan doet m’n iMac er echt niet moeiliijk om…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.