12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

Kernel Panic sinds Lion: wie meer?

Sinds dat ik Lion heb geïnstalleerd op mijn MacPro (10.7.3) heb als maar vaker een kernel panic. Meer mensen die dit ook hebben?
    Wat kan ik hier aan doen? Het is zeer onregelmatig en dus zit hier geen patroon in. Soms bij afsluiten, soms bij andere handelingen. Zit voor mij geen logica in. Heb al opgestart in de safety-mode om de cache leeg te maken, heb de schijf al bevoegdheden herstelt, heb een update uitgevoerd voor Little Snitch (2.4.4). Ik dacht dat dat wel es de boosdoener zou kunnen zijn. Poosje ging het het goed tot gisteravond bij het afsluiten van de Mac. Daar was tie weer.

Graag serieuze reacties.

Bijdrager
    Hansi2124

Controleer eens of je hd nog helemaal in orde is….

Bijdrager
    Koetjesreep

Wat zegt console.app?

Bijdrager
    App-ie

Installeer Lion op een andere schijf en werk een tijdje daar vandaan. Kijk ook of de Hardware Test die bij je computer geleverd werd iets oplevert.

Bijdrager
    AppleStef
    avanti op 25 februari 2012

Meer mensen die dit ook hebben?

Nee, Lion (10.7.3) draait perfect op mijn Mac Pro (ook op mijn MBP).

Bijdrager
    avanti

Mijn HD is in orde. Maar hoe kan ik een hardware test doen?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

http://support.apple.com/kb/HT1509

Een KP heeft vaak met de hardware te maken, meestal RAM maar soms ook randapparatuur. Dus kijk even of je er last van hebt na loskoppelen van zaken zoals een printer en scanner.

In het programma console kun je het ‘panic log’ bekijken om te zien wat er nu precies gebeurde.

Bijdrager
    avanti

Dus zou aan het geheugen kunnen liggen? Geheugen dat er al een aantal jaren in zit? Het frappante is dat het gekomen is sinds Lion er op draait.

Zoals randapparatuur is allemaal nieuw en draaide voor Lion prima.

Bij zo’n hardware test, geeft ie ook aan als het aan het geheugen zou liggen? En welk?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een KP betekend niet noodzakelijk dat het geheugen dan stuk is hoor. Het kan ook ontstaan door een combinatie van software (in dit geval Lion) en bepaalde geheugen adressen. En het maakt niet uit of de randapparaten nieuw zijn, het gaat in dit geval om compatibility met Lion en dan met name de drivers van die apparaten.

Bijdrager
    avanti

Maar bij zo’n hardware test geeft ie dat aan?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als het echt stuk is zou dat bij het draaien van de uitgebreide test naar voren moeten komen. Maar ik denk dat het een compatibility kwestie is omdat het pas na Lion optrad.

Bijdrager
    Hansi2124

Lijkt mij van wel.
    Je had het allang kunnen weten in de tussentijd.:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.