5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    rockcu

Kernel Panic-help

op school ging ik voor het eerst draadloos internet gebruiken en toen ik klaar was sloot ik mijn macbook af waarna ik een zwart scherm kreeg waar weetikveel wat op stond in verschillende talen en toen moest ik mijn macbook handmatig afsluiten

de volgende keer toen ik mijn macbook opstartte bleef hij “haken” tijdens het laden, dus het ronde schijf dat draait tijdens het opstarten

iemand enig idee what 2 do bout it?

Bijdrager
    rockcu

nog even iets erbij: er zat al een cd-rom in en die krijg ik er nu niet meer uit ook……………… :@

Bijdrager
    Yaris
    ”rockcu”

waarna ik een zwart scherm kreeg waar weetikveel wat op stond in verschillende talen

Dat is een Kernel Panic.

Bijdrager
    Mac-ofiel

Dat zwarte scherm met die verschillende talen is een Kernel Panic.
    Volgens mij is het mogelijk de cd eruit te krijgen door tijdens het opstarten van de Mac de muis ingedrukt te houden (don’t shoot if i’m wrong). Ik hoop voor jouw dat de Mac dan ook weer normaal opstart.

Bijdrager
    Ward

Ik heb na een kernelpanic meestal DiskWarrior nodig om weer op te starten met mijn G5

dus na een geforceerde shutdown opstarten met alt ingedrukt [werkt niet met een draadloos toetsenbord] en dan DiskWarrior-CD plaatsen en programma starten.

Vervolgens herstarten en dan zijn de problemen meestal opgelost.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.