8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

Kernel Panic! echt paniek of kan het eenmalig zijn?

Ik heb gisteren voor het eerst een kernel panic gehad. was niet leuk.
    na een restart werkt alles weer prima.
    is er reden om mezelf ongerust te gaan maken of kan het ook iets eenmaligs zijn en gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden?

Moderator
    unSOUND

Kernel Panics kunnen zowel hardwarematig als softwarematig zijn, je hebt dus kans dat het een scheef bitje was. Wat je je in ieder geval moet afvragen is wat er veranderd is aan / in je machine.

• Wat was je aan het doen toen het gebeurde. ( Welke software had je allemaal aan staan )
    • Heb je software geupdate of geĂ¯nstalleerd. ( heb je extra plugins in bepaalde software ? )
    • Heb je andere hardware aan je machine hangen.

En wat je kunt doen, is met de Console je system.log opzoeken. Daar schrijft OS X alles op aan meldingen, inclusief alles wat hij nog kwijt kan tijdens de Kernel Panic voor hij volledig vast loopt. Daar kun je dus soms nog een hint vinden over de oorzaak.

Bijdrager
    vincentvega

ik heb die log wel bewaard. kan jij die lezen? dan zal ik hem vanavond eens posten

Moderator
    unSOUND

Ik begrijp er ook niet alles van hoor, maar soms vallen bepaalde termen wel op… Post hem maar eens, of upload hem ergens.

Bijdrager
    vincentvega

bedankt. doe ik vanavond als ik thuis ben

Moderator
    unSOUND

Ik heb je log gelezen, en het enige wat ik herkende was de SEChelper, wat een module van Salling Clicker is. ALS het daar aan lag ( wat ik niet zeker weet ) kan het softwarematig zijn, of er is een probleem met je bluetooth verbinding. Wat voor Bluetooth module heb je ? Intern of USB ? Heb je Salling Clicker onlangs nog geupdate ?

Bijdrager
    vincentvega
    ”unSOUND”

Ik heb je log gelezen, en het enige wat ik herkende was de SEChelper, wat een module van Salling Clicker is. ALS het daar aan lag ( wat ik niet zeker weet ) kan het softwarematig zijn, of er is een probleem met je bluetooth verbinding. Wat voor Bluetooth module heb je ? Intern of USB ? Heb je Salling Clicker onlangs nog geupdate ?

bedankt voor het meedenken!
    gewoon de interne module van de Imac G5; ik weet niet welke dat is.
    Salling Clicker heb ik niet geupdate. en heeft ook altijd goed gewerkt.

Moderator
    unSOUND

Dan kan het gewoon een scheef bitje zijn geweest, misschien contact gezocht met je GSM, of andersom, en dat er iets mis ging… Spontaan verbroken verbindingen kunnen nog wel eens voor een Panic zorgen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.