8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    tfmichie

Kernel panic bij update naar 10.3.3… please help

Hey guys…

Probeerde net de iBook van m’n moeder (die ze van mij heeft overgenomen) te updaten naar de GM van 10.3.3 (vanuit de laatste beta-build).
    Het betreft een G3 700Mhz 14″ iBook, 30GB, 640 Ram, Combo-drive.

De installatie ging goed, maar bij het punt waar ie vroeg om te ‘herstarten’ werkte dit niet bij het klikken op de bijhorende knop. Dan maar een restart via de aan/uit knop en dan dus telkens opnieuw een panic bij het grijze apple-opstartscherm. Verder gaat ie niet.
    Er komt het standaard blokje tekst + een hele resem tekst met op het einde iets zoals ‘it’s a panic…’

Wat moet ‘k doen… nog nooit meegemaakt dit en dus helemaal geen idee wat hiermee te beginnen… snikje!

Graag jullie advies en raad!

Bedankt!!

Groetjes,
    tfmichie

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    tfmichie

Er staan niet echt levensnoodzakelijke dingen op, wel nog foto’s die mijn moeder nog zou willen bijhouden… kan ik via firewire-modus ze er nog afhalen via m’n andere ibook of emac (opstarten met T ingedrukt)?

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Sage

Ehm, had je al in Safe Modus opgestart? Dus met Shift ingedrukt opstarten.

Daarnaast kan je ook nog proberen om via een externe HD op te starten of via een netwerk als dat mogelijk is. Bij beide opties alt ingedrukt houden en kijken wat je kan kiezen als opstart folder.
    Van daaruit proberen om permissies goed te zetten en desnoods DiskWarrior 3.0.1 er overheen of anders de nieuwste Norton.

Als dit allemaal niet mag baten dan kan je het beste een clean install doen ja. :wink:

Bijdrager
    tfmichie

Bedankt voor alle snelle reacties!

Heb al geprobeerd via shift-ingeduwd op te starten, dit werkte niet. Ik heb zelf geen norton of diskwarrior in huis… nog nooit nodig gehad, dusja, dat zal niet lukken. Heb nu via firewire er de nodige files kunnen afhalen en ‘k ga een propere herinstallatie doen, zal ‘m deugd doen, deed al wat raar laatste tijd…:-) komt in orde!

Thnx guys!

Tfmichie

Bijdrager
    JeePee
    ”Sage”

en desnoods DiskWarrior 3.0.1 er overheen of anders de nieuwste Norton.

Als we dan toch moeten kiezen, dan liever DiskWarrior dan Norton. Veel betrouwbaarder!:D

Trouwens, zadel jij je moeder op met Beta-builds? Met alle mogelijke problemen? Dat doe je toch alleen bij schoonmoeders?:P :wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.