30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    ehofte

Kent iemand Valuebasket.nl?

Hallo,

Ik wil graag een Macbook 12 inch kopen en kom deze aanbieder tegen op internet.
    Heeft iemand ervaring met deze online winkel?

http://www.valuebasket.nl/nl_NL/Apple-12-inch-11GHz-Dual-core-Intel-Core-M-256GB-MacBook-(MF855ZPA)-/mainproduct/view/19262-AA-SL?AF=GOONL&gclid=CPK5-82kk8oCFeTnwgodRMsATA

Hoor het graag even.

Bijdrager
    SunKeeper

https://nl.trustpilot.com/review/valuebasket.com

Geen denderend goede beoordeling zo te lezen.

Op zich zou ik het persoonlijk aandurven als het bedrag niet zo hoog zou zijn. (tot € 50,- houdt ik zelf vaak aan)

Je hebt wel de mogelijkheid met PayPal te betalen en dat kan binnen Nederland zonder extra kosten.
    Het voordeel boven iDeal is dat je kopersgarantie hebt. Wordt het product niet geleverd, dan draait PayPal de betaling terug.
    Dat kan bij iDeal niet.

Bijdrager
    Picturethat

Niet te vertrouwen deze website. Er kloppen echt een hele hoop dingen niet, zoals de tekst (matig vertaald vanuit het Engels), “2012 All Rights reserved” (een fatsoenlijke site heeft dat allang bijgewerkt), van die keurmerken heb ik nog nooit gehoord, etc

Bijdrager
    fixar

ehhh:

Ons Adres :
    Hong Kong Unit 1505, 15/F, Yu Sung Boon Building, 107-111 Des Voeux Road Central
    Gibraltar Suite 31 Don House, 30 – 38 Main Street

Er moet toch heel wat gebeuren wil ik zo maar 1000+ euro naar een adres in China sturen zonder te weten wie daar achter zit.

Houd er ook rekening mee dat ALS er al netjes geleverd wordt, je bij eventuele garantiezaken verhaal mag gaan halen in China. Er is weinig kans (lees: géén) dat je hierbij aanspraak kan maken op de Nederlandse consumentenrecht wetgeving.

Dus, mijn tip: doe het niet.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    GoeieDag

Nee hoor, ze hebben ook een adres in Gibraltar, niks aan de hand!:nerd:

Bijdrager
    Targaryen

/trabant-brombeermodus

Bijdrager
    Brombeer

Dat is geen brombeermodus, dat is gezond verstand.

Bijdrager
    JayJayW18

M’n camera en telefoon daar gekocht.
    Duurt ongeveer week voor ontvangst, maar wel paar 100euro’s bespaard.
    Lijk me betrouwbaar.

Bijdrager
    IGBA

Les 2: wantrouw posts van nieuwkomers die zich inschrijven om een dubieuze webhandel aan te prijzen.

Bijdrager
    SunKeeper

Hm, toch een beetje bijstellen dan.

Ik vindt geen bewijs dat ze echt zijn aangesloten bij PayPal. Al lijkt me ook dat je dan niet zomaar de logo’s op je site mag zetten, maar ik weet er niet voldoende van in hoeverre dat gecontroleerd wordt.

Post van JayJayW18 is sowieso spam. Zoniet dan mag ie uitleggen wat hier precies constructief aan de bijdrage is. Erg toevallig allemaal.

Bijdrager
    SvS

Ik zou het niet doen en even doorsparen.

Bijdrager
    JayJayW18

@SunKeeper: TS vraagt, ik antwoord. Wat is daar niet constructiefs aan?

Ik heb mn ervaring iig gedeeld met de TS, dag jongens!

Bijdrager
    KarelWillem

Lid sinds de naam Valuebasket.nl gezuiverd moest worden.
    Natuurlijk. Je hebt gelijk. We geloven je direct op je blauwe ogen.

Aan de andere kant; bestel in Nederland eens iets bij een ‘gerenommeerd’ bedrijf als BCC.:)
    Daar is Valuebasket.nl nog heilig bij.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat is er nu weer mis met BCC?

Bijdrager
    KarelWillem

Wat niet, kun je beter vragen.

Surf voor de gein eens naar hun Facebook-pagina?
    Dat geeft wel een fijn overzicht van wat er mis is. .:)

https://www.facebook.com/bccnl

De laatste drie bestellingen die ik daar heb durven doen zijn respectievelijk nooit, na drie weken, en verkeerd geleverd.
    Er staat nu ook weer een bestelling – op voorraad – sinds 18 december.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@KarelWillem,

Waarom blijf je dan bestellen bij BCC?? laat je tot vier keer toe in de maling nemen? ken je die van die Ezel??

Een Ezel stoot zich….. enz

Bijdrager
    KarelWillem

BCC maakt nogal eens ‘prijsfouten’. Er staat nu een bestelling van 8 cent (8 stuks voor 1 cent per stuk). De sport is geworden om te zien hoe ze zich daar uit redden.

Er volgt altijd een stroom van standaard smoezen (helaas niet op voorraad, besteld bij de leverancier, zodra het binnen is hoort u het direct, etc.). Uit alles is te merken dat ze geen idee hebben waar het over gaat. En dat kan soms maanden duren.

Heel vermakelijk, totdat je echt serieus iets in bestelling hebt (want wel vooraf geld van je rekening gehaald natuurlijk).

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@KarelWillem,

Waarschijnlijk weet je het wel, maar als de prijs duidelijk abnormaal laag is, hoeven ze juridisch gesproken niet te leveren..

Bijdrager
    GoeieDag

Hmm, niet veel bij BCC online besteld, maar geen slechte ervaringen.
    De fysieke winkels vind ik prima; goedkoper en vooral betere service dan MediaMarkt.

Slordig zo’n ‘centen-fout’, maar ze hoeven zich er niet uit de wringen, want ze hebben de wet aan hun kant in dit soort zaken.

Bijdrager
    KarelWillem

Jullie gaan voorbij aan de structurele ellende die bij BCC heerst.
    Nogmaals: bekijk die Facebook-pagina maar eens om te ontdekken wat een chaos het daar is.

Ze hoeven van mij die dingen voor 8 cent niet te leveren. Maar het feit dat het weken (tot maanden) kan duren voordat iemand er achter komt dat er überhaupt iets fout is, kan natuurlijk echt niet.

En vind je Facebook geen goed referentiepunt, dan lees je dit nog eens na:
    http://www.retailnews.nl/nieuws/iYlE5HBdQYaV8jAigbzW9w-0/chaos-bij-bcc-na-overname.html

Die ellende heerst er een half jaar later helaas nog steeds. Niemand bij BCC weet waar bestellingen zijn, en niemand kan vertellen of en wanneer een leverancier gaat leveren.

Bijdrager
    LG lover

@JayJayW18: Ik twijfel of ik op die site moet bestellen, krijg je wel gewoon de échte producten? Geen na maak of vervalsingen?

Bijdrager
    Mela

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord … het was tenslotte even geleden dat er hier gepost was.

Bijdrager
    fixar

Hallo LG Lover & Mela

de JayJay is al lang weer gevlogen. Na het aanmaken van een accountje en precies 2 posts waarin hij de zegeningen van het wonderschone valuebasket benoemt is de spammer weer vertrokken.

Trek daar zelf je conclusies maar uit.

Bijdrager
    Mela

Misschien had ik mijn reactie moeten verduidelijken met <cynisme>…</cynisme>:wink:

Bijdrager
    Impuls

Tijdens een trip naar Los Angeles begaf mijn telefoon het, omdat valuebasket de door mij gewenste telefoon op voorraad had (levetijd 2 – 5 werkdagen) bestelde ik de telefoon op 6 januari 2016. Inmiddels 1 februari en hoewel ik al tig mails heb gestuurd tot op heden nog steeds geen concrete leverdatum mogen ontvangen. Ik koop zeer regelmatig online en het scheelt inderdaad op sommige artikelen een paar Euro maar Valuebasket is mijn slechtste online ervaring ooit en IK ZAL DAN OOK NOOIT MEER iets aanschaffen via VALUEBASKET !!!

Bijdrager
    KoenC

@Impuls Wat had je daar dan gekocht, want ik wilde de OnePlus X daar kopen. Zo te horen zijn er niet de beste reacties over, weet iemand messchien waar ik de OnePlus X kan kopen ik zie bijna geen andere site’s dan valuebasket en de eigen OnePlus site.
    MVG Koen

Bijdrager
    KarelWillem

Een Oneplus koop je in de Oneplus winkel.

De rest is allemaal grijze handel, waar je of meer betaald, of langer moet wachten, of bedonderd wordt.

Bijdrager
    Koenz

Beste mensen,

Laat ik beginnen met dat ik geen bot ben, geen werknemer van het bedrijf, en verder nog nooit met ze in aanraking ben geweest. Als u het interessant vind, mag u best op ”koen ‘koenz’ schobbers” googlen zodat u weet wie dit schrijft. Professioneel gamer & geneeskunde student.

Net als iedereen ben ik graag op zoek naar goede spullen voor het goedkoopste bedrag. Zonder na te denken, wat uiteraard een grote fout is, kocht ik de Sony Cyber-shot RX100 III Zwart. Met nadenken, bedoel ik het checken van de website. Bijvoorbeeld online reviews, referenties, facebook etc. De prijs van de camera was hier bijna 100 euro goedkoper dan de goedkoopste prijs op Tweakers.net. Aantrekkelijk dus. Dit had bij mij weliswaar ook een belletje moeten doen rinkelen, desondanks heb ik dat steekje laten vallen.

Direct na de aankoop begon, net als bij velen, de paniek. Via mijn vader (yes, ik ben een student) kwam ik erachter dat de pagina online niet goed gewaardeerd werd. Tevens zag ik enorm veel problemen van mensen met hun bestellingen. Begrijpelijk dat ik hierdoor ook angst kreeg voor mijn 600 euro die zojuist de deur uit via iDeal, en dus niet zomaar meer terug te krijgen zijn.

Mezelf opetend met alle reacties die ik online vond, besloot ik valuebasket een bericht te schrijven over het annuleren van mijn bestelling (letterlijk enkele uren na het bestellen). Uiteraard, net na het schrijven van mijn bericht kwam ik een YT video tegen waarin werd gezegd dat het slim is de bestelling niet te annuleren, omdat je anders misschien niet alleen je geld niet krijgt, maar ook niet het product. Wist ik wat ik moest geloven, ik dus maar weer een bericht gestuurd dat ik de camera graag zie komen en de hoop hoog gehouden.

Ik wilde graag in contact blijven met de support, zodoende vroeg ik ze dus mij te bereiken bij elke volgende stap. Er werd netjes gezegd dat het chinees nieuwjaar net afgelopen was (begin februari) en hierna mijn pakket gestuurd zou worden. Ik heb het chinees nieuwjaar online gecheckt, en dit bleek inderdaad te kloppen. Niks aan de hand dus.

Enkele dagen later kreeg ik bericht dat mijn pakket verzonden was. Ik kreeg ook een mail met een Track click button. Als ik op deze knop drukte werd ik verwezen naar een internet pagina die niet werkte. Ik dus direct terug mailen dat die knop het niet deed. Kreeg even later terug dat mijn bestelling wel gewoon te volgen is, en kreeg van het support een linkje naar de DPD pagina, en ja zeker, daar stond mijn pakketje en precies bij welke stap mijn pakket was. Het blijkt dus dat die Track button het niet doet, maar als men zijn naar de dpd pagina gaat en je pakket traceert op jou verzend code, werkt het wel.

Ok, dus weer alles goed. Ik houdt elke dag de vooruitgang in de gaten. Uiteindelijk uit het niets zie ik dat het pakket al in nederland is, in Best. Ik geloof mijn ogen niet.

(.. verzend tijd was trouwens maximaal 14 dagen volgens de mail)

Ik blijf controleren, en zie de dag erna dat mijn pakket ”fout is geladen”. Ik denk –> is dit een excuus of echt waar? Dit nog nooit meegemaakt te hebben met al mijn pakketen mail ik het centrum van Best (via DPD kan je makkelijk aan hun gegevens komen). Krijg snel een antwoord met een excuus, en dat het pakket hierdoor een dag later aankomt. Afijn, mij prima, zolang het maar komt..

Uiteindelijk, binnen de 14 werkdagen (gok zo’n 12) kwam mijn camera binnen. Nu kende ik de verhalen van pakketen die binnen kwamen met foute spullen of alles in het chinees.. Ik was zelf niet thuis, dus liet iemand het pakket checken. Alles bleek er keurig in te zitten, goede taal, goed spul, volledig pakket met alles erop en er aan.

Terug naar de reviews. Ik snap dat er veel negatieve reviews online staan. Als alles goed gaan, hoef je niet perse iets te schrijven want er was toch niks aan de hand? Klopt. Weliswaar geven al die negatieve reviews wel angst aan de koper. Negatieve reviews worden sneller geschreven, omdat er een probleem is en men daarachter aan gaat. Als alles goed verloopt, hoef je die moeite niet te doen en zul je al gauw geen review schrijven. Hierbij dus mijn review.

SAMENVATTING 4 STERREN
    1) Goede prijs, bijna 100 euro goedkoper dan goedkoopste bij Tweakers.net
    2) Paniek na aankoop wegens het zien van alle negativiteit
    3) Mail gestuurd ter annuleren, uiteindelijk toch maar gezegd ”laat pakket maar komen”
    4) Pakket eenmaal in NL, wordt fout geladen
    5) Mail gestuurd naar Best centrum, krijg mail terug dat dag later pakket komt
    6) Pakket komt aan, binnen de afgesproken 14 werkdagen tijd die in de mail vermeld werd

Waarom 4 sterren?
    –> Eigenlijk ging alles goed, behalve in Best in klein foutje wat ik niet kan toeschrijven aan ValueBasket. Weliswaar gaf ik 4 sterren vanwege mijn gevoel na de aankoop en alle ”zenuwslopende” momenten erna in de hoop mijn pakket aan te treffen.

Hier kopen? Ik ga niks aanraden, maar kan wel zeggen dat het bij mij dus prima verliep. Alles is goed gegaan en het contact via mail en de facebook pagina was goed. Ik weet niet hoeveel mensen mijn ervaring delen, en ik durf u niet te zeggen of ik er nog eens iets koop vanwege onzekerheid van andere en ik niet weet of ik ”een van de gelukshebbers” was. Weliswaar denk ik dat ik voor een goedkoper item ik deze gok wel waag, en gewoon weer terugkom bij Value Basket.

Hierbij mijn verhaal.

Bijdrager
    Koenz

Oh en ja, dit bericht heb ik letterlijk gekopieerd van mijn post op Trustpilot (vandaar de 4 sterren ding op het einde)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.