13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Kensington Pico iPod FM Transmitter

Zag net deze staan.

Een fm transmitter, kleiner als een iTrip. EDIT: prijs is toch een stukje hoger…

Iemand ervaring er mee en een idee waar je hem kunt kopen?

Bijdrager
    Moode

In Nederland is dit illegaal, omdat je geen FM frequentie mag zenden. Winkels mogen het hier dus ook niet verkopen.

Bijdrager
    Yaris

*** Hieronder een review gevonden op een blogsite. Ik post hem hier maar helemaal omdat ik niet weet hoelang de review nog op die site zal staan.

Kensington Pico FM transmitter for iPod mini review

Well Apple went from the iPod to the iPod mini to the iPod nano. So what do Kensington do when they release a product smaller than the nano? They call it the Pico of course! Kensington’s latest release for the iPod range is a tiny FM transmitter that compliments the nano very well indeed. Don’t let the nano design fool you though, the Pico is compatible with any modern click-wheel iPod with the standard bottom dock connector. Available in black or white, the nano is the preferred recipient though with its slim profile making it a perfect partner.

Using the Pico is very simple, you just plug it into the iPod and the screen will switch to the tuning display. This is the standard ‘OK to disconnect’ dialogue on the iPod but with the current broadcast frequency from the FM transmitter added. If you are happy with this, just push in the small jog switch on the transmitter and the iPod then switches back to playback mode. At this point you will be able to pick up the iPod music on the frequency selected using a nearby radio. If you are not happy with the current frequency, just press in the jog switch again and then tap down to select the alternative preset frequency and then press it in again to listen. If you experience interference or the preset matches a station you already receive then you can enter the tuning mode and just tap the jog switch up or down to select a frequency of your own choice. Should this new frequency prove ideal then you can hold the jog switch either up or down for a few seconds to store this new preset.

When you are finished using the Pico, you simply just pull it out. Things don’t come any easier than this. The beauty of the Pico however is that it uses the iPod screen which makes it seem like a very well engineered and seamless device. It would be great if it was possible to control the transmitter using the click-wheel instead of the jog switch at the side however this simply is not an option and I’m therefore guessing it is impossible in a third party device. This is a shame really because even though the control method is simple, it doesn’t feel highly robust or provide any real form of feedback although there were certainly no operational issues with it. The transmitter is powered by the iPod battery which is either a good or bad thing depending on how you look at it. While it means you only have one battery to keep charged, there is no way of charging the battery in use as there is no dock pass-through connector.

Performance is good; with a full battery on the iPod a range of a metre will still remain good audio quality but placing the iPod closer to the receiver brings out a high sound quality. The sound at this close range is quite clear and almost entirely free of audio artefacts like static and doesn’t sound too far away from a wired connection. This holds true while out in the car and is a great way of broadcasting the sound from your iPod for others. Be warned though that as soon as you start moving further from the receiver, the sound quality falls away very quickly into a noise of static and interference so choosing a good frequency is paramount to get the most from this device. I would be very happy with this setup as the source of audio entertainment for a house party for example although it would be better if you could wander around the room without the fear of degrading audio quality; you really need to leave the iPod very close to the receiving system for this to work satisfactorily.

Durability seems assured with the good all-round construction, save for the slightly muddy feeling jog switch and things are certainly rugged enough to keep in a pocket until required.

If you are in the market for a very portable FM transmitter for your iPod, especially the nano, then the Kensington makes a great choice. No cables or power supply means this can be carried anywhere and used easily in the house or out and about.

*** Hij is te koop in de Amerikaanse Apple Store.

Bijdrager
    kontheur

Zo’n FM transmitter lijkt me ideaal om je iPod te gebruiken als een soort afstandsbediening. Alleen het bereik en de kwaliteit is natuurlijk bagger. Wordt tijd dat er een soort bluetooth/wifi streaming komt…

Bijdrager
    SalvatoreVeloce

Het lijkt mij een mooie oplossing voor in de auto. Mini (in mijn geval) in je jaszak en als je dan bij een ander in de auto stapt ze jouw muziek opdringen :lol: . Hoe dan ook, ik zag de Pico net in de Dixons in Arnhem liggen voor €49,95, ik heb ‘m niet gekocht omdat ik wilde weten of het zou werken. Inmiddels ervaringen? Iemand?

Bijdrager
    wouterleenders

Ik gebruik nu al een tijdje de Airplay 2, werkt uitstekend en was niet duur (via Ebay):

http://www.xtrememac.com/audio/wireless/airplay2.php

Bijdrager
    n8n

voor thuisgebuik lijkt dit me een leukere en (geluidskwalitatief) betere oplossing

http://www.wannahaves.nl/journal/journal_comments.asp?JournalID=19831&groupname=gadgets

zou die ook voor de iPod bestaan G5

Bijdrager
    Maleise Beer

Ik zag die Kensington Pico FM Transmitter vandaag ook staan. Misschien is dit eindelijk een makkelijke oplossing in de auto. Aangezien ik geen zin heb om te gaan knutselen met allerlei draden enz…

Heeft er iemand ervaringen met deze FM transmitter i.s.m. een iPod 5G?

Bijdrager
    Wim Vos

Vandaag gekocht bij MediaMarkt. Doet het prima! Raar bedieningsknopje, voelt niet solide aan.
    Maar doet wat hij moet doen! Plotseling mijn iPod op een FM ontvanger en een redelijke kwaliteit.
    Moet ‘m in de auto nog testen, doe ik morgen,
    Wim V

Bijdrager
    MedahOSX

Ik heb deze transmitter ook, opzich werkt ie goed maar de FM band is hier zo verrekte volgepropt met rotzooizenders. Vooral in de auto als je van de ene stad naar de andere stad rijd wil er nog weleens wat storing doorkomen door andere zenders,piraten etc etc.
    Mischien is dat op het platteland anders, maar in Amsterdam lukt het me maar niet een volledige vrije zender te vinden.
    Zonder het storen is de geluidskwaliteit beter dan verwacht.

Bijdrager
    Maleise Beer

hmm, dat zal hier naast Brussel wel niet anders zijn zeker?! :?

Ach, gewoon CD’s branden en die in de cd-speler van de wagen steken wil ook nog wel lukken:D

Bijdrager
    pietervanhest

heb dat ding 3 dagen geleden gekocht, en hij werkt voor geen meter. Na maximaal 3 minuten rijden komt er weer een gewone zender doorheen kraken. Heb het midden in de ardennen geprobeerd, maar ook daar is het slecht, hooguit 5 minuten voordat het weer begint te kraken. Mijn conclusie: koop hem niet, de ether zit hier gewoon te vol. Misschien dat het midden in australie werkt, maar in Nederland zeker niet….
    Ik ga hem zo proberen terug te brengen naar Dixons…

Bijdrager
    MedahOSX

Na wat zoeken (niet echt veilig tijdens het rijden overigens:D ) heb ik de transmitter nu op 98.3 staan. In Amsterdam/Diemen/Amstelveen heb ik nu goed geluid zonder storen!
    Als je de iPod uit hebt staan hoor je wat ruis en zachtjes een zender erdoorheen, maar op het moment dat de iPod gaat spelen en de transmitter gaat zenden is het geluid goed zuiver zonder storen.

Het is dus puur zoeken naar een goed vrij kanaal.
    Voor degene die radio niet zo belangrijk vinden kan je volgens mij ook de buitenantenne van je autoradio afhalen. Zou volgens mij ook goed moeten werken, kep het alleen nog niet geprobeert.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.