5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iFredo

Kensington mini USB hub – ervaringen?

Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar een betaalbare en kleine USB hub voor mijn iBook, ik kan al mijn USB apparaten niet meer kwijt op de twee poorten. Ik heb mijn oog op de mini USB hub van Kensington laten vallen. Heeft iemand hier ervaringen mee. Van het plaatje leid ik af dat hij geen kabel (of zit deze opgerold in de behuizing???) heeft en dus “strak” tegen mijn iBook aan zal zitten. Kom ik dan niet in de knoei met bijvoorbeeld mijn FireWire poort?

Heeft iemand ervaring met deze hub? Of zijn er nog andere hubs (rond de €30) die jullie mij
    aanraden?

Edit: ik bedenk me net:

– Moet ik rekening houden met USB 2.0?
    – Kan het een hub worden zonder adapter? Zo ja, wat is daar het voor/nadeel van?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Ik zou er wel een kopen met aparte voeding, want anders zullen veel apparaten niet goed werken…

Bijdrager
    iFredo
    ”www.project-euh.com”

Ik zou er wel een kopen met aparte voeding, want anders zullen veel apparaten niet goed werken…

Dat las ik op de website van Kensington ook al. Alleen zou ik het wel ontzettend onhandig vinden om weer een extra adapter te moeten aansluiten. Ik wil juist een kleine hub zodat ik hem overal mee naartoe kan nemen (klinkt wel schattig eigenlijk :wink: )

Apparaten die ik aan wil sluiten zijn:

– BT dongle
    – Muis
    – Stylus Epson (evt. natuurlijk op de vaste USB poort te plaatsen)
    – USB memory stick

Ga ik met deze apparaten een probleem krijgen qua stroomtoevoer?

Bijdrager
    John MacinRow
    ”www.project-euh.com”

Zelf met aparte voeding zullen veel apparaten heel eigenwijs het vertikken om te mounten, werken.

En je had het zelf al geraden, waarschijnlijk wil je Epson printer alleen maar als hij rechtstreeks in je Mac is geplugd.

Koop wel meteen een USB 2.0 hub. Dat Apple (nota bene als eerste USB ingevoerd) wel heel laat is begonnen met het inbouwen van USB 2.0 is een schande.

Heb in mijn G4 MDD een MacAlly USB 2.0 PCI kaart gestopt, met vier externe poorten en ben van een hoop gezeur af, als het niet wil via mijn USB 2.0 hub, duw ik what ever wel rechtstreeks in een poort van deze kaart (helaas achterop). De volgende generaties Macs zouden wat mij betreft veel meer poorten voorop moeten hebben.

Bijdrager
    macpro

Altijd een hub met voeding kopen. Je kunt ze nl. ook zonder voeding gebruiken als het moet, maar je kunt dan de pech hebben dat een apparaat weigert te werken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.