10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    FredZ

kennismaking met apple software

iTunes gebruik ik voor mijn iPod, hier ben ik tevreden over.

Om eens kennis te maken met andere apple software,
    heb ik safari op mijn pc gezet.
    Werkt inderdaad sneller dan IE7.
    Ik heb nog de volgende vragen:
    – lettertype krijg ik niet echt scherp
    – het scrollen met de muiswheel werkt niet
    Zijn bovenstaande items in te stellen, en waar?

greetz.

Bijdrager
    Pieterr
    ”FredZ”

Ik heb nog de volgende vragen:
    – lettertype krijg ik niet echt scherp.

Dat is een bewuste keuze van Apple. Zie dit artikel voor een uitleg: Font smoothing, anti-aliasing, and sub-pixel rendering.

Bijdrager
    FredZ

Ok,
    er zit dus nog een hele techniek achter “eenvoudige letterweergave”.
    artikel is duidelijk, vooral het voorbeeld,
    zo ga je weer anders tegen letters op het web aankijken.

Is de muiswheel aan te zetten, of werk apple niet met mousewheels?

Bijdrager
    Pieterr

Er zijn berichten dat het werkt. Misschien kun je wat meer informatie geven welke muis je precies gebruikt.

My laptop touchpad’s scrolling feature doesn’t work at all inside Safari. This feature, found on just about all Synaptics touchpads, allows you to move your finger up and down the right hand side of the touchpad, or along the bottom, to emulate mousewheel horizontal or vertical scrolling through documents. It’s a software feature, and not all applications support it, but hardware mousewheel scrolling works ok. It’s still an oversight though;

Bijdrager
    Nietzman

Bedoel je het gewone scrollwiel op je muis, wat bij mij gewoon prima werkt, of click to scroll, waarbij je op je scrollwiel drukt? Dat werkt niet.

Bijdrager
    FredZ

De muis waarmee ik werk is een Dell Premium Optical Mouse.

Met scrollen bedoel ik, linker muis aanklikken voor de focus,
    daarna scrollen met de wheelmuis.
    Dus geen klik met de wheelmuis geven.

Bijdrager
    sanius

Mooi dat je interesse toont voor Apple Software! Wat betreft het scrollen met je muis, hier heb ik geen antwoord op (gebruik een Mac, dus dat werkt goed uiteraard..)

Mocht je de software zo goed vinden, zou ik gaan kijken of je niet een vriend hebt met een Mac. Kun je OS X testen en ondervinden wat een genot dit OS is…

Een paar maanden later bevind je je steeds vaker in de apple store en ga je langzaam maar zeker sparen voor een Mac (ten minste, dat deed ik! :P)

Moderator
    Poezenbeest

Lijkt me een Dell-issue, zoals je de vraag stelt, lijkt het er op alsof je dit in alle andere programma’s wel kan. Als dat niet het geval is, dan zou je eens contact op moeten nemen met de leverancier van de muis. Ik vrees namelijk dat hier codering voor nodig is in Windows, of in de programma’s en dat Dell niet heeft nagedacht over Safari.

Bijdrager
    macmini

Je zet safari op jouw PC en niet MAC –> Dan blijven de muisinstellingen toch onveranderd? Apple en Dell dat gaat toch niet door 1 deur???

Bijdrager
    FredZ
    ”Zerk”

…dan zou je eens contact op moeten nemen met de leverancier van de muis. Ik vrees namelijk dat hier codering voor nodig is in Windows, of in de programma’s en dat Dell niet heeft nagedacht over Safari.

Ik heb het probleem ook eens op het Dell forum gepost, mogelijk dat daar iemand een oplossing weet.
    Maar of daar veel Safari gebruikers zijn…..:? ….. even afwachten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.