16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

Kennis van Herr Jobs

Gegroet,
    wat ik mij al lang afvroeg is het volgende. Maar misschien is het een domme vraag, ik weet het niet.
    In welke mate is Steve Jobs op de hoogte van alles? Zou Steve Jobs écht ALLES kunnen/kennen/weten van de Mac, iPod, iPhone,… Of zouden zijn ingenieurs het moeilijke werk doen en dan gewoon in mensentaal uitleggen aan Herr Jobs hoe alles in elkaar zit?
    Mvg,

Bijdrager
    Steff

Als ik de Keynote zie denk ik dat hij veel weet maar gelukkig voor hem niet alles. Hij maakt vaak opmerkingen in de richting van ”Ik weet niet wat het is of doet, maar het doet het wel goed!”

Bijdrager
    madcat

Ik weet niet hoe oud je bent, maar steve job is een “manager” en die weten over het algemeen helemaal niks van de techniek.
    Lead engineers zoals die jonge gast die in de laatste keynote over de iphone vertelde en in de ene laatste keynote over leopard praatte (ik ben zijn naam even kwijt) zal waarschijnlijk steve bijpraten.

Bijdrager
    Eswip
    ”KingAchille”

Gegroet,
    wat ik mij al lang afvroeg is het volgende. Maar misschien is het een domme vraag, ik weet het niet.
    In welke mate is Steve Jobs op de hoogte van alles? Zou Steve Jobs écht ALLES kunnen/kennen/weten van de Mac, iPod, iPhone,… Of zouden zijn ingenieurs het moeilijke werk doen en dan gewoon in mensentaal uitleggen aan Herr Jobs hoe alles in elkaar zit?
    Mvg,

Bij zo’n groot bedrijf dat zoveel doet, kan je gewoon niet alles weten. Steve Jobs heeft echter wel zelf een achtergrond uit de computer industrie (zijn studie), dus hij weer er wel iets vanaf.. maar no way dat hij alles weet:P

Bijdrager
    Eswip
    ”madcat”

Ik weet niet hoe oud je bent, maar steve job is een “manager” en die weten over het algemeen helemaal niks van de techniek.
    Lead engineers zoals die jonge gast die in de laatste keynote over de iphone vertelde en in de ene laatste keynote over leopard praatte (ik ben zijn naam even kwijt) zal waarschijnlijk steve bijpraten.

Scott Forestall (die bedoel je), is een executive, ook iemand hoog in het management team, hij weet ook lang niet alles hoor. De mensen die het echte werk doen zul je nooit zien in een keynote.. die spreken waarschijnlijk wel bij de verschillende sessions op WWDC…

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Het was voornamelijk Wozniak die zich met de techniek bezig hield. Steve Jobs was de commerciele man met het charisma en die weet wat de consument wil.

Hij heeft zelf een opleiding typografie gedaan.

Geloof me, hij is de hele dag bezig met omzetten, vergaderen en af en toe komt er een product voorbij. De techniek interesseert hem niet. Wel of er behoefte naar is.

Moderator
    Night
    ”Leopard”

Kritiek doet me niets. Ik heb een olifantenhuid en een olifantengeheugen.

Ik denk dat je bedoelt: ” een geheugen als een zeef”?

Bijdrager
    KingAchille

Ligt het aan mij? Of krijgt iedereen geen mailtjes meer wanneer er gereageerd is? Ondanks het ‘abonnement’ dat ik op het topic heb genomen…

En wtf doet die leeftijd er weer toe??
    Mvg,

Bijdrager
    Brent146
    ”KingAchille”

Ligt het aan mij? Of krijgt iedereen geen mailtjes meer wanneer er gereageerd is? Ondanks het ‘abonnement’ dat ik op het topic heb genomen…

Mvg,

Nee de email-notificatie ligt al enkele dagen plat.

On-topic: in de eerste dagen van Apple was het Steve Wozniak die zich bezig hield met de techniek, programmeren, … Steve Wozniak zei in een interview eens: “Nee, Steve Jobs wist/weet niet veel van informatica. Nu zijn het enkele honderden werknemers die zich daar mee bezighouden. Ik weet niet wat Steve allemaal doet. Of wel misschien: Van Juli tot Januari studeert hij de tekst in voor de MacWorld en van Januari tot Juni studeert hij de tekst voor de keynote van de WWDC in… :P

Bijdrager
    jeroen.p
    ”Leopard”

Hij heeft zelf een opleiding typografie gedaan.

Dan mag hij weleens dat font veranderen in de keynote.
    Komt wel erg onprofessioneel over…:?

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”Night”
    ”Leopard”

Kritiek doet me niets. Ik heb een olifantenhuid en een olifantengeheugen.

Ik denk dat je bedoelt: ” een geheugen als een zeef”?

Waarom zo’n typische MacOSX.nl reactie?

Bijdrager
    Juch
    ”Brent146″
    ”KingAchille”

Mvg,

Nee de email-notificatie ligt al enkele dagen plat.

On-topic: in de eerste dagen van Apple was het Steve Wozniak die zich bezig hield met de techniek, programmeren, … Steve Wozniak zei in een interview eens: “Nee, Steve Jobs wist/weet niet veel van informatica. Nu zijn het enkele honderden werknemers die zich daar mee bezighouden. Ik weet niet wat Steve allemaal doet. Of wel misschien: Van Juli tot Januari studeert hij de tekst in voor de MacWorld en van Januari tot Juni studeert hij de tekst voor de keynote van de WWDC in… :P

Bijdrager
    Brent146

@ Juch: wat is de bedoeling van jouw bericht?

@ Leopard: vond je je uitspraak zo straf dat je hem als onderschrift gebruikt? :P

Bijdrager
    Juch

????? waar is mijn tekst gebleven. Ik had wat geschreven…… vreemd

Bijdrager
    KingAchille

Tijd dat het forum wordt gemaakt!
    Mvg,

Bijdrager
    Brent146
    ”Juch”

????? waar is mijn tekst gebleven. Ik had wat geschreven…… vreemd

Wat had je dan geschreven?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.