-
InactiefAnoniem19 juli 2006 om 14:01”hackie”
kde installeren via fink levert hier anders wel fouten op. Ik heb het dus nog niet draaiend gekregen
Welke fouten krijg je?
”Rayel”Het is allemaal niet zo moeilijk en wel grappig, maar niet echt functioneel aangezien mac os x al gewoon meer kan.
true, denk dat dit ook meer een optie is voor gebruikers die thuis ook een Linux systeem ernaast hebben staan. Dan kun je je favorite programma’s (text-editors, im-apps e.d.) blijven gebruiken. Zelf zal ik graag KDevelop willen draaien zodat ik op mijn Linux systeem remote kan coden. Dat doe ik nu met “ssh -C -Y”.
Iets waar KDE wel beter in is dan MacOS is ondersteuning voor netwerk file systems, iedere app kan op een ftp/sftp/webdav/smb/nfs/ldap/whatever share werken.
ik krijg de foutmelding dat ie qt 3.3 niet kan downloaden/installeren
erg jammer want op die manier kan ik kde niet installeren en dat wil ik graag toch een keer doen… gewoon omdat het mogelijk moet zijn en ik het wel leuk vind om daar mee te prutsen
iemand een oplossing?
”hackie”iemand een oplossing?
Ja, gewoon een stel dmg bestanden downloaden en installeren.
KDE en GNome schieten toch nog tekort ten opzichte van Aqua (zelf met Xgl/Compiz)
Ja, en mijne frigo schiet toch ook te kort tegenover mijne koffiezet….
dank je!!
ik ben nu zover dat ik programma’s van kde kan draaien… maar ik zit verder nog steeds in de aqua interface van osx zelf….. hoe krijg ik mijn desktop zover dat ik niet alleen programmas van kde kan draaien maar dat het er ook nog zo uit ziet als kde…en dat alles in osx dus niet in een of andere linux distributie
iemand hier die de volgende stap weet? 8)
”hackie”ik krijg de foutmelding dat ie qt 3.3 niet kan downloaden/installeren
erg jammer want op die manier kan ik kde niet installeren en dat wil ik graag toch een keer doen… gewoon omdat het mogelijk moet zijn en ik het wel leuk vind om daar mee te prutsen
iemand een oplossing?
Probeer eerst ‘fink update’, ik krijg het met de begewerkte kde packages nu ook gecompileerd. Heb KDevelop en KMess ook al draaien op de Mac, dus kan ik ook vanaf mijn laptop verder coden
InactiefAnoniem4 oktober 2006 om 14:15”hackie”iemand hier die de volgende stap weet? 8)
Misschien moet je X11 fullscreen draaien?
InactiefAnoniem5 oktober 2006 om 20:28”hackie”ik heb x11 nu dus full screen. het enige wat ik dan zie is een xterminal en een achtergrond die grijs is…
kan iemand mij opweg helpen om bijvoorbeeld die taakbalk zoals die in kde bekend is… in beeld te krijgen? rechter muisknop (control klik) werkt niet)
Hoe heb je KDE geinstalleerd? Indien met fink, type eens fink info kdebase3, daar staat geloof ik wat je moet doen. In het geval van de Aqua dmg’s, zoek eens op de website waar je die hebt gevonden.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.