20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    leaf

kde of gnome over osx kan dit?

hallo groote apple vrienden,

:P ik wil graag kde of gnome draai op mac mini doal core kan dit,zo en ja hoe?.
    :innocent: :evil:

Bijdrager
    HSL

linux installeren.

Bijdrager
    Zout

Je kan ook KDE of Gnome in X11 van apple draaien mocht je dat leuk vinden.

Bijdrager
    leaf

ja dat wil ik juist niet:) :(

Bijdrager
    leaf

ow ja hoe in x11:) :) :D

Bijdrager
    Rayel

Moet je even gaan zoeken naar het programma’s fink, fink commander en kde launcher.

Het is allemaal niet zo moeilijk en wel grappig, maar niet echt functioneel aangezien mac os x al gewoon meer kan.

Bijdrager
    hackie

kde installeren via fink levert hier anders wel fouten op. Ik heb het dus nog niet draaiend gekregen:(

Bijdrager
    vishaakje

succes, persoonlijk zou ik kiezen om een linux distro te installen op je mac. Maar ik zie niet in wat je beter zou kunnen vinden aan KDE dan aan de Aqua user interface …

edit: oops:) succes moest een linkje zijn naar hier:)

Inactief
    Anoniem
    ”hackie”

kde installeren via fink levert hier anders wel fouten op. Ik heb het dus nog niet draaiend gekregen:(

Welke fouten krijg je?

Bijdrager
    vdboor
    ”Rayel”

Het is allemaal niet zo moeilijk en wel grappig, maar niet echt functioneel aangezien mac os x al gewoon meer kan.

true, denk dat dit ook meer een optie is voor gebruikers die thuis ook een Linux systeem ernaast hebben staan. Dan kun je je favorite programma’s (text-editors, im-apps e.d.) blijven gebruiken. Zelf zal ik graag KDevelop willen draaien zodat ik op mijn Linux systeem remote kan coden. Dat doe ik nu met “ssh -C -Y”.

Iets waar KDE wel beter in is dan MacOS is ondersteuning voor netwerk file systems, iedere app kan op een ftp/sftp/webdav/smb/nfs/ldap/whatever share werken.

Bijdrager
    leaf

ben open project lid:P

Bijdrager
    junkiesxl

Je kunt toch ook via de mac X11 remote programma’s draaien.

KDE en GNome schieten toch nog tekort ten opzichte van Aqua (zelf met Xgl/Compiz)

Bijdrager
    hackie

ik krijg de foutmelding dat ie qt 3.3 niet kan downloaden/installeren

erg jammer want op die manier kan ik kde niet installeren en dat wil ik graag toch een keer doen… gewoon omdat het mogelijk moet zijn en ik het wel leuk vind om daar mee te prutsen:)

iemand een oplossing?:)

Bijdrager
    LoveBug356
    ”hackie”

Ja, gewoon een stel dmg bestanden downloaden en installeren.
    :)

KDE en GNome schieten toch nog tekort ten opzichte van Aqua (zelf met Xgl/Compiz)

Ja, en mijne frigo schiet toch ook te kort tegenover mijne koffiezet…. :|

Bijdrager
    hackie

dank je!!
    ik ben nu zover dat ik programma’s van kde kan draaien… maar ik zit verder nog steeds in de aqua interface van osx zelf….. hoe krijg ik mijn desktop zover dat ik niet alleen programmas van kde kan draaien maar dat het er ook nog zo uit ziet als kde…

en dat alles in osx dus niet in een of andere linux distributie

iemand hier die de volgende stap weet? 8)

Bijdrager
    vdboor
    ”hackie”

ik krijg de foutmelding dat ie qt 3.3 niet kan downloaden/installeren

erg jammer want op die manier kan ik kde niet installeren en dat wil ik graag toch een keer doen… gewoon omdat het mogelijk moet zijn en ik het wel leuk vind om daar mee te prutsen:)

Probeer eerst ‘fink update’, ik krijg het met de begewerkte kde packages nu ook gecompileerd. Heb KDevelop en KMess ook al draaien op de Mac, dus kan ik ook vanaf mijn laptop verder coden:)

Inactief
    Anoniem
    ”hackie”

iemand hier die de volgende stap weet? 8)

Misschien moet je X11 fullscreen draaien?

Bijdrager
    hackie

ik heb x11 nu dus full screen. het enige wat ik dan zie is een xterminal en een achtergrond die grijs is…

kan iemand mij opweg helpen om bijvoorbeeld die taakbalk zoals die in kde bekend is… in beeld te krijgen? rechter muisknop (control klik) werkt niet)

Inactief
    Anoniem
    ”hackie”

ik heb x11 nu dus full screen. het enige wat ik dan zie is een xterminal en een achtergrond die grijs is…

kan iemand mij opweg helpen om bijvoorbeeld die taakbalk zoals die in kde bekend is… in beeld te krijgen? rechter muisknop (control klik) werkt niet)

Hoe heb je KDE geinstalleerd? Indien met fink, type eens fink info kdebase3, daar staat geloof ik wat je moet doen. In het geval van de Aqua dmg’s, zoek eens op de website waar je die hebt gevonden.

Bijdrager
    vdboor

Voor X11 moet je in een xinitrc bestand aangeven welke programma’s gestart moeten worden bij het starten van X11. Even zoeken op google en je vind uit hoe je KDE kan starten (of een gedeelte ervan). De “twm” window manager kun je vervangen door quartz-wm.

X11 hoeft niet full-screen te draaien.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.