26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    larsm

kazaa server – acquisition

ik download mijn muziek voor itunes via Acquisition (peer to peer). Is hetmogelijk om eveneens het serveradres van kazaa toe te voegen, aangezien de download nu verloopt via Limewire en twee andere servers?

Wie o wie kan mij helpen?

:finderoud:

Bijdrager
    japser909

nee kazaa is een los ding…. dat alleen op kazaa werkt….. zoek anders eens op google… mss dat er een andere toel is die da na aapt 8)

Bijdrager
    Sachin

Illigale dingen bespreken op het forum… foei foei!!!

Bijdrager
    Esquare
    ”larridon”

Niks illegaal. Downloaden is gewoon toegestaan.

Bijdrager
    Sachin
    ”Esquare”
    ”larridon”

Niks illegaal. Downloaden is gewoon toegestaan.

Maar natuurlijk… 8) :P

Bijdrager
    Esquare
    ”larridon”

Maar natuurlijk… 8) :P

Inderdaad: natuurlijk. Voor eigen gebruik is downloaden toegestaan: dat is (in Nederland althans) zelfs bij wet geregeld – tot groot verdriet van de muziekmaffia. Aanbieden (uploaden) is een andere kwestie: dat is strafbaar.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Poisoned zoekt ook op het fasttrack-netwerk (=Kazaa) http://gottsilla.net/
    Hetzelfde geldt voor XFactor http://www.xfactor.cc/

Bijdrager
    pimpel

Voor eigen gebruik is downloaden echt niet toegestaan van de wet. Je reinste onzin, je mag alleen maar kopie maken van cd die je in je bezit hebt, …..

Bijdrager
    Esquare
    ”pimpel”

Voor eigen gebruik is downloaden echt niet toegestaan van de wet. Je reinste onzin, je mag alleen maar kopie maken van cd die je in je bezit hebt, …..

Neen, neen, driewerf neen. Tik in Google maar eens de kreet “downloaden mag”.

Klein citaatje: “In Artikel 16B van de auteurswet is te lezen dat ‘verveelvoudiging, welke beperkt blijft tot enkele exemplaren en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van degene die de verveelvoudiging vervaardigt of tot het verveelvoudigen uitsluitend ten behoeve van zichzelf opdracht geeft,’ niet als inbreuk op het auteursrecht wordt beschouwd. (…) Uit navraag bij het Ministerie van Justitie blijkt dat de Auteurswet het downloaden van muziek voor eigen gebruik inderdaad niet verbiedt.”

Bijdrager
    wjgmspeedy

Moet die discussie nou elke keer. In ieder geval is het bespreken van p2p-programma’s hier niet illegaal, dus met de vraag van larsm is niks mis, en wat hij met dat programma doet is zijn eigen verantwoordelijkheid.

Bijdrager
    iAgree

Precies, de vraag is dus meer welk prog kun je op de mac het beste gebruiken als je wil zoeken op het kazaa netwerk, poisoned heb ik wel geprobeerd maar dat werkte bij niet goed helaas

Bijdrager
    Boskabouter
    ”Esquare”
    ”pimpel”

Neen, neen, driewerf neen. Tik in Google maar eens de kreet “downloaden mag”.

Bull, bull…of het nu wel of niet mag, stel je voor jij bent de muzikant waarvan telkens je muziek word gedownt en jij pist telkens daardoor naast je royalties die er niet meer zijn omdat er mensen zijn die alleen nog maar downloaden omdat een of andere knurft jouw muziek online zet….dan zou je wel ff anders piepen meneertje…..

Bijdrager
    Sachin

Stomme discussie… Misschien wel mijn schuld dat die ontstaan is:P

Bijdrager
    hansenonline

met goegel gevonden, heb het niet gedownload en geprobeerd, maar hij beweerd dat het bijna alle netwerken kan gebruiken. iswpe

daan.

Bijdrager
    Sad

Of het nou in google, in de krant of in je hoofd staat, de regels op DIT forum zijn als volgt:

– Het bespreken van P2P programma’s en hoe ze werken is wel toegestaan.
    – Het plaatsen van links naar websites met illegale zaken is niet toegestaan.
    – Het bespreken van hoe je bepaalde illegale software aan de praat krijgt is niet toegestaan.
    – Het bespreken waar en hoe je illegale zaken kunt verkrijgen / vinden is niet toegestaan.

Bijdrager
    Mezzanine

slotje dan maar ?;)

Bijdrager
    Sachin
    ”Mezzanine”

slotje dan maar ?;)

op elk slotje… past een sleuteltje:P

Bijdrager
    Esquare
    ”Boskabouter”

Bull, bull…of het nu wel of niet mag, stel je voor jij bent de muzikant waarvan telkens je muziek word gedownt en jij pist telkens daardoor naast je royalties die er niet meer zijn omdat er mensen zijn die alleen nog maar downloaden omdat een of andere knurft jouw muziek online zet….dan zou je wel ff anders piepen meneertje…..

Had die muzikant maar een vak moeten leren. :wink:

En nu hou ik erover op… totdat er weer iemand beweert dat het “illegaal” is om via Kazaa e.d. te downloaden. Het is misschien niet netjes, maar illegaal is het niet.

Bijdrager
    hansenonline
    ”colpolyp”

Of het nou in google, in de krant of in je hoofd staat, de regels op DIT forum zijn als volgt:

– Het bespreken van P2P programma’s en hoe ze werken is wel toegestaan.
    – Het plaatsen van links naar websites met illegale zaken is niet toegestaan.
    – Het bespreken van hoe je bepaalde illegale software aan de praat krijgt is niet toegestaan.
    – Het bespreken waar en hoe je illegale zaken kunt verkrijgen / vinden is niet toegestaan.

Elkaar actief helpen in het vinden of direct downloaden van bestanden/programma’s waar gewoonlijk voor betaald wordt, is niet wenselijk
    Elkaar actief helpen in het vinden of direct downloaden van bestanden die vertrouwelijk zijn, is niet wenselijk. Denk hierbij aan bèta-software die door de fabrikant of auteur niet publiek is gemaakt
    Elkaar actief helpen in het vinden van seriële productcodes (serials) of cracks, is niet wenselijk.

is iets anders dan niet mogen!

daan.

Moderator
    unSOUND
    ”Boskabouter”

Als jij, als artiest, werkelijk goed bent heb je toch genoeg fans die je CD’s kopen, fans downloaden namelijk niet. Alleen nieuwsgierige mensen downloaden… en een groepje wat geen geld heeft voor de originele albums, maar dan vraag ik me weer af waarom ze dan wel geld hebben voor een ADSL of Kabel verbinding hebben.

Ik download zelf ook muziek, en toch heb ik ook dit jaar weer meer originele CD’s en platen besteld dan vorig jaar… dus die bewering gaat niet op. Goede waar verkoopt zichzelf… ik download alleen van bands waar ik via via wat over hoor, en benieuwd raak… is het goed spul, haal ik de CD legaal in huis. is het matig spul, hou ik het bij de mp3, en de artiest loopt niets mis, want ik had het album toch niet gekocht.

Bijdrager
    hansenonline

dat vind ik ook, zo heb ik afgelopen jaar 3 moloko cds gekocht en twee anastacia’s

daan.

Bijdrager
    Ruben
    ”unSOUND”

…fans downloaden namelijk niet. Alleen nieuwsgierige mensen downloaden…

Ook al klinkt dit in de eerste plaats als een argument om te kunnen downloaden, hier zit zeker wel een harde kern van waarheid in. Er zijn bepaalde artiesten waar ik gewoon ALLES van moet hebben (op CD dus) en waarvan ik mezelf dus zeker wel fan kan noemen. Als het voorkomt (en het komt wel eens voor) dat ik via een P2P programma (of andere manier) een track van een van deze artiesten tegenkom welke ik niet op CD heb, dan ga ik ECHT wel even uitzoeken van welke CD dit nummer gekomen is en ga dan alsnog die CD aanschaffen!

Daarentegen valt echter absoluut niet te ontkennen dat het downloaden van muziek via P2P programma’s de verkoop doet dalen. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat ik bijvoorbeeld de laatste maanden (of eigenlijk zelfs jaren) NOOIT meer een verzamel-CD of jaaroverzicht gekocht heb, simpelweg omdat ik de leukste deuntjes van het afgelopen jaar al in iTunes heb staan. Nu vraag ik me ook af hoeveel geld de artiest uiteindelijk ziet van de opbrengt van één van zijn nummers op een verzamel CD, maar feit blijft dat ik ‘voorheen’ (toen P2P nog niet zo hard liep) nog wel eens een CD-tje wilde kopen met de beste hits van een bepaalde periode of muziekstijl. Nu koop ik eigenlijk alleen nog maar albums…

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat sinds de komst van p2p mensen wel veel langer nadenken voor ze een album kopen, ze luisteren het een aantal keer aandachtig, en maken dan pas de keuze om het album te kopen of niet…

Kortom. de muziekbranche is een grote doelgroep kwijt: de impulsieve koper.

Als je online een CD koopt, heb je geen bak op de toonbank staan, je hoeft niet allemaal andere CD’s opzij te schuiven, en zo loop je een groot stuk van de verleiding mis, want zeg eerlijk: hoe vaak ging je voor een CD naar de winkel, en kwam je met 3 albums en een DVD terug ? Dat is er nu niet meer, en DIE verkoop lopen ze nu mis…

Bijdrager
    Ruben
    ”unSOUND”

…want zeg eerlijk: hoe vaak ging je voor een CD naar de winkel, en kwam je met 3 albums en een DVD terug? Dat is er nu niet meer, en DIE verkoop lopen ze nu mis…

Inderdaad… ik heb bijvoorbeeld mijn eerste twee Grandmix CD’s (2000 en Millennium) gekocht omdat ik deze toevallig zag staan terwijl ik langs een Free Record shop liep. De volgende (2001, 2002, Summer Edition en Disco Edition) heb ik bewust gekocht, omdat ik ze gewoon allemaal wilde hebben. Nu loop ik echter al een paar maanden te bedenken dat ik de 2003 en Disco Edition II ook nog moet kopen, maar heb nog geen zin gehad naar een winkel te gaan ervoor.:-)

Als ik zo eens door mijn CD collectie blader kan ik wel met redelijke zekerheid stellen dat zeker de helft ervan zonder planning vooraf gekocht is, dus gewoon omdat ik ze zag terwijl ik eigenlijk voor iets anders ging of omdat ik gewoon door de stad aan het drentelen was en dacht; laat ik eens hier binnen kijken of er nog iets te kopen valt.

Bijdrager
    hansenonline

mijn cd’s en lp’s heb ik gekocht omdat ik de artiesten op de radio en tv zag en ik er meer van wilde horen. nu kan ik het eerst beter beluisteren thuis of het iets is en dan na een tijd toch de cd kopen.

wat de muziekbranche niet meld is dat de dvd meer verkoopt dan de cd verkoopt daalt, laten er daar ook veel concertregistraties bij zitten. er is geen geld meer om alles te kopen.

maar de discussie loopt zo aardig of toppic, ik denk dat je toch een andere p2p client moet overwegen of zelf iets maken dat werkt.

daan.

Bijdrager
    Sad

We zijn nu al heel ver off-topic maar het antwoord op de originele vraag staat al in de tweede post. De vraag is nu: topic opsplitsen of niet? Dat laat ik aan een andere moderator over.

Want ik wil nu mijn eigen ei kwijt over downloaden van muziek. “Echte fans downloaden niet”. BULLSH*T. Iedereen download muziek en echte fans hebben vaak de neiging om eerder iets te kopen en het niet alleen bij downloaden te laten. Echte fans willen zo graag hun artiest horen, dat ze de CD die nog niet in NL uit is, meteen downloaden. Echte fans gaan door het slijk, de modder, het zweet en de tranen om hun favo artiest te horen en te verzamelen. From the heart!

En dat is waar het om gaat! Muziek wordt uit het HART gemaakt door artiesten, en de mensen die het mooi vinden willen er graag naar LUISTEREN. De platenmaatschappijen, distributiemaatschappijen, tussenpersonen, rechtenorganisaties, platenzaken en alle andere ZOOI die tussen de artiest en de luisteraar in gaat staan is overbodige ONZIN die allemaal uitsluitend voor de POEN werken en niet voor de MUZIEK. Deze economische belangen zijn in strijd met waar het werkelijk om gaat; het maken en luisteren van muziek.

Daarom vind ik dat artiesten al hun muziek gratis ter download beschikbaar moeten stellen. De bijdrage die de luisteraar / downloader doet zal vrijwillig moeten zijn. De artiest kan vragen om donaties (net als de straatmuzikant met de hoed) of geld verdienen met optredens en merchandising. Zo bepaalt HET PUBLIEK wie goed is en wie niet. HET PUBLIEK bepaalt welke artiest rond kan komen door donaties te doen. Het publiek bepaalt of een optreden succesvol is door kaartjes te kopen. En het geld hoort DIRECT naar de artiest te gaan en niet slechts 10% omdat de vrouw van de neef van de baas van de platenmaatschappij ook een mooie auto wil.

Het is tijd dat de platenmaatschappijen tot de grond toe worden afgebroken. We hebben nu al 3 keer dezelfde muziek moeten kopen, eerst op plaat, toen op cassette toen op CD. Tot 3 keer toe is ons een nieuw medium door de neuzen geboord en hebben we al onze muziek, die we reeds gekocht hadden, opnieuw gekocht. Opnieuw voor dezelfde muziek hebben we geld naar de platenmaatschappijen gebracht. Nu verkopen ze niets meer en geven ze ons, de consument, hun beste vriend, hun klant, de schuld dat het zo slecht gaat met ze. Stank voor dank noem ik dat!

De consument wil downloaden want het is makkelijk en snel en je hoeft niet te wachten op de nieuwe Michael Jackson totdat de platenmaatschappij bepaalt op welk tijdstip en tegen welk tarief je hem eindelijk ook eens mag kopen. €22,95!!! Er is een ENORME markt voor downloaden van muziek. Per liedje, niet per album. De platenmaatschappijen, wat op zich handelaars zijn, doen het stomste wat er maar is, namelijk NIET op deze nieuwe digitale markt inspringen!!! Hoe stom ben je? Mensen die muziek willen horen ga je AANKLAGEN via de stichting BREIN? Kortom: je EIGEN potentiele klanten voor de rechter slepen???? I am NEVER gonna buy music EVER again vanwege deze grappen. Stel je voor dat Albert Heijn je voor de rechter sleept omdat je zelf in een weiland een koe melkt en dus eigenlijk melk steelt die eigenlijk via AH verkocht had moeten worden?????? Wij melken de illegale koe die internet heet, maar simpelweg omdat de Albert Heijns der platenindustrie geen goed alternatief bieden!

Er moet nota bene een COMPUTER fabrikant (Apple) aan te pas komen om de download markt in goede banen te leiden. Zo jammer weer voor de platenmaatschappijen dat ze te DOM en te OUDERWETS zijn om dat zelf te doen. We hadden nu al LANG Sony / Warner / EMI / Whatever music stores kunnen hebben met keurige, betaalde, hoge kwaliteit downloads zonder verdere TROEP. Maar de platenmaatschappijen durven het niet, doen het niet, willen het niet, kunnen het niet. Kortom: wij als koning klant kunnen de pot op met onze wens om te kunnen downloaden. Wij moeten DVD’s en CD’s kopen omdat meneer Sony/Warner het zegt. Nou, nee bedankt, zeg ik als klant, ik bepaal zelf wel wat ik consumeer.

Een bedrijf dat niet naar zijn klant luistert zal hoe dan ook een keer ten onder gaan. Dat moment is NU!

***** pfffff dat is er uit ****** :mrgreen:

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.