7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    doggie

karaoke versie maken

weet iemand hoe je vocaal en instrumentaal kan scheiden, zodat je een karaoke versie kan maken van een mp3?

Bijdrager
    arneblk

Onmogelijk…

Bijdrager
    KarelWillem

Je had toch van die ‘karioki’-sets van Philips vroeger, die de vocalen er min of meer uitfilterde?

Dat is dan ook het enige wat je zou kunnen doen.
    Bij mijn weten is er geen software die vocaal en instrumentaal eens netjes voor je gaat splitsen.

Bel de studio eens waar de muziek is opgenomen.
    Misschien kan je een kopietje van de mastertape krijgen. :lol:

Bijdrager
    Klaas Geert

Lijkt mij eigenlijk ook onmogelijk.
    Maar, in de laatste MACfan staat een artikel over Bias Soundsoap hiermee hebben ze een experiment gedaan. En dit experiment was dus wat jij wilt doen: zang van muziek scheiden. Het resultaat was nou niet 100% maar,
    ik zou zeggen lees het artikel (bij de plaatselijke tijdschriftenboer) en misschien heb je er iets aan.

Bijdrager
    doggie

Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga er maar niet mee door. Wist niet dat het zo moeilijk was, ik had geen idee. Het is maar voor 1 nummer en ook nog op korte termijn dus…… nogmaals bedankt.

Bijdrager
    bart

d’r is al eens een draadje over geweest, en daar had ik het volgende geschreven:

Dit is de truuk die vaak wordt toegepast om vocals uit een mix te verwijderen en werkt op basis van fase en tegenfase;
    een vocaltrack is meestal behoorlijk zuiver in fase, en door hetzelfde signaal mono in tegenfase aan het origineel toe te voegen kan je de vocal bijna laten uitdoven. Met een beetje eexpirimenteren met de verhoudingen van de levels
    kun je een heel eind komen.
    (je houdt meestal de aan de vocal toegevoegde effecten over omdat b.v. galm zeer diffuus is wat faserelatie betreft)
    De faserelatie in de muziek is zo complex dat bij deze truuk de muziek min of meer overeid blijft; deze zal niet volledig uitdoven.

Dus: maak het originele muziekje mono, keer van dat monosignaal de fase om, en voeg dit gedoseerd toe aan het originele muziekje; er is meestal een verhouding te vinden waarop de vocal bijna geheel is verdwenen.

Bijdrager
    was frans
    ”arneblk”

Onmogelijk…

even off topic, goeie avatar heb je:D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.