9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    viewtiful

kapot…wat dan?

hey,
    Als Mac kapot gaat hoe gaat dat dan. Ik woon nogal ver van een MacHouse vandaan, en er even naar toe rijden is ook geen oplossing. Als Apple de Mac op komt halen, hoeveel kost zoiets dan?

thnx

Bijdrager
    mvdenberg

Je kan overwegen om Apple care af te sluiten bij je toekomstige mac. Apple care is een extra garantie plan: je krijgt bovenop je eerste jaar 2 jaar extra garantie (3 jaar totaal). Met Apple care komen ze je machine ophalen en gerepareerd weer terugbrengen.

Nu is de vraag: waar koop jij je mac? Als je deze bij een apple reseller koopt (winkel), dan zul je je mac daar heen moeten brengen voor reparatie.
    Koop jij je mac online bij de apple store, dan zullen zij je mac op komen halen. Ik ga er vanuit dat dit kosteloos gebeurt. Wil je dit zeker weten dan kan je het beste even met de Apple store bellen.

Bijdrager
    FullMonty

Even een misverstand uit de wereld helpen. In Europa is het VERPLICHT om 2 jaar garantie te geven op dergelijke elektronische apparaten, wat Apple en andere Amerikaanse geldhappers ook zeggen. Nu kun je er wel van uitgaan dat als je Mac het na 1 jaar nog niet begeven heeft, er wel geen productiefouten meer inzitten. Applecare is zo schandalig duur dat het alleen te verantwoorden is bij heel dure machines (genre maxed out Powermac).

Bijdrager
    tijn22

Of AppleCare nu wel of niet een miskoop is daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind het geen weggegooid geld, en vind het ook knap irritant worden dat in elk topic AppleCare tot de grond wordt afgebrand! Niet iedereen heeft tijd of zin om Apple de wet te lezen wat betreft die 2 jaar garantie. AppleCare scheelt je gewoon enorm veel gezeur. En buiten dat, je hebt nog 1 jaar extra garantie. Dan kun je bij de verkoop over een paar jaar weer iets extra voor je Mac vragen!

Je bent niet verplicht om het te kopen! Iedereen kan dit voor zich zelf bepalen, ik koop het wel en heb er al veel profijt van gehad.

Als je Apple belt komt een koerier je Macje een doos afleveren waarin je je Mac kunt verpakken, en dan komen ze een dag later of wanneer het jou uitkomt nog een keer langs om de Mac op te halen.

Heb je AppleCare, dan komt een reparateur in het eerste (originele) jaar van de garantie langs, om de Mac thuis te herstellen (indien mogelijk!).

Bijdrager
    vogel
    ”FullMonty”

Even een misverstand uit de wereld helpen. In Europa is het VERPLICHT om 2 jaar garantie te geven op dergelijke elektronische apparaten, wat Apple en andere Amerikaanse geldhappers ook zeggen. Nu kun je er wel van uitgaan dat als je Mac het na 1 jaar nog niet begeven heeft, er wel geen productiefouten meer inzitten. Applecare is zo schandalig duur dat het alleen te verantwoorden is bij heel dure machines (genre maxed out Powermac).

Met het laatste ben ik helemaal eens, maar het eerste is een mooie theorie die in de praktijk – door Apple dus in dit geval – flink verneukt wordt.
    Mijn tip? Koop ‘m iig niet bij MacHouse, teveel slechte verhalen gelezen. Als je ‘m via Mail-a-Mac koopt en hij gaat stuk, dan kan je iemand van Card Services laten langskomen en daar heb ik hele goede ervaringen mee.

Bijdrager
    tijn22

Het maakt niet uit waar je je Mac koopt, je immers kunt altijd rechtstreeks bellen met Apple.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”tijn22″

Het maakt niet uit waar je je Mac koopt, je immers kunt altijd rechtstreeks bellen met Apple.

En daarmee ga je ook niet echt veel opschieten, is mijn ervaring. Ophalen komen ze je Mac niet binnen de garantietermijn — Apple vertelt je nog wel welke reparateur het dichtst bij je zit, maar je mag hem daar zelf langs gaan brengen. Mocht hij kapot gaan, bespaar jezelf dan een tientje aan telefoonkosten en zoek even zelf op het internet uit waar je naartoe moet, en bel ze rechtstreeks op …

Bijdrager
    tijn22

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb al genoeg reparaties meegemaakt! Maar wellicht zou het komen dat ik op een uur rijden van een Apple dealer woont, dat ze dan wel komen halen.

Bijdrager
    FullMonty
    ”tijn22″

Of AppleCare nu wel of niet een miskoop is daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind het geen weggegooid geld, en vind het ook knap irritant worden dat in elk topic AppleCare tot de grond wordt afgebrand! Niet iedereen heeft tijd of zin om Apple de wet te lezen wat betreft die 2 jaar garantie. AppleCare scheelt je gewoon enorm veel gezeur…

Ik heb geen zin om Apple op die 2 jaar garantie te wijzen, maar heb nog veel minder zin om meer dan 400 euro te betalen aan iets waar ik voor een deel al recht op heb. Gezeur of geen gezeur, als je je als consument zo laat doen zal het snel gedaan zijn met om het even welke garantie…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.