7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    cheesethe1

Kapotte MacBook veilig leeghalen en recyclen

Tijdens het opruimen vond ik nog een oude, kapotte MacBook white in mijn kast liggen. Deze wil ik graag wegdoen, dus zocht ik op het recycle programma van apple. Ook staan er nog gegevens op.

Echter zegt hij dat mijn Mac niet geaccepteerd wordt. De mac is kapot, heeft waterschade, maar is daarna nooit meer aan geweest (>5 jaar geleden?). Een van jullie een idee hoe ik hem weg kan doen en de gegevens er veilig van af kan krijgen?

De supportpagina van apple biedt weinig hulp.

Bijdrager
    mvdenberg

ik zou de harddisk eruit halen. Dit is bij dit type MacBook heel erg goed zelf te doen:

Klik

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door mvdenberg.
    Bijdrager
    Brombeer

Als je hem nog kunt opstarten in Target-disk modus (T ingedrukt houden) gedraagt de computer zich als een externe schijf en dan zou je met een van de vele tooltjes die ervoor zijn een ‘wipe’ kunnen uitvoeren. ‘Gewoon’, dat is drie keer om en om nullen en enen, of ‘government wipe’: dat is zeven keer en dan is die wel even zoet.

Maar misschien vind je de schijf eruit halen en daar een spijker doorheen jassen wel zo avontuurlijk.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad, harde schijf eruit en alle gegevens zijn eraf. Je kunt die schijf gewoon in de kast laten liggen (waarschijnlijk doet die het nog wel, je zou hem met een speciaal kastje aan een USB-stekker kunnen hangen om te zien wat erop staat) of hem kapotmaken, hoewel dat laatste moeilijker is dan het klinkt:) Wil je een hele goede spiegel, dan kun je hem openschroeven en de eigenlijke schijf eruithalen, maar daar heb je waarschijnlijk de juiste maat Torx-schroevendraaier(s) voor nodig.

Bijdrager
    robbedoes

Als je in de buurt van Den Haag woont kan ik je helpen ?

Bijdrager
    cheesethe1

Bedankt allen, duidelijk antwoord. Zelf de harde schijf verwijderen is niet moeilijk en dan kan de laptop naar een inzamel punt? Is dat een goede conclusie?

Bijdrager
    GoeieDag

Prima conclusie. 👍🏻

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.