8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    sarasin

Kapotte Ipod HD

##

Bijdrager
    els

Gefeli! Die van ons lijkt er ook binnenkort mee op te houden. We hebben nog garantie gelukkig, maar anders zullen we jouw tip ook in het achterhoofd houden.

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    SharkyMark

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Omdat ik mijn iPod (3G, 40GB) ga verkopen heb ik hem via Disk Utility geformatteerd (Mac OS Extended Journaled). Ik wilde er namelijk zeker van zijn dat er geen persoonlijke informatie achter bleef op de schijf. Ik heb hierbij ook de optie zero all data aangezet.

Nadat de schijf was geformatteerd kwam er een waarschuwing dat OS X een schijf had aangetroffen met een onbekende indeling. Ik kreeg deze melding ook nadat ik mijn pas gekochte Lacie externe harde schijf had gestopt halverwege het formatteren.
    Deze schijf (Lacie) was na een tweede format gewoon te gebruiken en werkt nu prima. Mijn iPod daarintegen is helemaal dood. Als ik hem verbind via de firewire start de schijf niet eens op. Volgens mij moet ik hem toch tenminste als externe harde schijf kunnen zien.

Wie kan mij helpen bij dit probleem?

Moderator
    Poezenbeest

Wat op mijn iPod (1G-5Gb) was opstarten en dan Rew en de Fwd-knoppen 5 seconde ingedrukt houden, oftewel een reset…

Een tweede optie is gewoon de iPod-software opnieuw er op pleruen met dat progje van Apple, of DiskWarrior of Norton er op los laten.

Een derde optie is het ding naar Apple retourneren.

Een vierde optie is het ding nogmals formatteren met behulp van SchijfEHBO….

Een vijfde optie…. Probeer de iPodLounge op http://www.ipodlounge.com eens uit….:wink:

Bijdrager
    SharkyMark

Het probleem heeft zichzelf verholpen. Ik heb de iPod een paar uur met rust gelaten. Nadat ik de firewire kabel er in stopte was er ineens leven.

Alles werkt weer zoals hij voor de format deed (gelukkig).

Bedankt voor de tips Zerk:D

Moderator
    Poezenbeest
    ”SharkyMark”

Alles werkt weer zoals hij voor de format deed (gelukkig).

Ik mag toch hopen dat je bedoeld;
    “Alles werkte, zoals ik had verwacht, dat het het na de format zou doen:…
    …anders heb je wel een slechte format gedaan:D

Bijdrager
    SharkyMark

lles werkte, zoals ik had verwacht, dat het het na de format zou doen

Was dat maar waar, dan had ik hier niet hoeven posten. De iPod deed juist niet wat ik verwachtte.

Ik had moeten neerzetten “De iPod is weer in dezelfde staat zoals toen ik hem kocht”.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.