7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Kapotte HD

De HD van mijn iMac is stuk.
    Ik kan nog net via het schijfhulp programma (via de opstart-DVD) een .DMG-file van de HD maken (kopie wordt nu gemaakt).
    Kan ik dan later de data van de .dmg weer terughalen?
    De programma’s installeer ik dan wel opnieuw, maar de data wil ik wel weer kunnen gebruiken.

Time Machine kopie is even niet actueel, vandaar dat ik het zo wil doen.

Bijdrager
    McD44N

Dat gaat denk ik niet met alle data. In ieder geval kun je met de ‘Pacifist’ software bestanden in een .dmg bekijken en kopiĆ«ren:

http://www.charlessoft.com

Kun je niet proberen om alsnog je Timemachine te updaten?

Bijdrager
    computer space

@Daan,
    Tuurlijk kan dat met alles: een DMG is een volwaardige OSX volume, daar kan alles op, alleen moet je m wel mounten, dus zonder meer ervan booten gaat dan weer niet. Pacifist is om installer packages uit te lezen, niet voor DMG’s.

Draai liever een gewone kloon van de schijf naar een lege USB schijf. Dan kun je daar direct vanaf werken.

Bijdrager
    McD44N

Okee, bedankt! Kun je dan op die manier ook bepaalde programma-data en instellingen (bijv. uit de Application-support folder) hergebruiken in een nieuw OS?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Programma voorkeuren kunnen zonder meer gebruikt worden als het programma het zelfde versie nummer heeft. En als het systeem de zelfde versie heeft geldt dit ook voor alle OS voorkeuren.
    Maar bij een ander (meestal hoger) versie nummer van het OS of een programma is het beter om het systeem zelf de voorkeuren opnieuw te laten aan maken.

Voor de application support map geldt het zelfde. Is het versie nummer het zelfde van alles wat je gaat gebruiken dan kun je die map gewoon terug zetten.

Merk op dat de map van Safari (als je dat gebruikt) niet in de application support map staat maar in de bovenliggende bibliotheek map.

Bijdrager
    McD44N

Dank 327..

Bijdrager
    computer space

Als je een clean install doet, kun je aan het eind met de migratieassistent alles uit je oude HD backup terugzetten. Ik zou dat gebruiken, staan ook meteen alle programma’s incl licenties terug (gaat niet met verslepen preference mappen), je gebruiksaccount met passwords etc…. Alles eigenlijk

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.