16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Pimgva

Kanikmet mijn IPOD (p.c)opeenander p.c iTUNES muziekafhalen?

Bij een vriendin die geen IPOD mini heeft , iTUNES muziek van haar p.c (windows) op mijn IPOD plaatsen? Hoe doe je dat? [size=18:0a3cbf818e][/size:0a3cbf818e]

Bijdrager
    Marius1976

Ik zie geen verschil of je nou je eigen computer gebruikt of die van een ander.

Bedoel je niet iets anders toevallig?

Marius

Bijdrager
    SeaTrue

welkom op het forum

ik snap je berichtje niet geheel.

Bedoel je dat jij een iPod hebt en muziek van iemand anders zijn computer op jouw iPod wil zetten?
    als dat is wat je bedoeldis hier de oplossing:

als je op jouw computer je iPod aansluit moet je bij de iPod instellingen (op het ipod icoontje onderaan bij itunes klikken als je iPod is aangesloten). Daar kies je de optie: “Beheer nummers en afspeellijsten handmatig”. Dan kan je je iPod weer loskoppelen (door eerst op het uitwerpen icoontje naast je iPod te drukken). Dan sluit je deze aan op een usb poort van je vriendin. Na een tijdje komt je ipod links in de browser te staan. Nu kan je liedjes uit de bibliotheek naar je ipod slepen. Die komen er dan op te staan.
    Het is spijtig genoeg vanuit itunes niet mogelijk om liedjes van je ipod af te halen (om op jouw computer te zetten bijvoorbeeld) daarvoor heb je speciale programma’s nodig. Daarmee kan ik je niet helpen want ik gebruik bijna nooit mijn pc.

Wat je ook kan doen is als je “activeer gebruik als schijf” in de instellingen aan hebt staan, kan je je liedjes uit itunes naar je ipod kopiëren (die vind je dan in deze computer en dan bij jouw iPod rechtermuisknop verkennen of openen.) Als je dan terug bij jouw computer bent kan je deze liedjes gewoon kopieren naar itunes, het nadeel van deze methode is dat je het liedje eerst (voordat deze in jouw itunes staat) niet kan afspelen met je iPod.

hoop dat dit helpt

-Sam Heijens

Bijdrager
    Zeikhoff

Voor flexibel muziek up- en downloaden van je ipod naar meerdere computers heb je extra software nodig.

Voor Mac: Senuti
    Voor PC: EphPod

Even googlen en klaar.

Bijdrager
    PietjePuk

@topicstarter: volg eerst een cursus “Hoe leer ik deftig schrijven/zinnen maken” en kom dan eens terug:?

Bijdrager
    KingLexus
    ”Pimgva”

Bij een vriendin die geen IPOD mini heeft , iTUNES muziek van haar p.c (windows) op mijn IPOD plaatsen? Hoe doe je dat? [size=18:8c8168494d][/size:8c8168494d]

Ok, voor de duidelijkheid. Als ik het ontcijfer, bedoel je volgens mij dit.

1- Je vriendin heeft een windows PC met iTunes als muziek player maar geen ipod.
    2- Jij hebt wel een iPod en wil graag haar muziek uit iTunes op jouw iPod plaatsen!

vervolg:
    3 – Als je al muziek op je iPod hebt staan en aansluit op haar PC, heb je diverse mogelijkheden:
    – iPod niet verbinden – einde verhaal
    – iPod van jouw leeggooien en vervangen met haar muziek.

of:
    4 -Programmatje iPodrip downloaden voor de PC. Je muziek van de iPod Downloaden naar haar iTunes bibliotheek. Daarna de complete bibliotheek (van haar en jouw) opnieuw uploaden naar de iPod. Natuurlijk is alle muziek natuurlijk wel officieel aangeschaft! ……Toch…… :sealed:

Moderator
    unSOUND

Het is eigenlijk heel simpel, en ook al in meerdere topics besproken…

• Sluit je iPod aan op je eigen computer.
    • Start iTunes, en stel in de voorkeuren in dat je hem handmatig wilt bijwerken.
    • Sluit de iPod nu aan op de PC van je vriendin.
    • Start iTunes, deze geeft misschien nog de vraag of je de iPod wilt
    koppelen aan de nieuwe bibliotheek, hier kies je voor NEE.
    • Nu kun je handmatig muziek van haar iTunes naar jouw iPod gooien.

LET OP: Je moet je iPod nu altijd handmatig gebruiken. Ze je de iPod weer op automatisch bijwerken, zal alle muziek die niet op je eigen computer staat worden gewist.

Bijdrager
    KingLexus

Trouwens heeft unSound een heel mooi sticky gemaakt t.b.v iPod gerelateerde vragen die hier mee verband hebben.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574

Bijdrager
    sean2901

Ik denk wel dat de iPod niet mac geformatteerd mag zijn, want anders kan die PC de iPod niet herkennen. Of ben ik hier verkeerd. Ik heb dat toch al eens gehad

Moderator
    unSOUND

Voorlopig weten we niet eens of de topicstarter een PC of een Mac heeft….

Bijdrager
    Haunter
    ”unSOUND”

Het is eigenlijk heel simpel, en ook al in meerdere topics besproken…

• Sluit je iPod aan op je eigen computer.
    • Start iTunes, en stel in de voorkeuren in dat je hem handmatig wilt bijwerken.
    • Sluit de iPod nu aan op de PC van je vriendin.
    • Start iTunes, deze geeft misschien nog de vraag of je de iPod wilt
    koppelen aan de nieuwe bibliotheek, hier kies je voor NEE.
    • Nu kun je handmatig muziek van haar iTunes naar jouw iPod gooien.

LET OP: Je moet je iPod nu altijd handmatig gebruiken. Ze je de iPod weer op automatisch bijwerken, zal alle muziek die niet op je eigen computer staat worden gewist.

Hoe kun je dan eventueel je zojuist gekopierde nummers verwijderen (/aanpassen) op je eigen PC met je eigen iTunes? (aangezien die nummers niet bij je bibliotheek staan)

Bijdrager
    Pimgva

Hoe kan ik mijn muziek van de iPod naar een andere itunes brengen ?
    Ja ,er is software maar niet in het nederlandse en ik ben woordblind en kan geen engels kan iemand mijn helpen?
    Ik wil zo graag het kunnen!!!

groeten Pim:wink: :o

Bijdrager
    RuudBerg
    Bijdrager
    nipro
    ”RuudBerg”

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=86116

probeer je nu een oneindige loop veroorzaken?;)

Bijdrager
    jamilro

gebruik GEEEEEN ephpod!!!! als je pc de juiste snelheden via usb niet haalt kan het programma vastlopen en dan is je flashgeheugen naar de maan! is mij al 2 keer overkomen en dan moet je je ipod een week missen als je nog garantie hebt..

[size=18:a6f67f422a]GEBRUIK GEEN EPHPOD![/size:a6f67f422a]

Bijdrager
    jamilro

en engels is niet zo moeilijk.. genoeg woordenboeken en vertaal machines op het net.. en de software is best handig..

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.