6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Kan wifi niet gebruiken bij uitgeschakelde dataroaming?!

Ik zit in een erg ver buitenland en wilde de dataroaming uitzetten. Voor zover ik weet en kan zien, kan dat alleen door de ‘vliegtuigmodus’ aan te zetten, zodat je geen provider krijgt, niet kan bellen of gebeld worden en ook geen dataroaming hebt. Maar ik merk dat ik dan ook niet kan zoeken naar wifi verbindingen, terwijl ik dat nou juist wel wil, om zonder kosten te kunnen internetten en mijn Yahoomail op te halen. Hoe kan ik dit instellen? (Deze vraag zal wel vaker zijn gesteld, maar ik zit in een internetcafe en kan niet lang gaan zoeken in het archief. Ik heb het zo gauw niet gevonden. Graag tips over de juiste instelling.! Alvast bedankt!

Bijdrager
    Martens

Dataroaming kun je uitzetten via Instellingen, Algemeen, Netwerk, Dataroaming. De vliegtuigmodus zet ook WiFi uit.

Bijdrager
    sypie

Zoals je in de gegeven link kunt lezen: bij Dataroaming uitgeschakeld kun je nog wel bellen en gebeld worden. WiFi staat daar los van, tenzij je via GPRS aan het internetten bent geweest al die tijd, maar dan krijg je een lekkere rekening achteraf gestuurd…

Dataroaming uitschakelen doe je zo: Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Dataroaming. Als je die op 0 zet kun je wel bellen en gebeld worden maar heb je geen dataverkeer voor je mail, push-notifications en andere dingen die via de GPRS gaan.

Bijdrager
    Nikita

Maar nadat je de Vliegtuigmodus hebt aangezet, kan je Wi-Fi weer handmatig inschakelen, zonder dat de telefoonfuncties e.d. weer worden geactiveerd.

Moderator
    Pete.Z

Inderdaad, we zijn er net over bezig, ik stel dan ook voor dat we het centraal houden:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=150976

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.