4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Dobbe

kan wel zoeken in google, geen webpaginas openen..

Ik kom er niet helemaal uit met de internetverbinding. Ik maak verbinding met de een ethernetkabel direct naar het kabelmodem (in avoriaz, frankrijk met de provider orange.fr) Ik kan op mijn macbook wel zoeken in de google searchbalk en krijg dan ook resultaten. het lukt alleen niet om websites te openen of om met Itunes of mail contact te maken met internet. De provider geeft aan dat alles in orde is en ook een windows pc kan ik zonder problemen op het internet.

Iemand die zo weet wat ik anders in moet stellen?

thanx!

Bijdrager
    rrkramer

En wat nu als je een andere browser gebruikt,

firefox
    safari 4
    opera

Bijdrager
    csteelooper

Kun je wel websites benaderen op ip-adres? Probeer bijvoorbeeld deze eens? Dat is de website van France2 (ik heb bewust een Franse site genomen zodat je uitsluit dat er iets met internationaal verkeer niet goed zou gaan. Anders moet je eens kijken hoe je instyellingen zijn in het Netwerk-paneel in Systeemvoorkeuren. Met name je DNS settings enzo. Cache clear zou ook nog eens kunnen helpen: type in Terminal dscacheutil -flushcache en druk op enter.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Dobbe”

Ik kan op mijn macbook wel zoeken in de google searchbalk en krijg dan ook resultaten. het lukt alleen niet om websites te openen

Sommige links werken inderdaad niet direct vanuit Google wanneer je Safari gebruikt. Heb ik ook weleens.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.