22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Kan MobileMe website worden veranderd via iCloud?

Een goede vriendin van me heeft destijds haar (bedrijfs)website aangemaakt via een MobileMe account. Om te bezuinigen had ze dit abonnement al beëindigd. Daardoor had ze geen toegang meer tot haar email (erg lastig!) maar kon ze ook de website niet wijzigen en een ander emailadres erop te zetten. Nu de MobileMe functies overgenomen zijn door iCloud, kan zij dan via iCloud toegang krijgen tot haar website en die aanpassen. En als het kan: hoe werkt dat?

Bijdrager
    senyo

Volkomen logisch toch, dat als je je abonnement beëindigd je geen toegang meer hebt tot de diensten waarop je was geabonneerd.
    iCloud biedt overigens geen dienst om je website op te hosten.

Bijdrager
    MacAanZee

Is logisch en ook niet slim, want ze had email moeten wijzigen voordat ze MobileMe opzegde. Maar realiseerde zich dat toen niet. Nu zit ze er enorm mee.
    Hoe kan ze nu op één of andere manier haar website wijzigen? Weet iemand daar een oplossing voor? Er moet alleen een ander emailadres op komen, wat erg belangrijk is voor haar opdrachten. Ze is ZZP-er in Duitsland.

Bijdrager
    Buzz

Ze zal een andere hosting-provider moeten vinden en de website hiernaar overzetten, wil ze nog wijzigingen kunnen aanbrengen.

Bijdrager
    Chantal C.

Kan ze niet meer inloggen met haar oude account via iDisk?

Bijdrager
    MacAanZee

Hoe werkt dat? Zij is niet technisch en ik ook niet! :slant:

Inactief
    Anoniem

Toen het abonnement werd beëindigd, zou Apple de website eigenlijk ook hebben moeten verwijderen. Waarom dit niet is gedaan weet ik niet. Feit blijft dat je de website nog wel ziet op internet maar dat, omdat het account is beëindigd, de website niet meer te wijzigen is. Ik neem aan dat de goede vriendin het e-mail adres wil wijzigen omdat er nog steeds bezoekers zijn van de website en die zien nu een niet meer gebruikt e-mail adres.

De site onderbrengen bij een andere provider is geen oplossing omdat de bezoekers van de huidige website daar niets van merken. Die blijven gewoon de website op MobileMe bezoeken. Als je de site gaat hosten bij een andere provider zou je de oude, Mobile Me site moeten re-directen naar de nieuwe site. Maar dat gaat niet omdat de oude site niet meer te wijzigen is.

Er is dus niet echt een oplossing voor dit probleem. Het enige dat ik kan verzinnen is contact opnemen met Apple en de kwestie voorleggen. Wellicht kan je het abonnement weer actief maken. Mocht dit onverhoopt kunnen dan kan je het e-mail adres op de site aanpassen. Maar ik zou dan ook eventueel een nieuwe site opzetten bij een andere provider en dan de oude site re-directen (met een script o.i.d. of gewoon een verwijzing naar de nieuwe site op de oude site zetten).

Hou er ook rekening mee dat Apple ieder moment de MobileMe site kan verwijderen omdat het abonnement is opgezegd. Er wordt nu eigenlijk voor de dienst die Apple nog wel steeds niet aan de vriendin, niet meer betaald.

Een site opzetten bij een andere provider is, mocht de vriendin dat ondanks haar financiële situatie (bezuinigingen) toch nog willen, sowieso een goed idee afgezien of het probleem met de MobileMe site nu wel of niet wordt opgelost.

Bijdrager
    MacAanZee

Het lijkt er dus naar uit te zien dat er niet echt een oplossing is, want een abonnement weer actief maken bij MobileMe, wat intussen is opgeheven lijkt me vrijwel onmogelijk?
    Het is heel vervelend, want het is een mooie website, die verder nog helemaal voldoet aan wat er nodig is.

Inactief
    Anoniem

Probeer via de supportsite van MobileMe in contact te komen met Apple zou ik zeggen: Klik hier.

Inactief
    Anoniem
    THX-1138 op 31 oktober 2011

Probeer via de supportsite van MobileMe in contact te komen met Apple zou ik zeggen: Klik hier.

Zoals ik ook al adviseerde bedoel je?

Bijdrager
    MacAanZee

In elk geval is het me nu duidelijk hoe en waar het beste contact kan worden opgenomen!

Bijdrager
    MacAanZee

Mijn vriendin heb ik e.e.a. voorgelegd. Ze zegt dat ze een “Nederlandse webhost heeft die software heeft om wijzigingen in website te maken, maar dat dit niet lukt doordat ze niet bij iWeb kan komen omdat ze afgemeld is bij MobileMe

Bijdrager
    MacBooky

Dan lijkt me dat de site niet via mobile me loopt maar via die webhost en kan je daar terecht voor een antwoord op de vragen …
    Waarschijnlijk heeft ze de site in iWeb gemaakt? dat heeft op zich niets met mobile me te maken

* verklaard ook waarom de site na het beëindigen van het abo niet is verwijdert …

Bijdrager
    KarelWillem

Er worden volgens mij een paar dingen door elkaar gehaald.

iWeb heeft niet persé iets te maken met MobileMe. Die fout maken wel meer mensen.

Maar even voor de duidelijkheid:
    – Ze heeft de site in iWeb gemaakt, en vervolgens geüpload naar Internet.
    – Als dat naar een Nederlandse webhoster is, heeft dat niets met MobileMe te maken.
    – En kan ze gewoon haar iWeb-site wijzigen en opnieuw uploaden naar de webspace die ze heeft gekregen van de webhoster.

Resumerend: kan de link naar de site geplaatst worden?
    Dan zien we waar en hoe deze is geplaatst.

Inactief
    Anoniem
    Meh1965 op 31 oktober 2011
    THX-1138 op 31 oktober 2011

Zoals ik ook al adviseerde bedoel je?

Had ik niet gezien. Ik ben geneigd de lange prozaïsche stukken met een half oog te lezen, waar ik bovendien als lezer dan weer geacht wordt het antwoord uit te destilleren.

Maar goed, bij de mijne stond dan weer een linkje!:lol:

Bijdrager
    MacAanZee

Dit is de link naar de website van mijn (Nederlandse) vriendin, die in Duitsland werkt:

http://www.physio-kuebler.de/praxis/Home.html

Ik zag ook iets van een IP-tracker voor dit adres, weet niet of dat extra info geeft:

http://www.ip-adress.com/reverse_ip/physio-kuebler.de

Bijdrager
    KarelWillem

Voor zover ik het kan beoordelen heeft MobileMe helemaal niets te maken met deze site.

Physio-Kuebler server location:
    Netherlands
    Physio-Kuebler ISP:
    XS4ALL Internet BV

Dus:
    – Je vriendin kan in iWeb gewoon de wijzigingen in haar site* doen
    – Opnieuw uploaden naar XS4All

Maar ik begin het flauwe vermoeden te krijgen dat ze gewoon haar iWeb-site op haar Mac ‘kwijt’ is(?).
    En dat daardoor die verwarring met Mobileme is ontstaan.

* Te vinden in: Gebruiker > Bibliotheek > Application Support > iWeb > Domain.sites2

Bijdrager
    MacAanZee

Ze denkt dat het niet meer toegankelijk zijn van emailaccount en website komt door opzeggen van haar MobileMe, maar als het inderdaad zo is dat de host XS4ALL is, dan zou het daar geregeld moeten kunnen worden?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap dat ze dat denkt.

Maar als de website bij XS4All wordt gehost, heeft dat daar dus niets mee te maken.

Het toegankelijk zijn van de website heeft ook niets te maken met waar de site is gehost.
    Die website moet ze gewoon op haar eigen computer aanpassen (in iWeb dus).

Haar e-mail-adres is ook gewoon een .de adres. Geen MobileMe adres.

– Website: op eigen computer aanpassen (en nu maar hopen dat ze die Domain.sites2 nog heeft)
    – Uploaden: bij XS4All (op zoek naar de gegevens van die webhoasting denk ik?)

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb haar de link van deze pagina al doorgegeven en die gaat ze zo snel mogelijk bekijken in Duitsland. Haar MacBook is ook net deze week gesneuveld….dus dat zal het niet makkelijker maken…!

Inactief
    Anoniem

Shoot, heb ik dat lange prozaïsche stuk dus eigenlijk voor niks hier neergezet;-)

Inactief
    Anoniem
    Meh1965 op 31 oktober 2011

Shoot, heb ik dat lange prozaïsche stuk dus eigenlijk voor niks hier neergezet;-)

Nee hoor. Het feit dat ik er overheen lees, is m’n eigen schuld. Anderen zullen er wellicht weer van genoten hebben.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.