4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    christiaan656

kan warmte kwaad op MBP 15 retina met GPU tijdens gamen?

ik game regelmatig op mijn macbook pro 15 inch retina met GPU aan boord. Ik speel dan via bootcamp (windows 7 64-BIT) battlefield 4 online op 1080p medium/high met 44 fps ongeveer wat goed te doen is. Maar hier door wordt de macbook best wel warm, is het ook verstandig om externe laptop koeler te kopen of kan het geen kwaad dat de macbook warm word. Of zeggen jullie juist van: meteen stoppen!

de koelers slaan meteen al aan wat natuurlijk wel normaal is met een op zich zwaar spel. (soms slaan ze ook aan bij het kijken van lange youtube filmpjes op 1080p), en draaien ook wel redelijk hard dat je ze echt hoort tijdens het gamen. En de onderkant en tussen de letters op het toetsenbord worden op zich best wel warm.

Mijn vraag is daarom ook: Kan het kwaad als mijn MBP warm word/heet (voor ongeveer 1,5 uur)

En mijn tweede vraag is: En hoe kan het dat als ik game mijn MBP batterij terug loopt begin met gamen op 100% aan het stroom (groen lampje) en na 1,5 uur ongeveer 94/96% (oranje lampje).

alvast bedankt:)

Bijdrager
    Rickje

Ik game ook een hele hoop op dezelfde machine als jij hebt, en die warmte zal me echt werkelijk gestolen worden.

Je hebt een Mac man! Dat ding regelt alles zelf.

Kan het kwaad? NEEN.

Vraag 2: Omdat je Mac sneller energie verbruikt door het intensieve gebruik van gamen dan dat je oplader ‘m oplaad. Is dit gek? NEEN, heb ik ook.

Bijdrager
    SunKeeper

Haha, doet me denken aan 2007 toen ik wel eens met een Powerbook G4 werkte.
    Als je dan flink wat tegelijk deed met de CPU op 100% load, (niet zo lastig met een G4, zelfs onder Tiger niet) kon je maar een aantal uren vooruit, want als de batterij helemaal leeg raakte sprong ie gewoon in sluimerstand. Volgens mij een 60W adapter, maar die hield het echt voor geen meter bij.

Bijdrager
    neokb

Dat is ook vooral een probleem als je bootcamp gebruikt. Wanneer je onder mac os games of zware programma’s draait is het management van je computer aangestuurd door je mac os X besturingssysteem. Dit is helemaal ontworpen om je macbook pro zo zuinig mogelijk met energie te laten omgaan en alle processoren etc. zo efficiĆ«nt mogelijk te laten samenwerken. Echter wanneer je bootcamp gebruikt en je mac dus native op windows draait is die niet het geval. Je maakt dan gebruik van allerlei third party drivers om de hardware van je macbook te laten werken (het USB stickje wat je na het installeren van windows nog moet installeren). Dit zijn drivers die natuurlijk niet speciaal op mac zijn gemaakt en dus ook niet zo efficient met de beschikbare hardware omgaan. Dus ja dan is je batterij sneller leeg, en de koelers zullen sneller aanslaan, gebeurd bij mij ook vaak al na 5 minuten, terwijl onder macos die dingen bijna nooit hoorbaar aan zijn. Dus als je wilt dat je mac zuinig omgaat met stroom en mindere arm wordt, moet je de games onder macos spelen. Bij battlefield gaat dit helaas niet, maar het is dus wel aan te raden om bijvoorbeeld de youtube filmpjes en alle andere dingen die wel onder os X draaien daar gewoon op te gebruiken. En je windows partitie allen te gebruiken als het niet anders kan. Want anders had je beter een windows machine kunnen aanschaffen.
    Kan het kwaad: Nee ik geloof van niet, maar het kan wel heel heet worden, en als hij op een geven moment te heet is zal hij vanzelf uit gaan, want daarvoor is hij beveiligd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.