6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    GeoffreyReemer

Kan voorkeurspaneel iCloud niet meer openen in Mavericks

Hallo,

Ik heb vorige week mijn iMac (2009) en MacBook Air 13″ (2011) opgewaardeerd naar OS X Mavericks. Op mijn iMac ging dat probleemloos, maar op mijn Macbook heb ik sindsdien problemen met iCloud. Ik kan in mijn systeemvoorkeuren namelijk niet meer in het voorkeurspaneel ‘iCloud’ komen (zie onderstaande melding).

Mijn contactpersonen en agenda-afspraken worden wel netjes gesynchroniseerd, maar gedeelde instellingen van bepaalde applicaties (bijvoorbeeld Coda 2, waarmee ik websites programmeer) niet. Kortom: iCloud lijkt niet lekker geïnstalleerd te zijn, maar ik zie ook geen manier om dit opnieuw te installeren/configureren.

Hebben jullie tips voor me over hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    Blieper

Kun je wel inloggen op de Website iCloud

Bijdrager
    GeoffreyReemer

@Blieper: bedankt voor je reactie. Ja, dat werkt wel. En ook op mijn iMac en iOS-devices werkt het probleemloos. Het gaat dus enkel op mijn Macbook Air fout.

Bijdrager
    Ostinato

Heeft je user account alle rechten? Heb je geen beperkingen aangezet voor deze user in Systeemvoorkeuren?

Bijdrager
    Blieper

Zo te zien is het in het systeem fout, omdat het niet geladen kan worden. Wellicht dat je de Bevoegdheden kan herstellen via Schijfbeheer…

Bijdrager
    GeoffreyReemer

Bedankt voor jullie reacties, @Ostinato en @Blieper. De user account had geen beperkingen en de bevoegdheden herstellen had ook geen effect. Ik heb Mavericks even opnieuw geïnstalleerd door bij het opstarten CMD-R ingedrukt te houden. Beetje drastisch, maar dat loste het probleem wel op. Er zat kennelijk inderdaad iets niet helemaal goed in het systeem.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.