14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

Kan video niet binnenhalen van Sony HXR-NX70E camcorder

We hebben pas een Sony HDR-CX700VE en een Sony HXR-NX70E gekocht. Nu zijn we bezig om de filmbeelden van het geheugenkaartje in te laden in de Mac Pro. We doen dit met iMovie 8 en bewerken het dan met iMovie HD 6. Nu zitten er in de 700E camera SDHC kaartjes van 16 GB en 30 MB/s en in de 70E iik 16 GB, maar dan 20 MB.
    Nu kunnen we de video van de 700E wel inladen, maar bij de 70E klapt iMovie er steeds uit. Ligt dit aan de 20/30 mb? of zou er iets met de camera zijn bij het opnemen.
    Nu moet ik het kaartje van de 70E stoppen in de 700E, daar kan ik die beelden dus goed in zien en dan kopiëren naar de interne schijf van mijn 700E camera en dan op een ander geheugenkaartje terugzetten. Ik kan niet te veel beelden overzetten want dan krijg ik ook problemen. Wat kan dit zijn? Het gebeurt bij alle kaartjes die de 70E gebruikt.
    Ik krijg een ellenlang fouten rapport, maar onderin staat:

FireWire Device: built-in_hub, Up to 800 Mb/sec
    FireWire Device: unknown_device, Unknown

ik weet dus niet waar ik moet gaan zoeken.
    1. is camera kapot?
    2. Is er een instelling verkeerd gezet bij het opnemen?
    3. Kan iMovie 08 het niet aan?
    4. Moet ik contact met Sony opnemen?
    5. Ligt het aan de kaartlezer? Maar waarom doet hij het bij de andere camera dan wel goed?
    Raadsels, raadsels, raadsels.

Inactief
    Anoniem

Misschien dat je software niet up-to-date is? je kan een software update uitvoeren mocht die er zijn.
    Je kan het ook natuurlijk met een andere of test gebruikers account proberen.
    Ook een ander FW kabel/poort is de moeite waard om te testen (en kijken of de kabels er goed in zitten).
    En nog een mogelijkheid is eerst de filmpjes naar lokale schijf te plaatsen van je Mac Pro en dan importeren.

Verder een tip: misschien geen gek idee om eens naar Final Cut Pro X te kijken of een andere professionele video software. Mac Pro met HDR camera’s dan haal je weinig uit je beelden met iMovie.

Bijdrager
    MacbookTo

Defores, je hebt helemaal gelijk met FCP. Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet om er grip op te krijgen. Met iMovie maken we aardig professionele video’s. We filmen zelfs van statief, dus rustige beelden.
    Het probleem is dat kaartjes die gemaakt zijn met de nieuwe 700E wel binnengehaald kunnen worden.
    Het zou inderdaad misschien met software van de camera te maken kunnen hebben. Kan nergens op internet iets vinden, maar misschien moet ik Sony eens benaderen.
    Als ik de camera aansluit op de Mac, gebeurt er helemaal niets. Ook niet met de 700E. Ik doe het echt via een kaartlezer.
    Naar de lokale schijf verplaatsen gaat niet. Het probleem is dat ik ze niet op de lokale schijf van de Mac Pro kan krijgen, omdat ik ze niet binnen kan halen. Daar zit nu juist het probleem. Als ze eenmaal op de schijf staan, kan ik ze gewoon bewerken. Dat heb ik met een paar beelden al geprobeerd.
    Ik ben blij dat er mensen meedenken. Het moet ergens in zitten. die laatste foutmelding, zit het daar niet in?

FireWire Device: unknown_device, Unknown

Inactief
    Anoniem

in dat geval zou ik contact opnemen met Sony

Bijdrager
    MacbookTo

Ga ik proberen en ik laat weten hoe het afgelopen is. Ik kan de mts bestanden wel op mijn bureaublad slepen, maar verder kom ik niet. Kan niet geopend worden. Bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    MacbookTo

Bedankt BigZ.
    We vermoeden dat de Sony NX 70E te geavanceerd is voor iMovie 8.

MTS bestanden binnenhalen is nooit een probleem geweest met iMovie 08. We komen steeds dichter bij de kern waar het probleem schuilt.
    Als ik nu de geheugenkaart van de 70E stop in de 700E kan hij ook bepaalde scenes niet binnenhalen. Het lijkt er op dat het die scenes zijn die met 50 beeldjes per seconde opgenomen zijn in plaats van met 25 beeldjes per seconde.
    Nu wil het geval dat de 700E ook opnamen heeft met 50, maar die worden wel binnengehaald. We vermoeden dat dit dan geen Full HD is, in ieder geval niet van het niveau die de 70E maakt.
    Vermoedelijk moeten we de laatste versie van iMovie aan gaan schaffen en proberen daar de beelden mee binnen te halen en dan te gaan bewerken in iMovie 06

Bijdrager
    MacbookTo

We hebben lege geheugenkaart genomen. Gefilmd met 25 beeldjes per seconde en die waren binnen te halen. Daarna een opname gemaakt met 50 beeldjes per seconde en de foutmelding kwam weer.
    Het probleem zit hem dus in iMovie 08, die dit niet aankan.
    Kun je iMovie 11 ook los kopen of maakt dat deel uit van iLife? Wij hebben Mac Os X versie 10.6.6. Zal dat dan ook up moeten graden.
    Maar waar kan ik vinden of wie kan dat vertellen of dit programma compatible is met die 50 beeldjes?

Bijdrager
    MacbookTo

Voor de duidelijkheid het is 50P en geen 50i

Bijdrager
    TheBigZ

50p (of 60p) AVCHD gaat inderdaad niet met iMovie, ook niet met iMovie ’11.

Bijdrager
    ramrod

Wel met FCP X ?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    hobbes2210

Ik heb een panasonic camera die ook 50p kan opnemen, maar waar ik in FCP niks mee kan.
    De waarschuwing staat ook in de hndleiding dat er nog weinig tot geen programma’s zijn die met 50p overweg kunnen. Het is dus ook (nog) geen standaard.

Succes

Bijdrager
    Demon Hunter

Premiere Pro CS5.5 kan 50p materiaal editten:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.