9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iphonerox

Kan Timemachine ook een NAS backupen!

Hey

Ik wil een NetGear duo kopen als nas. We gaan daar met 2 macPro’s aan hangen en deze nas gebruiken als Project-schijf.
    We hebben beide een dedicated HD in onze macpro zitten die voor timemachine fungeert.

Graag willen we in 1 van de macpro’s een extra 1tb steken die de NAS met onze projecten automatisch backupped.
    Maar ik vind hier geen antwoord op. Kan Timemachine ook een NAS backuppen?

(Ik kom de vraag tegen van het omgekeerde, of je timemachine op een nas kunt runnen. (ja dus).)

Bijdrager
    renato

Met gewone backup programma’s als Deja Vu kun je gemounte shares op je eigen HD backuppen. De Netgear (ik heb een NV+) werkt prima als SMB of AFP mount.

Grtz,
    R.

Bijdrager
    iphonerox

Dat wist ik al maar ik wil liefst gewoon timemachine gebruiken zonder nog extra soft te installeren.

Dus timemachine laat het niet toe?

Bijdrager
    Dbakker

Wellicht helpt dit je verder:wink:
    http://www.readynas.com/?p=253

Succes
    Douwe-Jan

Bijdrager
    iphonerox

Daar ben ik niets mee.
    Ik wil weten of je met timemachine een NAS kunt backuppen.

NIET of ik een NAS kan gebruiken als backup.

Bijdrager
    Buzzin Hornet

Zover ik weet zijn er wel mogelijkheden maar dan moet je of:
    – De NAS formateren als HFS+, hierna kun je hem dan selecteren
    – Soms werkt het om een Disk Image te maken en deze aan te wijzen als Time Machine schijf.

Eventueel kun je niet gesupporte volumes ook zien door dit stuk te lezen:
    http://www.engadget.com/2007/11/10/how-to-enable-time-machine-on-unsupported-volumes/

Bijdrager
    Emiel L

Sjongejonge, is het nou echt zo moeilijk om de vraag goed te lezen?

Om je vraag te beantwoorden: Nee, het lijkt zonder extra software niet mogelijk om NAS volumes te backuppen; ook al zijn ze gemount, dan nog komen ze niet in het lijstje van exclusions te staan bij time machine, noch worden ze automatisch gebackupped. Wel kunnen normale externe disks worden gebackupped door time machine.

Bijdrager
    Hajonides

In het ReadyNAS besturingspaneel zit een backup mogelijkheid ingebouwd naar bv een rechtstreeks op de NAS aangesloten usb-schijf. De mijne backupt op deze manier elke avond/nacht, tot op heden probleemloos. Alles wordt ook netjes bijgehouden in een log file. Je hoeft hiervoor dus geen extra software te kopen.
    Volgens mij werkt TimeMachine alleen lokaal.

Bijdrager
    iphonerox

Dank u voor een duidelijk antwoord Emiel en Hajonides.

Spijtig dat het niet kan. Hopelijk wordt dit ondersteunt door een software update.
    De interne backupsoft gebruiken van de NAS met een externe usbschijf is zeker een mogelijkheid.
    Leuker was TM geweest natuurlijk. Je kan niet alles hebben.:)

Wat buzzin zegt klopt dit? De NAS formateren als HFS+ (als dat gaat) en dan kan je hem wel Timemachinen?
    Dan zal hij niet bereikbaar zijn voor een pc ljkt me? (op zich niet zo erg)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.