7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    criccric

Kan Tijger niet installeren

Ik heb tijger gekocht. De installatie dvd in geplaatst, opgestart. En het doet niet. Onmogelijk te installeren.
    Ik krijg de blauw scherm met de apple in het midden en een klein swart wieletje dat draait en draait . Na een kwartier heb ik alles gestopt en weer geprobeerd. 3 of 4 keer. Met de c toets ingedrukt. Niets. Ik begrijp er niets van. Wat zou de reden zijn ? Hier zijn de gegevens van mijn computer :
    eMac
    PowerPC G4
    Processorsnelheid: 1.25 GHz
    Geheugen: 512 MB
    Bussnelheid: 167 MHz

Met Panther 10.3.9 op – ge├»nstalleerd.

Kan iemand mij helpen ? of mij vertellen wat aan de hand is ?
    Bedankt

Criccric

Bijdrager
    smoothly

Jou eMac zelf is ook geleverd met alleen een CD-speler cq brander. OSX staat op een DVD. Zou het kunnen dat je geen DVD drive hebt? Dan kan je het met een externe DVD drive proberen.

succes

Bijdrager
    criccric

Duizend keer bedankt. Dat was het. Ik ben zo blij.

Cricric

Bijdrager
    Electr0n
    ”criccric”

Duizend keer bedankt. Dat was het. Ik ben zo blij.

Cricric

Hmmm okeee,
    succes!

Bijdrager
    TrendyFeestBeest

Hier ook een probleem met het installeren van Tiger. Heb een eMac 1.25 Ghz met 512 mb ram en momenteel heb ik 10.3.9. Ik heb een dvd speler, dus daar kan het niet aanliggen.
    Nu krijg ik steeds de volgende melding: zo een grijs – zwaart scherm dat me vraagt om de computer af te zetten met de powerknop. Dit gebeurd elke keer. Iemand die kan helpen?

Groetjes,
    Lien

Bijdrager
    Thomash

Heb je wel de PPC versie? niet per ongelijk de Intel versie :roll:

Moderator
    Poezenbeest

Wat je hebt is een kernel-panic (zoek daar even verder op op dit forum).

Als het een originele dvd is, dan kan het zijn dat die vuil is en daardoor niet gelezen kan worden. Als het een kopie is, dan zou je moeten proberen even het origineel te bemachtigen, omdat kopietjes nogal eens brandfouten hebben.

Als de originele dvd beschadigd is, dan zou je hem in een PC met dvd-brander via CloneCD kunnen dupliceren, dat heeft bij mij gewerkt.

Aan de topic-starter: Als je de dvd gekocht hebt, zou je kunnen vragen aan de verkoper (of aan een Apple-center) kunnen vragen of ze cd’tjes voor je hebben… anders een externe dvd-speler aanschaffen/lenen of via FireWire installeren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.