9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    criccric

Kan Tiger niet installeren

Hallo
    Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom ik Tiger (op mijn eMac 10.3.9 1.25GHzPowerPC G4)
    nooit heb kunnen installeren. 2 keer heb ik geprobeerd en 2 keer is het niet gelukt. Staat er iets in d weg ?
    Bij voorbaat dank

Criccric

Anoniem

Omdat je geen losse versie van Tiger hebt… maar één van een andere Mac?:?

Bijdrager
    svan
    ”Zakske”

Omdat je geen losse versie van Tiger hebt… maar één van een andere Mac?:?

Bijvoorbeeld. Verder valt er weinig over te zeggen, want er zijn duizend verschillende oorzaken te bedenken. Als je iets meer info geeft over eventuele foutmeldingen, of andere meldingen tijdens de installatieprocedure, dan kunnen we je wellicht helpen.

Bijdrager
    criccric

wat bedoel je precies ?

Bijdrager
    marcz

Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vragen van @Zakske en @svan, dus het antwoord laat nog even op zich wachten!

We doen het nog een keer:

1. Welke installatie CD/DVD van Tiger heb je?
    2. Welke foutmeldingen krijg je? (maak er desnoods een screenshot van en laat die hier zien.)

Wat betreft 1: Als jij een eMac hebt, en je gebruikt een Tiger CD/DVD die bedoeld is voor een PowerBook G4, dan zal het echt niet lukken.
    Kun je daar wat meer over vertellen?

Marc.

Bijdrager
    criccric

Ik denk dat dit de reden is… Ik heb een DVD installatie gebruikt van een vriend van mij die een PowerBook G4 heeft. Dit is zo dat de installatie begon en na een paar minuten zomaar stopte – geen foutmelding, niets. Het ging niet verder. Het bleef hangen.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Zou in principe geen probleem mogen zijn. Wanneer de installer gestart wordt wordt en een systeemcheck gedaan en gekeken of de software op je systeem geinstalleerd mag worden. Wanneer dit niet het geval is komt er bericht naar voren dat het niet geinstalleerd kan worden omdat je niet de juiste installatie schijf bij je machine hebt.

Zelf heb ik alles al door elkaar geinstalleerd en heeft me nog nooit problemen gegeven. Wanneer ik power mac G5 OS op mijn powerbook G4 installeerde was alleen de eerste keer na het opstarten dat de batterij weergave vreemd deed maar na 5 seconden had dit zich herstelt.

En zelf heb ik powermac G3, G4 en G5, emac G4, imac g3, g4 en G5, powerbook G4, en ibook G4 software door elkaar geinstalleerd. En nooit problemen gehad hiermee

Moderator
    Pete.Z
    ”criccric”

Ik denk dat dit de reden is… Ik heb een DVD installatie gebruikt van een vriend van mij die een PowerBook G4 heeft. Dit is zo dat de installatie begon en na een paar minuten zomaar stopte – geen foutmelding, niets. Het ging niet verder. Het bleef hangen.

Dat gaat inderdaad niet.
    Meegeleverde dvd’s kunnen alleen worden gebruikt op dat systeem.

In principe. :innocent:

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ja maar dan moet de installer dit aangeven…. In principe zijn de systemen gelijk en kunnen ze gewoon worden geinstalleerd. Het zorgt er alleen voor dat iemand met zijn nieuwe nieuwe computer alle oude niet kan updaten maar mag niet voor een error zorgen bij het installeren

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.