6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    HiSkippy

Kan thuis bibliotheek niet kopiëren

Omdat ik overweeg om voor mijn overstap naar Lion mijn MBP van eind 2010 helemaal schoon te installeren wilde ik mijn thuis bibliotheek kopiëren naar een ext. hdd. Als ik dit doe krijg ik de volgende fout melding:

De bewerking kan niet worden voltooid, omdat er zich een onverwachte fout heeft voorgedaan (foutcode -50).

Via Google dit gevonden: -50 paramErr Error in user parameter list.

Weet iemand wat deze foutcode veroorzaakt en hoe de situatie te herstellen.

Ik heb Timemachine draaien, maar wil geen volledige back up terugzetten. Dus wilde met de thuis bibliotheek en opnieuw de software installeren een frisse start met Lion maken.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik ga je even uit de droom helpen:
    Een bibliotheek terugzetten levert geen schoon systeem op.

Edit:
    Misschien staat hier een oplossing voor jou.

Bijdrager
    HiSkippy

Daarom gebruik ik dus ook niet de Timemachine. Ik wil uit de bibliotheek die mappen/bestanden terughalen die nodig zijn om bv mail, foto’s, documenten en adresboek weer terug te krijgen. Instellingen ed doe ik opnieuw.

Blijft er een vreemde fout zitten in de huidige bibliotheek. Ik heb nog steeds af een toe een sneeuwbal en mis iconen van bv HD en mappen in thuis bibliotheek. Het al schijfbevoegdheden hersteld maar er blijft een was lijst van foutmeldingen terugkomen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je kunt uit de Time Machine backup ook delen terug zetten i.p.v. alles. De bibliotheek apart backuppen hoeft dus niet eens.

De ‘foutmeldingen’ van het herstellen van de bevoegdheden is slechts info en kun je negeren.

Inactief
    Anoniem

En zoals al zovaak gezegd, een clean install is alleen nodig in het geval van uiterste nood. Draait je systeem nu goed, dan is het nergens voor nodig. Helemaal niet wanneer je denkt ‘handig’ bezig te zijn en zelf allerlei folders heen en weer gaat lopen slepen. Een fout is zo gemaakt, en dan zit je helemaal in de penarie. :thumbsdown:

Gewoon Lion installeren, en je nergens druk over maken. Veel plezier!

Bijdrager
    SunKeeper

Als je echt per se een exacte kopie van je bibliotheek wilt hebben kun je dat beter met Carbon Copy Cloner doen. Die houdt rekening met systeembestanden en bevoegdheden, en gebruikt dus een andere manier dan de Finder.

Maak er wel een losse partitie voor aan, dat werkt het makkelijkst. Dan kun je ook niets per ongeluk wissen als je een foute instelling over hoofd ziet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.