4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

Kan teruggeplaatste programma's vanuit back-up niet openen

Hallo,

Ik heb programma’s die ik in de back-up van me macbook had staan voordat ik hem formateerde en opnieuw installeerde.
    Maar nu wil ik deze terug hebben, maar als ik die terug sleep, dan starten ze niet!
    Weet iemand wat ik daaraan moet doen?

Bijdrager
    csteelooper

Om wat voor programma’s gaat het? Programma’s die met een installer geïnstalleerd werden (iWork, iLife, device drivers, Microsoft Office, etc.) dienen nu ook weer met die installer te worden geïnstalleerd. Dit omdat die programma’s noodzakelijke bestanden wegschrijven buiten het programmapakket en soms zelfs buiten je eigen gebruikersmap (Microsoft Office, device drivers).
    Programma’s die je in het verleden vanuit een .DMG naar je Programma’s-map hebt gesleept, zouden echter wél moeten werken. Die zouden namelijk eventueel noodzakelijke bestanden buiten het programmapakket zélf opnieuw moeten aanmaken. Voorbeelden van programma’s die dit doen zijn Firefox en Calibre (e-Book programma).

Wat gebeurt er op het moment dat je een programma dat je terugplaatst probeert te openen? Krijg je een foutmelding? Wordt er om je wachtwoord gevraagd?

Als je bij een programma dat je hebt teruggeplaatst rechts klikt en kiest voor Toon Info, wat zijn dan je schrijfbevoegdheden? Kun je lezen en schrijven of alleen lezen?

Zie je het programma-icoon dat je zou moeten zien, of zie je een algemeen programma-icoon met een verboden-symbool erdoor?

Bijdrager
    Ricardo95

Het zijn inderdaad programma’s zoals ilife enzo, dus dan zal ik die opnieuw moeten installeren!! bedankt voor de uitleg!

Bijdrager
    csteelooper

Graag gedaan!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.