12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    linpaws

Kan ’t ook zonder ftp ?

Hallo allemaal, ’t is een leuk en informatief forum hier.

Sind kort heeft een vriend van mij ook een adsl verbinding, en nu kunnen we dan eindelijk onze zelfgemaakte muziekjes uitwisselen, hiep hiep hoera !!…. of toch niet… ?
    De stumper zit op zo’n windows machine.
    Mailen is geen optie, http://ftp.. ? ik heb wel wat rondgekeken, maar ik kom veel voor mij onbekende termen tegen. Is er een simpele oplossing voor het uitwisselen van bestanden tussen mijn G4 en zijn P4 ?
    hier zijn m’n specs:
    G4 800
    1280 MB ram
    OS X 10.2.8
    Bij voorbaat hartelijk dank,

Paul.

Bijdrager
    tijs

Waarschijnlijk niet de meest politiek correcte oplossing, maar MSN lukt wel. Ik heb ook al eens via MSN muziek gewisseld met niet-Maccers en dat gaat goed.

Bijdrager
    Ruben

Of gebruik gewoon samen een (gratis) webspace ergens, hoef je ook niet persé tegelijk online te zijn.:?

Bijdrager
    Gerrit
    ”iRuben”

Of gebruik gewoon samen een (gratis) webspace ergens, hoef je ook niet persé tegelijk online te zijn.:?

Ja zoals een public iDisk :D :D

Bijdrager
    Sad

of zet gewoon je windows filesharing aan en dan zet je je gedeelde bestanden in een shared folder. Dan laat je die andere gebruiker gewoon via zijn verkenner naar jou Mac gaan en daar kan hij dan in plempen en uittrekken wat je wil uitwisselen.

Bijdrager
    linpaws

Bedankt voor jullie reacties,

Colpolyp, dat is wat ik zocht, inmiddels ook een link gevonden waar het goed wordt uitgelgd:

http://joelshoemaker.com/computer/mac/wxpfs.html

Nou tot ziens maar weer !

Paul.

Moderator
    Strifer

kan het andersom oom? van de mac in de windowsmachine kijken en hoe gaat dat dan in zijn werk?

Bijdrager
    linpaws

Helaas, het filesharen via het connect to server etc. werkt alleen op een lokaal netwerk, een LAN.
    Niet via het internet.
    Inmiddels ben ik alweer wat verder in mijn zoektocht, en tot de conclusie gekomen dat het toch FTP wordt.
    Dan heb ik de volgende vraag;
    Hoe zet ik poort 21 en 80 open op mijn getweakte alcatel speedtouch home isdn modem ?
    Ik zie wel berichten dat dat moet, maar nergens hoe ?

BVD. dank.

Paul

Bijdrager
    HSL
    ”linpaws”

Helaas, het filesharen via het connect to server etc. werkt alleen op een lokaal netwerk, een LAN.
    Niet via het internet.
    Inmiddels ben ik alweer wat verder in mijn zoektocht, en tot de conclusie gekomen dat het toch FTP wordt.
    Dan heb ik de volgende vraag;
    Hoe zet ik poort 21 en 80 open op mijn getweakte alcatel speedtouch home isdn modem ?

BVD. dank.

Paul

in de terminal
    [code:1:82b2665f16]telnet 10.0.0.138
    -log-
    -pw-
    nat
    create
    tcp
    -intern ip-
    80
    -extern ip-
    80
    save
    exit
    [/code:1:82b2665f16]
    en dit hetzelfde doen met poort 21:D

succes

Bijdrager
    Sad
    ”Strifer”

kan het andersom oom? van de mac in de windowsmachine kijken en hoe gaat dat dan in zijn werk?

Ja dat kan ook. Maar dan moet je ingewikkelder doen. Je moet dan op je windows SMB bakkie een gebruikersnaam hebben en die de juiste rechten geven.

Zie verder http://www.apple.com/nl/switch/questions/sharing/windowsshare.html

Bijdrager
    Sad
    ”HS-L”
    ”linpaws”

Je kan op je alcatel enkele poorten openzetten maar dat hoeft niet per sé. Je kan ook je alcatel compleet open zetten (alle poorten) en dan op je OSX machine de firewall instellen en de juiste poorten daar openzetten.

Bijdrager
    HSL
    ”colpolyp”
    ”HS-L”
    ”linpaws”

Je kan op je alcatel enkele poorten openzetten maar dat hoeft niet per sé. Je kan ook je alcatel compleet open zetten (alle poorten) en dan op je OSX machine de firewall instellen en de juiste poorten daar openzetten.

kan inderdaad,.. maar wordt lastig als je een netwerkje hebt..:D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.