6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MadSven

[OPGELOST] Kan sinds 10.6.6 niet meer inloggen op mijn Lacie NAS

Mensen,
    Heb al een tijdje een Lacie NAS in mijn netwerk hangen en tot aan 10.6.5 nooit een probleem.
    Sinds de update 10.6.6 ondervind ik problemen met het inloggen op de schijf.
    Schijf verschijnt keurig op bureaublad, en kan alle bestanden gewoon bewerken, maar als ik veranderingen wil aanbrengen via de Network Assistant weigert ie ineens in alle toonaarden. Het admin wachtwoord wat ik gebruik weigert hij, dus kom er niet meer in.
    Heb gekeken of ik hem rechtstreeks aan mijn mac kan hangen, maar er zit alleen een ethernet poort op…

Is er een manier om hem toch te ‘accessen’? Bestanden mogen er gewoon vanaf, ik heb mijn backup gewoon.
    Iemand een oplossing?

Geblokkeerd
    Anoniem

En wat is “Network Assistent”? Is dat de software van LaCie voor het beheer van je NAS?

Bijdrager
    MadSven

Ja, die helpt me met updaten van de software, en natuurlijk het aanmaken van clusters op de schijf, werkgroepen en dergelijke…

Maar normaliter kom ik er via mijn browser ook wel in via deze link: http://msc-nas.local/login.html

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je nu niet in kan loggen heeft hoogstwaarschijnlijk niets met de update van OS X te maken.

Bijdrager
    MadSven

Toch raar dan dat dat sinds de update gekomen is. Verder is er niets veranderd aan instellingen en dergelijke… ;-(

Bijdrager
    MadSven

Hij is opgelost. Na lang zoeken bleek dat de NAS zijn privileges door elkaar gehaald had. Vervolgens met een reset naar factory-settings. Cailin, bedankt voor je advies!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.