4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Stoffele87

Kan schijfhulpprogramma (Disk Utility) niet meer openen.

Hallo!

Ik zit met een probleempje en dat is dat ik mijn schijfhulpprogramma niet meer kan openen.
    Ik krijg de melding: U kunt deze versie van het programma Schijfhulpprogramma niet gebruiken met deze versie van OS X.
    U hebt Schijfhulpprogramma 13.
    Nou weet ik niet of dit al is sinds ik mavericks erop heb geĆÆnstalleerd.
    Maar weet wel dat het nog gewoon werkte voor mavericks.
    Ik kan van het probleem niet veel vinden, alleen om alles leeg te gooien, en hoop dat dat niet perse nodig zou zijn.
    Iemand hier ervaring mee? ik hoor het graag!

Alvast bedankt! Mvg.

Bijdrager
    Frank Visser

Probeer eerst is via de applicatie folder schijfhulpprogramma te openen als je wilt, dan weet je zeker dat die hem opent vanuit de juiste source.
    Als dat het probleem niet oplost is er misschien iets fout gegaan bij het installeren van mavericks, misschien als je een back-up hebt kun je het schijfhulpprogramma daar uit vissen en opnieuw proberen te installeren? Wat ook kan is het van een andere mac computer op een usb zetten (ook met mavericks er op) en die dan op je computer zetten. Dat is een oplossing die ik op de Apple site gevonden heb.

Linkje hierrrr.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

edit, niet te verwijderen zonder niet bestaande handleiding!

Bijdrager
    SunKeeper

@JoopJoopJoop: Wat?

Vreemd, Mavericks bevat Schijfhulpprogramma versie 13. Zeker een ongeluksgetal.

Inderdaad zoals @Frank Visser zegt een andere Mac met Mavericks zoeken waar het wel werkt en dan de app kopiƫren en vervangen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.