7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Maris Heijboer

Kan printer niet vinden.

Mijn MacBook Pro kan de printer niet vinden, svp advies hoe ik deze via wifi kan laten werken. Hij heeft het gedaan, maar na problemen met internet is er wellicht iets veranderd.

Bijdrager
    SunKeeper

Welke printer is het precies en welke versie van OS X heb je?

Bijdrager
    Hyrax

Ga op het scherm van je printer naar instellingen en zoek ergens een instelling die het IP-adres van de printer geeft. Klik vervolgens in Instellingen > Printers & Scanners op het plusje linksonder en vervolgens op IP. Typ hier het IP adres. Nu zou ‘ie m moeten vinden

Sleutelbeheerder
    Night

… mits het thuisnetwerk en de printer op hetzelfde subnet zitten. Dit moet je apart op de printer instellen (bv. 168.1.1.xx of 168.1.0.xx). Neem voor de ‘xx’ een waarde die nog niet toegekend is (dit kan je bekijken in de Terminal met met commando “arp -na”). Het gedeelte vóór de ‘x’jes moet hetzelfde zijn als in de Apple> Systeemvoorkeuren > Netwerk te zien is bij ‘IP adres’ (dit is het IP adres van je eigen Mac en je moet dus alleen kijken naar de eerste 3 cijfers). Ook het subnet mask dat daaronder vermeld staat (hoogstwaarschijnlijk 255.255.255.0) moet hetzelfde zijn op de printer.

Bijdrager
    Maris Heijboer

Dankjewel voor jullie reactie. Op de printer, het gaat om de Deskjet 2540 series, kan ik geen instellingen doen. Mijn laptopversie is OS X Yosemite 10.10.3.
    Graag verneem welke actie ik nog meer kan ondernemen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Wat voor router heb je? Als je een router hebt met een WPS-knopje dan kan je die een paar seconden indrukken tot het WPS-lampje op de router gaat knipperen. Daarna houd je de wireless + de zwarte kopie knopjes een paar seconden vast. Als het goed is koppelt de printer dan automatisch met de router. Als je een Apple AirPort router hebt dan kan je het Airportconfiguratieprogramma openen en in het menu op Basisstation > “Voeg WPS-printer toe” klikken. Het lampje op je AirPort zal dan blauw oplichten. Druk daarna weer de wireless + zwarte kopie knopjes vast.

Een (in mijn ogen) minder omslachtige wijze is om het programma van HP van hun site te downloaden (of van de CD die bij de printer zat te halen) en daarmee de printer met wi-fi te verbinden. Steek de USB-stekker in je Mac en start het HP programma. De rest wijst zichzelf. Let er wel op dat de 2540 alleen 2.4GHz netwerken kan gebruiken!

Bijdrager
    Maris Heijboer

Hallo Waffle,

Inderdaad was dit de oplossing en minder omslachtig, hartelijk dank.

Hartelijke groeten, Maris

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.