7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jor

Kan pages betsanden niet opslaan

Goedemiddag,

Ik krijg sinds gisteren de volgende melding als ik pages bestanden wil opslaan: “Het bestand ‘naamloos’ kan niet worden geopend”. Weet iemand wat dit voor een melding is en hoe ik dit op kan lossen?
    Bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Installeer Pages eens opnieuw.

Bijdrager
    Jor

Ik heb overigens al geprobeerd uit te loggen met pages en opnieuw in te loggen. Daarna lukte het opslaan wel, alleen ik heb nu 2 nieuwe bestanden open staan welke ik niet kan opslaan. Als ik pages opnieuw installeer ben ik deze bestanden zeker kwijt?

Bijdrager
    Jor

Ik bedoel dat ik met iCloud ben uitgelogd en opnieuw ben ingelogd

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Kun je ze wel op je computer bewaren in plaats van in de iCloud?

Bijdrager
    Jor

Nee, dat is het probleem. Ik kan ze niet opslaan, probeer ze op de computer op te slaan

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat was tot nu toe nog niet echt duidelijk:) Ik snap alleen niet waarom je de melding “Het bestand ‘naamloos’ kan niet worden geopend” krijgt terwijl je probeert het te bewaren.

Wat staat er in de bestanden? Is dat alleen tekst, met hooguit wat eenvoudige opmaak (vet, schuin, e.d.), of is het veel ingewikkelder met plaatjes, een hele berg stijlen, enz.? In het eerste geval zou ik namelijk eens beginnen met de inhoud te kopiëren naar bijvoorbeeld Teksteditor en het van daaruit te bewaren, zodat je zeker weet dat je de tekst niet kwijt kunt raken. Wanneer de inhoud veiliggesteld is kun je kijken of bijvoorbeeld stoppen (met ⌘Q) en opnieuw starten van Pages en/of de computer het probleem oplost.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.