13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MaxStorm

Kan oude iMovie projecten niet meer importeren met nieuwe iMovie

Hallo allemaal

Vandaag heb ik iMovie ge├╝pdated naar de laatste versie. Nu heb ik ondervonden dat het programma helemaal verandert is en dat al mijn oude gebeurtenissen en projecten weg zijn. De gebeurtenissen heb ik reeds opnieuw kunnen importeren, maar de projecten worden niet meer ondersteunt. Dit zou betekenen dat ik al mijn films opnieuw zou moeten monteren, wat echt wel veel werk is.:(

Weet iemand hoe ik mijn projecten terughaal naar iMovie?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Apple is raar bezig. Alle nieuwe media programma’s zoals iMovie, Keynote etc. zijn veranderd en draaien bovendien niet meer onder 10.8 of lager. Ze zijn simpeler geworden waardoor ze functionaliteit missen en iedereen klaagt daar over. Ik kan je verder niet helpen daar ik gelukkig nog met 10.6.8. werk.
    Maar lees dit even. (Soortgelijk topic hier op OMT met mogelijk een oplossing)

Bijdrager
    MichaelB

Ik vrees het ergste voor je…

Helaas heb ik een paar weken hetzelfde meegemaakt met wat oude projecten van een paar jaar geleden. Deze kon ik ook niet meer importeren in iMovie ’11 Heb het halve internet afgezocht, maar nada.

Er restte mij niets anders dan de clips opnieuw te importeren en een nieuw project aan te maken(n)

Bijdrager
    MaxStorm

Bedankt voor de reacties.
    Ik heb mijn projecten kunnen bijwerken maar het loopt niet helemaal vlot. Het zal nog lang duren voor ik de nieuwe versie onder de knie krijg, helaas:(

Bijdrager
    MacRonald

De oude iMovie bleef bij mij gewoon staan na de update. In een nieuwe map genaamd “iMovie 9.0.9” in de programma map. Ik kan nu in beide versies verder.

Bijdrager
    MacTS

Niet alleen bij jou, maar bij iedereen blijven de oude versies staan na de update, ook iWork. Maar je download geen nieuwe versie om de oude te gebruiken toch?

Bijdrager
    Wimzelluv

Ik dacht een update gehad te hebben naar Maverick. Als ik nu bij “over deze Mac” kijk, staat daar OS X, versie 10.9. Ook iMovie kreeg een update: versie 10.0.
    Wat mij daarbij opvalt is dat, als ik een filmbestand open, deze eerst wordt geconverteerd. Daarna krijg ik de mogelijkheid om dit geconverteerde bestand op een locatie op te slaan. Maar ik vraag mij af waarnaar dit bestand wordt geconverteerd. Ik zie geen verschil tussen het “oude” en het “nieuwe” bestaand, behalve dat er (geconverteerd) bij komt te staan.
    Bij het delen van een project krijgt het nu de extensie “Mp4” mee, ipv voorheen mov. Ik ben er nog niet achter of en zo ja, waar ik dat kan wijzigen.
    Nou is het natuurlijk wel zo dat alles wat nieuw is onderzocht en uitgezocht moet worden, maar of dit nou allemaal een verbetering is?

Bijdrager
    Fester

Heb nog 3 video’s in iMovie 9.0.9 staan, er stond er zelfs nog 1 in iMovie 6 HD.
    De film in HD 06 dit week-end afgemaakt, de 3 films in 9.0.9 nog afmaken, misschien de twee korte video’s verplaatsen naar 11, moet mij eerst maar eens verdiepen in 11.
    Deze versie komt wel heel erg vreemd over.
    ( en ja, ik gebruik ook FCP X )

Bijdrager
    Wimzelluv

@Fester: iMovie11?

Bijdrager
    Fester

Sorry, niet goed opgelet, en slechts heel even uitgeprobeerd.

Bijdrager
    MaxStorm

Danku voor jullie reacties!
    Blij dat jullie me vertelt hebben dat de oude iMovie nog steeds bestaat.:D
    Nu heb ik nog een vraagje: Ik heb op de nieuwe iMovie alle projecten bijgewerkt, maar dat heeft niet veel zin meer, aangezien ik deze enkel gebruik bij de oude iMovie. Ik zou graag enkel met nieuwe projecten willen werken op de nieuwere versie. Nu ik de projecten heb bijgewerkt, lijkt het alsof ze nu dubbel op mijn Mac staan en dat neemt veel GB in beslag.
    Nu is mijn vraag, als ik ze verwijder van de Nieuwe iMovie (sorry dat ik die term steeds gebruik, ik weet niet precies welke versie het is), en ik leeg mijn prullenmand, zullen de fragmenten zich dan nog vertonen in de oude versie?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, alvast bedankt!

Bijdrager
    MaxStorm

Ik heb het net geprobeerd met een gebeurtenis te verwijderen uit iMovie 10.0 (Ik weet het nu:) ) en het werkt, de gebeurtenis bevindt zich niet meer in iMovie 10.0 maar wel in de oude versie.:)

Bijdrager
    Wimzelluv

Heb ik nog wel een vraag over dat converteren: Heeft dat nou te maken met een evt. update van Quick Time, of met de update van iMovie, of de update van het Os?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.