7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    timothy

Kan OSX niet installeren HD verdwenen..

Hallo allemaal.
    Ik heb vandaag een nieuwe MBPrt gekocht en wilde deze installeren, na de gewone installatie wilde ik via timecapsule een back up terug zetten van mijn andere mac.
    Toen ik dit deed via OSX utilities vroeg de mac me bevestiging want de hd zou dan gewist worden. Ik druk ok en vervolgens gebeurde er niks.
    Eerst stond mijn HD nog in beeld om te kiezen om de backup op terug te zetten, vervolgens verdween deze.
    Nu heb ik alles al geprobeerd, tenminste de opties die ik ken, resetten smc, resetten vpram. Ik kan met geen mogelijkheid mijn HD weer “zichtbaar” maken.
    Iedere keer als ik de mac opstart kom ik in osx utilities terecht. als ik vervolgens kies voor install OSX dan kan ik niet de HD kiezen om hem op te installeren. De mac geeft geen enkele drive weer.
    In disk utility ziet hij wel Macintosh HD maar normaal zie je daar links altijd 2 namen staan zoals bv. 122 gb APPLE SSD en dan MACINTOSH HD
    via internet recovery kom ik ook steeds weer bij osx utility terecht maar daar kan ik dus niks omdat ik geen schijf kan kiezen om OSX opnieuw op te installeren..
    Dus het gaat nu als volgt. De mac start op, vervolgens moet ik een taal kiezen en dan kom ik in OSX utility uit en kan ik eigenlijk niks.
    Heeft iemand de oplossing?
    Alvast bedankt!!

Bijdrager
    koen

Teruggaan naar de winkel.

Bijdrager
    SunKeeper

Niet voorgeïnstalleerd? Je hoort normaal in een scherm te komen waar je je naam e.d. moet invoeren.

Hier klopt iets niet, morgen meteen teruggaan zoals @koen al zegt.

Bijdrager
    timothy

jawel, heb dus eerst gewone installatie gedaan.
    Daarna wilde ik back up van time capsule terugzetten en toen ging het mis..

Bijdrager
    GoeieDag
    timothy op 09 november 2014

Toen ik dit deed via OSX utilities vroeg de mac me bevestiging want de hd zou dan gewist worden. Ik druk ok en vervolgens gebeurde er niks.
    Eerst stond mijn HD nog in beeld om te kiezen om de backup op terug te zetten, vervolgens verdween deze.

Verklaart het, lijkt me.
    Waarom je een TM wilt terug zetten middels ‘OSX utilities’, is mij een raadsel.

Bijdrager
    SunKeeper

Misschien iemand die voor het eerst een eigen Mac koopt?

@goeiedag wist alles direct, maar niet iedereen zoals je ziet.:evil:

Bijdrager
    GoeieDag

SunKeeper?
    Het systeem leidt je op een ander manier naar de TM backup, dus juist als je ‘niks weet’, is het traject van TS een vreemde.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.