16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    fritz

Kan OS X niet installeren op Imac 20"

Beste leden,

Hopelijk is er hier iemand zo vriendelijk mij even verder te helpen?

Ik heb hier naast me een Imac 20″ staan. Ik ben niet heel zeker over hoe oud hij precies is maar ik denk iets van 2006-2007?

De HD werd door mezelf verwijderd en opnieuw gepartitioneerd. Enkele probleempjes gehad maar het is gelukt en volgens dat ik gelezen heb op het internet prefect uitgevoerd.
    Dus als ik nu opnieuw opstart zie ik bij de opstart een map staan met een “?” op

Dan steek ik een install dvd in maar hij zegt dat hij de OS X niet kan installeren zonder meer uitleg. Ik heb hier enkele versies van OS X (lion) liggen maar het werkt bij geen enkel.

De command + R functie werkt ook niet.

Kan iemand me verder helpen aub?

Bedankt
    Mvg
    Nick

Bijdrager
    GastonM

Je wil er dus OS X Lion (en dus niet Mountain Lion?) opzetten. Wat voor een processor zit in jouw iMac, een Intel Core Duo of een Intel Core 2 Duo? Enkel wanneer het de laatste betreft kun je Lion op je iMac installeren, anders zou je een oudere OS X-versie moeten zien te bemachtigen. Wanneer het Mountain Lion betreft kun je deze waarschijnlijk sowieso niet op jouw iMac installeren.

Bijdrager
    fritz

Bedankt voor uw reactie,

Ik wou er idd Lion opzetten.

Het is een intel Core 2 Duo. Blijkbaar zal ik een OS 9 moeten zien te vinden dan?

Bijdrager
    iMad

Mountain Lion compatible Mac’s

Als je via de DVD opstart en dan eerst via Schijfhulpprogramma de HDD opnieuw wist en dan nogmaals probeert te installeren.

Bijdrager
    TheBigZ

Koop voor €18 de Snow Leopard DVD in de online Apple Store. Die werkt gegarandeerd.
    http://store.apple.com/nl/product/MC573N/A/mac-os-x-106-snow-leopard
    Eventueel kun je dan vanuit SL later Lion installeren via de Mac App Store.

Bijdrager
    fritz

@ Imad, werkt nog steeds niet

@TheBigZ
    , de dvd die ik heb zou dan toch ook moeten werken? Ik heb volgende versies 10.5.6 / 10.6.2 / 10.6.4 en deze werken niet.

Bijdrager
    RamonV

ligt er volledig aan welke versie je hebt,

Bijdrager
    Maverick9898

Maar wat voor DVDs zijn dat dan? Zijn dat grijze DVDs die bij je Mac zijn gekomen, grijze DVDs die niet bij je Mac zijn gekomen of gewoon retail DVDs (dus met een mooi logo van het OS erop en alles)?

Bijdrager
    fritz

Het zijn van die grijze die ik bij m’n verschillende Imac’s meegekregen heb.

Bijdrager
    fritz

meerbepaald Mac OS X Install DVD

Bijdrager
    RamonV
    fritz op 22 april 2013

Het zijn van die grijze die ik bij m’n verschillende Imac’s meegekregen heb.

Hier zit je probleem, deze dvd’s zijn alleen voor de Mac waar je ze bij kreeg, meestal werken deze niet met andere soorten Mac’s

Bijdrager
    fritz

En hoe komt het dat de command + R niet werkt zodat ik hem van m’n apple ID kan downloaden? Werkte perfect bij een nieuwer model (2 jaar oud)

Moet ik dan die dvd van 18euro kopen?

Bedankt voor alle hulp;-)

Moderator
    Night

Je moet RETAIL-VERSIES hebben van OSX om deze op een willekeurige Mac te kunnen installeren.
    je kan wel je iMac in Target mode koppelen aan een andere iMac mbv een firewire kabel. Dan kan je het systeem ‘dupliceren’.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    fritz op 22 april 2013

En hoe komt het dat de command + R niet werkt zodat ik hem van m’n apple ID kan downloaden?

Cmd-R betekent dat je op wilt starten van de recovery partitie, maar die heb je pas na installatie van (mountain) lion.

Bijdrager
    fritz

ok bedankt allemaal.
    Dus een retail dvd. Iemand één op overschot?:-)

Bijdrager
    iMad

gewoon even via torrent downloaden, je hebt toch een iMac dus niemand die daar moeilijk over doet

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.