19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    peterwillem

Kan op de MBA een ethernet kabel aangesloten worden?

Mijn vrouw heeft net een nieuwe MBA gekocht. In haar werkkamer is wel wifi maar zeer traag.

Versterken lukt niet. Er is wel een ethernet kabel van af mijn Airport TM capsule.

Alleen kan die aangesloten worden via een verloop stuk of zoiets?

Moderator
    Night

Tuurlijk. En Apple heeft die ook gewoon. Alleen is de vraag of je daar 40 euro voor wil neertellen of dat je niet een ander, goedkoper merk kan proberen.

Bijdrager
    peterwillem

Ok, en in welke poort moet dit verloopstuk? Thunderbolt?

Bijdrager
    fred44nl

volgens mij moet je deze hebben:

https://www.apple.com/nl/shop/product/MD463ZM/A/thunderbolt-naar-gigabit-ethernet-adapter?fnode=7f

en die moet op de Thundelbolt-poort worden aangesloten.

edit: een MBA heeft geen USB-C poort(en)

Moderator
    Night

Oeps, my bad.

Bijdrager
    peterwillem

Fijn, scheelt weer 5 euro.

Moderator
    Night

Hahaha ja.

Maar de MBA heeft toch ook 2 USB3 poorten (1 links en 1 rechts)? USB naar Thunderbolt adapters kan je al vanaf een tientje kopen… (Weliswaar USB2, maar tóch)

Moderator
    Night

…en dan houd je je TB poort vrij voor gebruik waarvoor die bedoeld is: bv. een extern beeldscherm  aansluiten.

Bijdrager
    erwinde

Als je een ethernet kabel naar die kamer hebt liggen, kan je daar ook een Airport Express of iets dergelijks op aansluiten, zodat je daar goede wifi hebt.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Wat erwinde zegt.

Kan ook heel goedkoop voor 15 euro, is toch handiger dan die dure kabeltjes.

Die verloopjes zijn er ook wel supergeodkoop maar die geodkope heb ik nooit aan de praat kunnen krijgen.

Bijdrager
    peterwillem

<p class=”cite”>Night op 15 maart 2018 om 16:50</p>
    Hahaha ja.

Maar de MBA heeft toch ook 2 USB3 poorten (1 links en 1 rechts)? USB naar Thunderbolt adapters kan je al vanaf een tientje kopen… (Weliswaar USB2, maar tóch)

Zie het voordeel niet: eerst zo’n TB adapter en vervolgens  daarop de ethernet adapter weer aansluiten. Kost toch veel meer? (15 + 35  euro)

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>peterwillem op 15 maart 2018 om 23:24</p>

<p class=”cite”>Night op 15 maart 2018 om 16:50</p>
    Hahaha ja.

ik denk dat dit een vergissing is.

Bijdrager
    peterwillem

<p class=”cite”>erwinde op 15 maart 2018 om 17:11</p>
    Als je een ethernet kabel naar die kamer hebt liggen, kan je daar ook een Airport Express of iets dergelijks op aansluiten, zodat je daar goede wifi hebt.

Ik heb elders al 2 AP expr  aangesloten maar de snelheid haalt het niet bij de ethnet kabel. Nee de 1e oplossing van Fred44 spreekt mij het meeste aan, wel wat duurder dan zijn 2e oplossing maar wel wat betrouwbaarder en slechts  10 euro duurder.

Bijdrager
    KarelWillem

peterwillem op 15 maart 2018 om 23:24

Night op 15 maart 2018 om 16:50

Zie het voordeel niet: eerst zo’n TB adapter en vervolgens  daarop de ethernet adapter weer aansluiten…

Je hebt natuurlijk ook USB naar Ethernet adapters:

https://www.allekabels.nl/aanbiedingen/1766/1285863/usb-netwerkadapter-lan.html

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    MrBelloNLD

usb-ethernet = 100mbit

thunderbolt-ethernet = gigabit

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>MrBelloNLD op 17 maart 2018 om 14:33</p>
    usb-ethernet = 100mbit

thunderbolt-ethernet = gigabit

een usb3 ethernet adapter is echt wel gigabit:)

Bijdrager
    Ome Kor

Inderdaad, ik heb een Anker USB3 hub met een Ethernet poort en in de netwerk settings zie ik dat de snelheid 1000baseT en volledig duplex is.

https://www.anker.com/products/variant/Aluminum-3-Port-USB-3.0-and-Ethernet-Hub/A7514041

Werkt prima, zo aansluiten en geen speciale drivers nodig.

Moderator
    Night

Ik vind die hubs ook makkelijk(er): eenmalig misschien iets meer geld uitgeven, maar daarna kun je zo’n beetje alles aansluiten wat je maar wil.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.