30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    applefreak020

Kan norton anti virus niet verwijderen

Hallo,

ik had een tijdje terug een gratis proef versie van norton anti virus gedownload maar ik
    wil hem verwijderen omdat het niet nodig is.

Hij staat wel bij launchpad maar als ik bij mijn bestanden kijk vind ik hem niet!
    Wat moet ik doen want ik wil er echt van af.

Als jullie willen zien wat ik bedoel moeten jullie het zeggen want dan maak ik een video.

Bijdrager
    fred44nl

misschien kun je eens zoeken met het programma Find Any File.
    het doet precies wat de naam zegt.

Bijdrager
    1984

misschien kun je eens zoeken met de Finder

Bijdrager
    fred44nl

Finder zoekt normaal gesproken niet in verborgen folders.

Bijdrager
    Haike

Staat hij niet gewoon in de map “programma’s”?

Bijdrager
    iKweethetbeter

Je hoort het van iedereen: “Er zijn geen virussen voor de Mac”. Als je dan toch zo dom bent om een AV pakket op je Mac te installeren, dan vraag je er zelf om!

Tip: Installeer je Mac opnieuw, en blijf ver weg van zaken als AV pakketten en handige opruimtooltjes.

Bijdrager
    Haike

Als ik die link aanklik schiet Safari bij mij helemaal in de stress; site is niet betrouwbaar…

Bijdrager
    poing

@Haike Is de site van Norton zelf dus dat ligt aan de instellingen van jou mac.

Bijdrager
    LighScan

Ik zou de site anders ook niet vertrouwen hoor:lol:
    :sarcastic:

fred44nl op 08 augustus 2012

Finder zoekt normaal gesproken niet in verborgen folders.

Gewoon ‘geavanceerd’ zoeken met het plus-teken.

Inactief
    Anoniem
    iKweethetbeter op 08 augustus 2012

Je hoort het van iedereen: “Er zijn geen virussen voor de Mac”. Als je dan toch zo dom bent om een AV pakket op je Mac te installeren, dan vraag je er zelf om!

Tip: Installeer je Mac opnieuw, en blijf ver weg van zaken als AV pakketten en handige opruimtooltjes.

Jij weet het inderdaad beter :thumbsdown:

Bijdrager
    iKweethetbeter

@koen: Inderdaad!
    Zoek eens hier, of op MacFreak, op “problemen”, en je komt MacKeeper (en consorten) of Anti Virus tegen.

Bing of Google op “Mac problemen” en de resultaten zijn identiek.

Virussen zijn nooit het probleem op een Mac (want: die bestaan niet), het antiviruspakket is het probleem. En als een oplossing voor een niet bestaand probleem zelf een probleem is, dan gebruik je dat toch niet?

Dat is de boodschap die bekend mag worden geacht voor frequente bezoekers van deze site. En als mensen die negeren, dan mag je ze erop wijzen.

Bijdrager
    App69

:thumbsdown:

Bijdrager
    ad van de gein

Mister poing is de enige die gelijk heeft uninstaller en weg probleem
    En dan mister iKweethetbeter om dan maar even je mac opnieuw te instaleren
    die weet niet waar hij over praat hij denk het te weten ofzo
    Dus conclusie uninstaller probleem opgelost

Bijdrager
    poing

Het is een kleine moeite om een mens te helpen.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Jij maakt overal een geintje van, Ad!

Een Mac komt probleemloos bij je thuis. Installeer MacKeeper en Norton en de problemen beginnen. Draai ze één keer en de schade is aangericht, en een uninstall lost dat niet op. Een Mac na MacKeeper is niet gelijk aan een Mac voor MacKeeper!

Dus je hebt de keuze:
    * doormodderen met je Mac, en hopen dat de problemen beperkt blijven;
    * je Mac opnieuw installeren en weten dat je geen problemen hebt.

Aan aaron500 de keuze…

Bijdrager
    iKweethetbeter
    poing op 09 augustus 2012

Het is een kleine moeite om een mens te helpen.

Dat klopt!

aaron500 moet ook zeker geholpen worden. Maar ik hoop met mijn berichten dat anderen dit lezen, en besluiten om niet dezelfde fout te maken. Dus dat ze geen Norton en ook geen MacKeeper installeren.

Want je helpt je Mac er echt mee om zeep, ik heb dat te vaak gezien. Met alleen een oplossing (er is een uninstaller voor Norton) denken mensen misschien: “Hé, ik kan het later weer verwijderen, kom, laat ik Norton eens proberen, baadt het niet, dan schaadt het ook niet.”

En dat is absoluut niet waar, vandaar mijn berichten in dit draadje.

Bijdrager
    poing

Laten we het nog 1 maal zeggen mensen een MAC heeft geen wirusscanners of optimalisatie software nodig.

Bijdrager
    mowat

Ik weet nog van bij windows dat Norton moeilijk te verwijderen is maar ze zetten wel altijd een verwijderingprogramma op hun site .
    Zo ook voor OSX.

https://www-secure.symantec.com/norton-support/jsp/help-solutions.jsp?docid=v64924271_EndUserProfile_en_us&product=home&pvid=f-home&version=1&lg=english&ct=us

Ik heb niet nagelezen of het voor jouw versie is maar dan moet je even verder zoeken op die site.

(sorry , ik zie dat poing die ook al opgegeven heeft;)

Bijdrager
    applefreak020

Hallo,

Ik heb de donwload van poing gedaan alleen als
    ik erop klik krijg ik alleen maar tekst.

Ik heb norton kunnen vinden via finder en heb het verwijdert maar hij blijft
    in launchpad staan.

Bijdrager
    fred44nl

Launchpad kun je opnieuw op laten bouwen:

Lauchpad herstellen

Bijdrager
    iKweethetbeter

Norton doet meer, die nestelt zich diep in je systeem. Het is altijd actief, want het moet virussen kunnen detecteren, nietwaar? De schade is dus groter dan alleen die ene app in je Programma’s map.

Als de removal tool het niet doet, dan weet je zeker dat je nog veel resten Norton op je Mac hebt staan. Deze resten hebben een negatieve invloed op de stabiliteit van je Mac.

Ik herhaal mijn advies dus nog maar eens: data veiligstellen, schijf leegmaken, OS X opnieuw installeren, en nooit meer AV pakketten of handige tooltjes op je Mac zetten!

Bijdrager
    Obi

@ ikweethetbeter.

Inderdaad zgn “zelf propagerende virussen” voor de mac zijn zeldzaam maar neemt niet weg dat een mac kwetsbaar is, en steeds vaker zgn ‘exploits’ specifiek voor de mac opduiken. Daarnaast komen er steeds meer zgn ‘cross platform exploits’ ( die zowel op windows als mac werken) uit, waar ook bescherming voor nodig is, Verder kan een mac als ‘vergaarbak’ fungeren voor windows virussen en exploits. Mensen met een PC in je omgeving worden niet blij als je vanuit je mac PC virussen en exploits verspreid.

Norton is van alle anti-virus programma’s niet het beste, er zijn ander gratis alternatieven die best wel goed werken. IK gebruik bv AVG, en die heeft bv wat windows exploits gevonden die in word documenten zaten verstopt.

En in de server uitvoering van mac os x wordt Clamav meegeleverd door Apple (sinds 10.4)

Bijdrager
    Stirf

@iKweethetbeter: Ik ken Norton voor de Mac niet, dus je zal best gelijk hebben. Echter waarom reageer je alsof je persoonlijk wordt aangevallen?

Je hebt je argumenten bekend gemaakt en mensen kunnen je advies wel of niet opvolgen.
    Persoonlijk denk ik dat een herinstallatie wel erg rigoureus is. Ik ben nog altijd voorstander om te achterhalen waar het zich dan allemaal nestelt. Je leert zo veel beter de Mac en zijn werking kennen.

Bijdrager
    iKweethetbeter

@Obi:
    Je lost problemen daar op waar ze zijn. Als er PC virussen zijn, dan installeer je op je PC een AV pakket, niet op je Mac. Bij een server zit dat anders, die kan ook file- en mailserver zijn voor PC’s, dat rechtvaardigt een AV pakket op een OS X server.

99.9% van de exploits onder OS X hebben expliciet jouw goedkeuring nodig om hun code uit te voeren. Blijf weg van illegale softwarebronnen, trap niet in overduidelijke phishing mails, klik niet op aanbiedingen die te mooi lijken om waar te zijn (een iPhone 4s voor 25 euro, je kent ze wel), en erotisch getinte filmpjes kun je echt wel afspelen met de standaard op je Mac aanwezige mediaspelers, daar heb je geen speciale speler voor nodig (die ze je proberen aan te smeren), met andere woorden: zet je verstand aan als je aan het internetten bent, en er kan je niks gebeuren.

Bijdrager
    fred44nl

het beste anti-virus programma, dat ben je zelf:)

Bijdrager
    Stirf

Ik mis overigens in het hele verhaal dat je ook malware kan distribueren. Het hoeft dan niet actief te worden op je Mac, maar wel bij ontvangers. In mijn aandachtsgebied is de verzender altijd verantwoordelijk voor de data.

Bijdrager
    Haike
    poing op 08 augustus 2012

@Haike Is de site van Norton zelf dus dat ligt aan de instellingen van jou mac.

Ik geloof je onmiddellijk, maar het enige wat ik gedaan heb, is van Safari 5.zoveel, updaten naar 6. En sindsdien slaat hij snel op tilt. Op de MBP heb ik helemaal niks aan de instellingen veranderd…

Bijdrager
    applefreak020

jongens het is helemaal opgelost.

Ik ga geen virus kopen zolang ik geen officieel bericht zie van apple dat het nodig is!

Bijdrager
    Stirf

Naief? :slant:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.